• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Angelicious - Åhhh, vad spännande. Lycka till!

Loudean - Även jag skulle nog föredra att bli igångsatt. Då slipper du den jobbiga smärtan du har nu och att bli allt för trött av den. Lycka till du med!

Har inte testat något ännu. Men då har jag BF idag också. Har dock vilat en del, men det har inte hjälpt i alla fall. Om den inte komit om några dagar kommer nog även jag börja med alla knep...

• Hellur

Sole - Välkommen hem och en en gång grattis! Vad skönt att allt gick bra och att ni alla mår som ni ska. Ser fram emot lite bilder senare när du har tid.

• Hellur

Sole - Vad söt han är din lilla Viktor!
    Ohhh, vad jag längar efter min bebbe...

• Hellur

God morgon, eller god middag

Har sovit dåligt i natt. Drömt jätte mycket och min mage har krånglat och har mått illa en del. Tror dock inte att det är något på G, det känns som den "vanliga" förstoppningen... men ändå värre än vad det brukar.

Tack för alla gratulationer på min födelsedag!

Soffy - Du kan inte läsa detta, men Lycka till!!! Och hoppas det är på riktigt nu.
    Fast säger som Björklöv, vänta på mig

Sole - Grattis till att ha klarat första natten utan nässpray. Det kommer gå bra!

Björklöv - Grattis på BF dagen!
    Är avundsjuk att du kan sova så bra och mycket. Är supertrött men har väldigt svårt att somna på dagen.

Känner mig lite frånvarande när ni pratar om amning, hur de ligger i sängen osv. Men det är otroligt intressant och kul att läsa! Kommer ju snart också vara där och då känns det bra med råd och erfarenheter. Läser och tar åt mig, men håller mig nog lite utanför tills jag kan bidra med nåt själv

• Hellur

Zul - Låter som det kanske är på G för dig! Håller tummarna för dig.

• Hellur

Björklöv - Vad skönt att det var falsktalarm!
    Ska till BM Anette i eftrmiddag. Det blir det sista besöket även för mig. Om två veckor är jag v.42+0 så senast då är det dax.

• Hellur

Kom precis hem från BM. Allt var bra och huvudet är nu fixerat. Hon trodde att de känningar jag haft i magen och mycket mer tryck neråt och sammandragningar kan vara början. Hon sa att kramperna/magknipen i magen kan vara förvärkar. Nu är det bara att vänta och se.
    Fick remiss till Huddinge för överburenhetskontroll, ska ringa nästa onsdag och vanligtvis får man komma samma dag. Men hoppas min bebbe vill titta ut innan dess

• Hellur

Bassekatt - Önskar er en fin begravning imorgon. Tänker på er.

Sole och Swenglish - Vad mysigt det låtr med barnvagnspromenad. Skulle också vara nervös för att den lill* ska börja skrika. Men de brukar ju oftast somna i vagn, bil osv. där det är sövande.

Idag har varit en lång dag. Har varit sååå otroligt trött. Känt mig bakis och bara gått som i en dvala. Sov inte så bra inatt. Har intalat mig själv att jag måste gå och lägga mig tidigt och inte se på TV, kan spela in och kolla imorgon (Grays Anatomy är ju idag ) Som tur är har jag en sambo som kommer se till att jag kommer i säng.

Ni som redan fått era guldklimpar-
    Bör man ha en nappflaska hemma när den kommer? Vi har inte det. Fast har affär jätte nära så då kan man väl springa ner antar jag.
    Ni säger att era små sover mycket i era sängar. Har hört från vänner att deras bebisar gjorde så i början. Men är också orolig för att man kommer rulla eller slänga arm eller nåt över den, vill inte heller att den blir för varm. Men vi tänkte att vi borde kunna ha den i insatsen till vagnen mellan oss i sängen?

• Hellur

Pippil8 - Har också läst och hört att man ska vänta med nappflaska tills amingen har komit igång ordentligt. Men som sagt, vad vet vi

J79 har vi inte sett till på ett tag, det stämmer. Har för mig att hon har BF runt den 26:e? Har hon fått eller inte rapporterat?

• Hellur

God morgon på er tjejer!

Jahaja, då sitter man här i sin ensamhet med lite frukost. Har legat & vridit och vänt på mig sedan fem och tänkt på mat. Envis som jag är ville jag somna om men efter ett tag insåg jag att jag inte kommer göra det innan jag fått i mig nåt
    Det är första natten/morgonen jag går upp för att äta. Har lyckats somna om och i så fall gå upp när min sambo går till jobbet.

Förstår hur ni som gick över tiden samt gått över tiden ett tag känner er. Det känns ju fånigt som man håller på. Känner efter hela tiden om det kommer några tecken. Varje gång jag vaknar så känner jag om jag har ont Nu har även folk börjat ringa och kolla hur jag mår, hur mår bebben, har det hänt något osv. Till och med min sambo börjar bli trött på kommentarerna varje morgon när han kommer till jobbet, är du här idag, trodde du var på BB osv. Kul att de bryr sig, men börjar bli lite jobbigt.

Tack för alla tips om amning, nappflaskor osv. Känns bra att man har er som redan fått att få råd ifrån. Självklart är alla barn olika och man vet inte hur vår kommer vara, men känns skönt med tips och idéer.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4