And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Okt: Usch, usch, usch vad hemskt och dramatiskt Men vad bra att ni fick så snabb hjälp och medicin (vilken har ni fått?). Tycker ni bör ta upp det som hänt med dagis och även med trädfällarna (kommunen?) så kan ni kanske gemensamt se till att det inte händer igen. Eftersom fler barn verkar ha reagerat. Kram till er och
till Nellie.
Å fy vad läskigt! Kramar från oss till N!
Okt - Fy, vilken dramatisk natt ni har haft! Skönt att ni fick bra hjälp och att N blev bättre så snabbt. Kramar till henne...
S3 - vad tråkigt att även du har blivit sjuk! Ibland drar man tyvärr runt på bakterierna känns det som. Krya på dig. Komiskt att ni har samma favvis namn som oss, vi lutar också mot en Lilly om det blir en tjej. Fint namn som även Johans farmor hette. När Ella kom ut så tyckte vi dock inte att det "passade" på henne. Pojknamn är mycket svårare!
Om ni nu orkar höra fortsättningen på min evighetsberättelse kan jag meddela att det nu är beslutat att det blir snitt. Vi var på KS idag och träffade en bra läkare. Han var objektiv och realistisk och förklarade att landtinget numera kämpar med näbbar och klor mot kjesarsnitt där det inte finns några medicinska skäl. (Jag blev lite rädd när han inledde med det). Men i nästa andetag sa att mitt fall var ganska solklart och att läkare normalt sätt är "restriktiva" med vaginala förlossningar efter min typ av skada. Detta gjorde ju saken ganska lätt för mig, det blir snitt och det känns bra. Vi ska få träffa en narkosläkare för mer info och för en tid. Jag är bara så glad över att beslutet är fattat och att jag inte behövde kämpa för min sak.
Tempo: Vad skönt att ni har ´bestämt er för hur ni vill göra så att ni nu kan fokusera på målet! Mitt tips är att på sjukhuset be om att bli sjukskriven sålänge du är där och när du kommer hem sjukskriver du dig själv i en vecka som man får utan läkarintyg och så kan mannen din vabba för att ta hand om nya bebisen då du är sjukskriven, då kan han skjuta på sina pappadagar så att du kan vila ordentligt och få avlastning. Det var någon som tipsade mig om det långt efter förlossningen
S3: Glömde att skriva: Fy vad ni verkar sjuka! Finns det ingen hjälp du kan få för att slippa förkylning i bihålorna hela tiden !?!
Malin - tack för bra tips!
Tempo: Bra smak ni har
Fast att pojknamn skulle vara svårare håller jag inte med om - vi hade våra två listor med namn innan vi fick reda på könet vid UL med lika många kill- som tjejnamn. Den listan kvarstår - ja, minus Gilbert då
Jaha, det var ju väldigt intressant snittinformation och kanske inte helt oväntat att de vill vara "kostnadseffektiva" i landstinget med tanke på det gigantiska budgetunderskottet. Men vad skönt att det ändå inte var ett problem för er och ni får ert snitt
Nu har vi hunnit lugna ner oss lite, men en och annan tår har fällts idag. Chocken kommer liksom efteråt.
N har fått Tavegyl, som hon ska ta idag och imorgon och sen har vi den vid behov om det behövs. Hon kommer förmodligen sova som en stock inatt eftersom trötthet är en biverkning.
S3 , trist med sjukdom igen. Hoppas du kryar på dig.
Tempo, vad skönt att beslutet är fattat och att det känns rätt!
Tack, för alla kramar. N skickar tillbaka en snorig puss till alla kompisar!
Okt: Japp Tavegyl - been there, done that! Räkna med att N däckar - jag blir en zombie när jag inte ätit dem på ett tag, men det positiva är att det brukar gå över efter ett tag. Nu har jag andra mediciner som inte ger den typen av bieffekter.
Bihålor: Jag är känslig, men har inte haft problem på länge. Jag har knappt haft en sjukdag sedan jag började jobba för nästan tio år sedan. Får aldrig vinterkräksjukor, influensor och liknande. Däremot hade jag mycket bihålebesvär i gymnasiet, vilket sammanföll med att mina yngsta syskon (sladdisarna) började på dagis. Så det är de illvilliga dagisbakterierna (pneumokockerna) jag inte tål. G ska få vaccination mot det, men jag tänkte fixa det till mig och M också. Så nästa säsong blir bättre
Nu känner jag mig faktiskt lite piggare - fast det kanske beror på att det vankas hel ugnskyckling med timjan och vitlök (jag gick loss bland kryddorna), rosévin och jordgubbar till efterrätt
Och en bra film dessutom (hoppas jag i alla fall)...
Ha en trevlig fredag alla
JAG VILL OCKSÅ DRICKA ROSÉVIN!!!!!! Men vi har grillat och ätit ute, mysigt det med - även om jag fick nöja mig med colalight....