• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

swe
    var på väg att själv prova vagnen innan jag läste mer noggrannt och såg att vi skulle prova om V kunde sova i den
    Han sover i liften hela dagarna (ja ni såg ju att jag mer eller mindre jämt har en komabebis som sover sig igenom alla våra fikaträffar förutom sista ) så det borde ju funka!

Sannixx
    bra grej det där, fira att man kommer i brallor med godis
    Bra med kulturhuset! Det ligger ju så centralt att det borde bli "lagom" långt för alla

Pippil
    skönt att han inte blev skrämd av tjejmaffian, här hemma frågas det om hur det var efter varje dejt, tror han börjar bli nyfiken
    Trist att vagnen pajjade, vad blev det för fel?

Emma
    grattis till stundande bröllopet!

Kollade själv på vår bröllopsvideo med syster yster idag, gud vad kul dag det var! Har ni några bra förslag på hur vi ska fira vår ettåriga bröllopsdag i juni förresten?

• Emma3

Sole: Nej alltså vi ska inte gifta oss, vi gifte oss i juli förra året. Menade att de är så mycket bröllop på somaren så det fanns nästan inga datum för dop.
    Ja jag skulle oxå behöva förslag till våran ettåriga bröllopsdag, nu har man ju en liten bebis så man kan ju inte göra vad som helst

Mamma till underbara Leo 070320
  • Swenglish

Pippi- vad hände med vagnen?!
    Jag har som sagt inte hört gott om apotekets pump och rekommenderer Avents pump. Den är dyr (500) så du får gärna prova min före du köper så du vet om den funkar för dig. Tror att apotekets kan funka om man bara vill ha den för att lätta på trycket men om du vill ha den för att pumpa ut hela mål måste du ha nåt som du kan få ut 100-150 ml med iallfall. Har du provat att handmjölka? Det funkar jättebra för vissa, och det är ju helt gratis!

Sole- fast det kanske är mysigt att sova i vagnen?

Nu ikväll har F ammat varje timme-är det normalt? till slut tänkte jag att han inte kan vara hungrig mer och tänkte skona mina stackars ovana bröst och premiärgav honom nappen. Det verkar funka. Hur vet man när de är hungriga på riktigt och när de bara vill suga? Jag hade gärna låtit honom ligga och snutta vid bröstet men de pallar inte med det än och jag vill gärna kunna amma imorgon också och inte börja om från början med såren... Napptips emottages gärna!

• Zul

Puh, ännu en hetsamningskväll, ska detta aldrig sluta! Verkar som det kommer förbli så att vi får ge ersättning varje kväll för brösten räcker inte helt enkelt. Det som är underbart är att man får sova så mycket längre.

Har varit i Kista idag på sambons jobb o visat lillkickan, mkt stolt far! Gick sen o shoppade amningströja i gallerian, gud vad mkt barnvagnar. Och ammade i amningsrummet, jag och bara muslimska kvinnor i slöja.

Cigarettbyxor, jag kallar såna där smala raka för det!

• bianca2

hej! pumpen verkade tyvärr inte funka på mig heller dock provade jag efter jag ammat så jag får se hur det går imorgon. den kostade bara 100 kr så...pippil8: det står faktiskt inte vadden heter men den fins på apotekets hemsida. 10 kr kostar den. men den verkar som sagt dålig.
    swe - supersnällt ang pumpen. tror min kompis har en sån dyr men om jag inte provar hennes så testar jag gärna din. kanske om vi ses på kulturhuset nån gång snart???. 500 kr är ju lite mer än en hundring...
    Ginger - skönt att det funka så bra idag!
    det har funkat hela dagen idag oxå - lite mer segt ikväll men än så länge inget hysterianfall. just nu leker a m killen i babysittern. de e så sööööta.
    ha en härlig kväll. själv äter jag chips m dip ( o svär över mina extrakilon)
    kram

• Swenglish

Ok, ni som haft maratonamningar på kvällarna- hur vet ni att de fortafarnde är hungriga och inte bara vill suga? Sista gången jag hade F vid bröstet för nån timme sen så klunkade han inte utan snuttade bara, så då provade vi med nappen. Men tänkt om han ändå var hungrig? Eller så kanske det inte finns tllräckligt med mjölk i mina bröst? Fast det har jag svårt att tro eftersom jag alltid pumpade ut mer än han behövde. Känner mig som värsta nybörjarammaren!

bianca- absolut får du prova den!

• bianca2

swe - tack!
    önskar jag kunde svara på alla dina frågor men jag undrar samma saker. jag tror f e   mätt o bara vill ha närhet. var glad om nappen funkar, här funkar den bara ibland o i korta perioder.
    ska vi ses i kulturhuset nästa gång? jag kan alla dagar efter 13.00 utom fredag.
    kram

• bianca2

zul - vad roligt att visa upp sötisen! vi ska nog åka till pappans jobb snart vi m. har lite problem m foglossningen fortfarande så jag vill vänta ett litet tag till för det e i rotebro. men på fredag ska jag till mitt jobb för mina elever har mösspåtagning. ska bli sjukt kul!
    just nu sover a i min famn utan ersättning! hoppas han inte vaknar, men gör han det blir det ersättning. det var ju fantastiskt att sova så länge.kram

• Frill

Jaha, då har man en snygg blå slang ur ena bröstet då... Jag som aldrig sett mig som nån som opererar brösten

Operationen gick jättebra när den väl blev av, men jag blev överrumplad över hur seriöst och "sjukhusigt" allt var. Hade liksom inte fattat att jag inte bara skulle sitta i ett väntrum tills det var dags att ta av mig tröjan. Vi fick ett rum med en hög läskig sjukhussäng och droppställning, jag fick duscha och ta på mig landstingsskjorta och operationsstrumpor (och ett kärt återseende med de fina nättrosorna) och fick träffa tusen personer och en narkossköterska innan jag blev ivägrullad genom korridorerna. På "operation" lämpades jag över till tre mattanter varav en drog skämt på bred värmländska - och allt kändes helt absurt. Men ÅH vad skönt det var att vara sövd! Jag föreslog att småbarnsföräldrar skulle få längre sovtid än andra, men det gick inte igenom

Nu ska vi skölja med saltlösning i tre dar så har det förhoppningsvis blivit såpass fint tills på måndag så slangen kan tas bort.

• bianca2

FRILL!!!
    skönt tt det gick bra. kramar

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4