• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • Marvelina

Okt: usch så hemskt för er! skönt att ni fått klarhet och är hemma.

Ha en bra helg alla! Vi firar min brors 30-årsdag imorgon (hur f*n kan han vara 30??) och får sedan en sista barnfri kväll före bebis... Håller med Tempo: vill också ha vin. Maken korkade just upp en flarra rött och här sitter jag med mitt alkofria bubbel - visserligen helt okej, men saknar RÖTT. Drack iofs en tonic med lime i tidigare och det kändes "drinkigt" trots avsaknad av vodka/gin...

Hmm, låter inte alls som en alkis...

Nä, nu blir det käk och Clive Owen!

marvelina - not new and definitely not improved
  • Limpis

Tempo - Grattis!! Eller vad man ska säga Men så glad för er skull att det gick så "smidigt" och att ni nu kan fokusera på rätt saker!

Okt - STOR kraaaaaaam!! Oh my... Kan inte ens föreställa mig hur man känner när man inser att det är dags att ringa efter ambulans åt sitt lilla barn... Samtidigt som man får vara oerhört tacksam för att de faktiskt går att ringa efter, och jag är glad att allt gick så bra! Kram igen!

Peppar, peppar, peppar... Elis och hela vår familj har klarat första dagisåret så osannolikt bra när det gäller sjukdomar. En väldigt mild magsjuka (som bara E fick), en sväng svinkoppor och någon feberdag... Men ja, nu bäddar jag ju för disaster. Och idag på dagis spanade jag minsann in en lillkompis till Elis som var full emd vattkoppor, så det lär ju komma. S3 - Hoppas ni kryar på er snabbt!

Killnamn och tjejnamn ja... Lily (då med ett L) var en favvo även hos oss innan vi fick reda på att det vankades pojke Jag älskar även Elvy (som är fint om man ser till namnet, men inte till de associationer och "gammaldagshet" som det förmedlar - lärarinnor och annat...). Signe ligger också högt här. Men om det blir någon nästa gång, är jag relativt övertygad om att vi kommer att få en kille till, och mina namnförslag där vågar jag inte berätta. De blir allt mer freakade

Grilla och dricka rosé... Vill också! Varför gör jag inte det när jag "kan"? Marvelina, dina alkoholfria alternativ lät ju också goda!

Over & out. Ha en toppenhelg! Vi får besök av mina föräldrar och på söndag kommer Thomas hem efter en vecka i Angola. Hoppas ni alla blir fint firade på morsdag!!!

• Marvelina
    snart tre skrev 2007-05-25 22:22:40 följande:
    Marvelina: Åhhh, då har vi nog sett samma film i kväll En av mina favoritskådespelare sedan länge och så är han ju så snygg (ja, han är snyggare än nya BÅND! ) Vad tyckte du?
    Om ni såg Children of Men... ja, för att använda den gamla klyschan: boken var bättre...
    marvelina - not new and definitely not improved
  • snart tre

Marv: Ah, du har läst boken! Ja, jag satt och undrade över den - såg att det är P D James som skrivit den. Men jag tyckte nog filmen var rätt bra ändå. Framförallt hade de lyckats med att skapa en jäkligt obehaglig stämning. Och sen tycker jag Owen är en duktig skådis. Han brukar lyfta många filmer och det tyckte jag han gjorde i de här också. Hm, kanske ska läsa boken och jämföra själv

G och jag är solo idag som vanligt (M arbetar numera alltid på lördagar *suck*). Men vädret är fint och jag har bara lite huvudvärk, som lätt kan botas. Får se vad vi ska hitta på idag.

Önskar i alla fall alla en mysig lördag

• 050930

Vad fruktansvart otackt Okt76! Men skont anda att ni fick bra hjalp, snabbt. Hoppas ni hunnit hamta er fran chocken nu och kan fira Mors dag pa ett bra satt!!!

Och grattis till er alla pa Mors dag forresten! Sjalv har jag fatt fira tva ganger i och med att det var Mother's Day har redan for tva veckor sedan. En ovantad bonus med att vara bortrest kan man saga

Later skont med grillkvallar forresten, med eller utan rosevin, det maste betyda att det ar ganska varmt nu? Mmmmm, ska bli bra att komma hem till ljusa forsommarkvallar.

• snart tre

050930: Ja, här är riktigt varmt nu Mycket trevligt tycker jag som inte är någon större snöfantast. Håller det bara i sig får ni ett trevligt välkomnande. När är ni tillbaka förresten?
    Mors dag: Ja, den hade jag helt glömt. Men tydligen inte Mathias som kom med en gigantisk jordgubbsplanta (älskar jordgubbar) och underbara Clara Block Hanes (en av mina favvoskribenter näst Jan Gradvall och Susanne Ljung) bok "Claras trädgård". Om ett förortsbarn som blir inbiten innerstadsboende, sen ledsnar efter tio år och vill ha trädgård och flyttar tillbaka till där hon är uppväxt, till ett gavelradhus från 60-talet till råga på allt. Mycket passande Den ska jag gotta ner mig i den närmsta tiden.

Idag har vi suttit på Solbrännan (vårt havsbad) och låtit G springa runt barfota i sanden medan vi myst. Längtar så jag tror jag blir tokig efter att få bada

Ha en härlig dag alla sköna mammor

• 050930

Ar tillbaka 7 juni sa ordna garna med jattefint vader tills dess! Later trevligt med havsbad (Solbrannan dessutom, gulligt namn ) och presenter. R ar inte speciellt pahittig vad galler sadant, inte jag heller om sanningen ska fram, men han kopte en jacka till mig i forskottspresent nar vi var i Melbourne. Mycket bra for nagon som mig som ar utan inkomst for tillfallet...

• okt76

Vad då sol och fint väder??? Vi har packat, packat och packat hela helgen. Som tur var kom mormor igår så N har fått vara ute idag i alla fall.

T och jag smet ut en runda igår kväll och käkade middag på hotellet ihop med några kompisar! Smaskens!

Nellie mår alldeles utmärkt nu och idag har hon inte fått någon medicin. Vi ska kolla så att det berömda trädet är bortforslat från dagis innan hon får gå dit igen.

Hoppas ni andra har njutit ordentligt av sommarvärmen!

Svar på tråden And more löööve for all of us