• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • uno
    Marvelina & Tempo: Vi var på snittsamtal förra gången och fick då i en timmes tid höra alla faror med snitt + hur hemska vi var som kostade KS 20 000 extra med vårt planerade snitt. Sen när vi inte gick att övertala så fick vi en teknisk och klinisk berättelse om snitt och vad som skulle göras innan och då var det noll tal om riskerna.

Om mindre än en månad så har du ju lillebror här Marvelina!! Så härligt och så avis!!

Perkan: Så bra att ni får nytt dagis, det är säkert ngn annan som blir jätteglad för er plats så tänk på det istället för den ledsna dagisfröken. Flört

Limpis: Här ska vinnas kamera!

050930: Med en väldigt gravid mamma så får nog cyklarna stå den här gången, eller också får de dra mig på cykelkärra Glad
  • Tempo

Marv - stort grattis till försäljningen! Det är ju ett jättebra pris, ju! Roliga du....

Uno - jag är lite nervös inför mitt samtal imorgon pga vad ni gick igenom förra gången. Om jag måste försvara mina argument till ett ev. snitt blir jag vansinnig, men tidigare läkare har ju snarare varit inne på att det vore det bästa så förhoppningsvis går det bra. Återkommer....

På tal om cykling kan jag meddela att jag är lite nöjd över att jag fortfarande cyklar till jobbet varje dag, med Ella där bak på vägen hem. Trots den stora magen går det riktigt bra, men stortjejen där bak börjar bli tung nu. Pust... Men det är ju i princip den enda motionen jag får så jag får väl vara nöjd över det. Jobbar ju bara en dryg månad till så det ska jag väl klara av.

Ha det toppen!

• snart tre

Tempo: Håller tummarna inför i morgon. Nu har ju inte jag varit i den situationen (men jag lär väl hamna där någon gång)- men jag har tänkt igenom min argumentering redan nu som någon slags mental förberedelse (kontrollfreak vad är det???). Jag kommer strida hårt om de börjar tjafsa, även om det blir jobbigt. Tycker det som hände er borde vara argument nog.

Ah, en cykelstol ska jag skaffa också så G och jag kan cykla runt i sommar och även till dagis.

• Marvelina

Tempo: var det på KS du skulle föda?

marvelina - not new and definitely not improved
  • Tempo

Marv - ja, det är dit vi tillhör så det lär det väl bli... Du med?

• Marvelina

Nej, DS. Tänkte bara vem du skulle träffa, men då har jag inga bra tips. Tack för ditt långa svar igår förresten. Ska prata lite med hab. Just ja, tjejerna du nämnde är just de jag inte träffar! Cecilia och Åsa alltså. Min heter Eva Fors. Fast nu har jag fått nummer till K&S-mottagningen också. Har du efarenhet av dem? (Om du förstår min förkortning...)

marvelina - not new and definitely not improved
  • Tempo

Marv - lycka till på hab, hoppas ni får den hjälpen ni har rätt till. Nej, jag förstår inte riktigt vad du menar med din förkortning, hoppas dock det är något bra!

• uno

Tempo: Grymt imponerad av att du cyklar till jobbet!

Vi kommer väl förmodligen hamna på KS samtidigt Glad 

Hittade en jättebra referens här på familjeliv som har en son som precis fyllt två och för två veckor sen med planerat snitt fick en liten tjej. Bombar henne med frågor om hemkomst och syskon och barnvagnar (har nu beställt en blå P&T) vilka hon hittills glatt svarat på.

Okt - precis som du skrev så har vi hela tiden haft ett litet svart gnällande moln hemma när hon lär sig något nytt (eller oxå har det varit tänder). En annan sak som varit samma är att hon lär sig något för att sen e ngr dagar sluta och sen går det veckor innan det lossnar igen. Så nu har vi återgått till sälgnyendet vilket var månader sen hon använde.

• snart tre

Fredag och trött - G:s baskelusker hittade till mig också och trots att jag inte dras med öroninflammation så bultar det i bihålorna och öronen och halsen är lite tjock. Dessutom är jag sjukt trött och sover massor. Det blir en väldigt lugn helg... och i kväll vill jag bara sjunka ner i soffan framför en bra film. Några bra tips?

Små knyten: En kollega kom förbi med sin 1,5-månaders dotter i går som nog var det sötaste jag sett i bebisväg.  Lystrar dessutom till ett favoritnamn - Lilly - som vi hade på tapeten till G om han varit en tjej. Hilfe, vad sugen jag blev...

Närmsta veckorna väntar ett par riktigt roliga jobbprojekt plus ett antal uppföljningar av G - öronläkaren och barnmottagningen för hans allergier. Vi var och vägde och mätte honom i måndags eftersom han haft det så tufft i höst/vinter och rasat så mycket i vikt, men nu hade han lagt på sig åt alla håll och kanter och kurvorna stack i väg. Hurra!

Sitter och planerar för en "oss-helg" i slutet av augusti/början av september. G får vara hos mina föräldrar medan jag och mannen tar en weekendresa. Barcelona, Rom eller Paris står på tapeten Alla tips på riktigt bra hotell tas emot tacksamt!

Ha en bra helg alla

• okt76

Nellies allergireaktion tog en otäck vändning igår. Hon var på dagis på dagen och var lite lite irriterad i ögonen när jag hämtade henne. Allt var som vanligt och hon somnade vi 20. Efter någon timme började hon hosta en massa och ville bara vara hos mig. Å, sen blev hon alldeles stel och började svullna i ansiktet. T ringe ambulans och de var här på några minuter. Under tiden blev N bätter och svullnaden gick ner något och hon hade inte svårt att andas länge. Ambulans personalen gav henne adrenalin och kombination med syrgas som tog bort det mesta av svullnaden. N och jag följde med ambulansen och T tog bilen , hon andades in mer adrenalin och när vi kom till Astrid lindgren var hon redan mycket bättre. 2åring med tre omgångar adrenalin i kroppen= speedad . N for omkring som en tog ända fram till kl 01. Hon rasade bobcar runt akuten, bäddade nallar, gick utanför alla dörrar och kollade om "bebbe gråter", bakade låtsatskakor, pratade med personalen . Vid 00 tiden bestämdes det att hon skulle läggas in på observation och hon fick även lite allergimedicin. 01:30 var hon och jag på rummet och hon somnade på de två minuter det tod för undersköterskan att gå iväg och göra välling till henne. I natt har allt varit lungt och vi fick träffa en bra läkare idag.Han gav samma förklaring som både vår husläkare och akutläkaren i natt gav. Hon har fått i sig en så stor mäng pollen att det nästan blir en giftreaktion i kroppen. Det som hände i går kväll var att hom hostade upp en massa partiklar som fanns i lungorna och reagerade på dem. Hon är förmodligen inte alls pollenallergier utan vem som helst kan reagera på vilken ämne som helst i för stor mängd. Låter helt rimligt tycker vi eftersom flera på dagis reagerat de senaste dagarna trots att de aldrig gjort det förut. Den som beslutade att fälla ett träd mitt i värsta pollenperioden tänkte nog inte till särskilt mycket. Nu har i alla fall N fått allergimedicin som hon ska ta några dagar. Sen kan vi ta den om hon börjar klia sig i ögonen. Om det händer igen så kommer vi ha en snabbväg in på KSallergiklinkik eftersom det blev så allvarligt igår.

Det var vårt senaste dramatiska dygn. Känns skönt att fått en förklaring som känns vettig. N och jag har precis vaknat efter en tretimmars middagslur. Blev inte så många timmars sömn i natt.

Svar på tråden And more löööve for all of us