• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Är det någon som har satt in annons i lokaltidningen "Mitt i"? Vi gjorde det, det var gratis, tog två veckor och man fick skriva hur man ville och skicka in en bild. Tyvärr vände de vår bild 90 % så lillan ser ut som hon ligger på sida helt spänd men det spelar väl ingen roll antar jag. Det var hur som helst gratis...

• SanniXx

Hej tjejer och bebbar!

De var ett tag sen man var inne här nu.. Mycket att läsa ikapp! Fina bilder från Tanto Vivs, ni såg ut att ha det mysigt. Tyvärr kunde vi inte komma men följer med nästa gång

Här rullar allt på som vanligt. Ska städa vidare nu, Ja tycker att jag bara städar och städar, men det är iaf stökigt

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Lillenlillen: Vi har annonserat i mitt i Gratis är bäst.. hihi..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

lillen! vi har inte fått Mitt I. vill ju se bilden på inez!

• Lillenlillen

Sannixx: Vi hade både i Mitt i Täby, Mitt i Solna och i DN :D ALLA måste ju få veta haha

bianca2: Inte vi heller Men svärmor fick den till Täby så hon skickade den iaf..

• BasseKatt

Halloj!

Apropå att bebborna vill amma jämt hittade jag en så söt kommentar som en av tvillingmammaorna fått av sin BM att jag bara måste dela med mig... "I bland vill bebisen äta middag och i bland bara fika lite" . Sött och tänkvärt tycker jag!

Nu sticker vi ut till landet över Valborg och kommer inte ha internetaccess. Det är ju så man får abstinensbesvär redan innan man åkt!

Ha en skön Valborg åsså hörs vi igen på onsdag kväll! Kram

• Swenglish

Ha det skönt på landet Bassekatt!

björklöv-skönt att det börjar kännas bättre, ska bli intressant att höra vad amningscentrum tror! Lycka till!

Sole- det är ju sååå mycket roligare att handla till killen än till mig själv när inget sitter snyggt... Nu har jag iallfall sorterat bort mammakläderna till största del...

Vad har ni för amningskläder? Jag har mest valiga tröjor som jag drar upp, men det blir lite exponerat. Boob är ju så dyrt och HM värdelöst med världens minsta hål.

Har haft en skön helg, och Freddy har varit så mysig och go att ha att göra med! Han börjar bli mer och mer "med", ler mot alla och föröker sig på att skratta nästan! Igår hade han en vakendag då han nästan inte sova alls under dagen, idag har han istället sovit mest hela tiden... Rutiner-I don't think so... Mannen jobbar imorgon men sen ledig igen tisdag, tjoho! Har börjat fixa med dopinbjudningarna , roligt men mycket jobb!

Imorgon ska vi gå på stan med mamma och sen fira amningen med champagne på kvällen, kanske gå och titta på npn brasa också. Ha en skön söndag kväll!

• Zul

Vad härligt det låter att åka till landet bassekatt! önskar vi hade vårt närmare, det ligger i Dalsland.

Vi har varit rediga idag o varit på bauhaus o köpt blomsterlådor o blommor, sen babyproffsen men allt var så dyrt! Hade tänkt köpa babygym, men 600 kr - nej jag vet inte... Sen Willys för att bunkra blöjor...

Amingskläder, ja, visst är det ett problem! Antingen dra
    ner urringnigen o blotta hela härligheten, eller dra upp tröjan o visa magen... H&Ms är dåliga, håller med. Konstigt att det inte finns större marknad, det är så med många prylar runt amning o bebis, är det för att det är kvinnor som det inte utvecklas bättre? Man ska liksom bara stå ut...

mmm, har nu ätit nästan amningsfri middag med kompis på besök, och vitt vin...

• majlinsa

ser att ni pratar amningskläder..
    jag har inte ett enda "amningsplagg" utan använder ett uringat linne med tunna axelband.. ska jag gå ut så tar jag ned det ena bandet men rättar till så det ser snygg ut.. sedan en tröja på det.. så när jag sen ska amma är det bara att dra upp ena tröjan.. dra ned på ena sidan vid tutten och knäppa upp bh.. jag visar inte magen och inte heller så mycket hud.. någon som fattar?

• majlinsa

och jo.. det är antingen en vit el svart bh samt samma färg på linnet med tunna axelband

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4