• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

God eftermiddag!

Vår William har börjat sova mer. Igår sova han till och från hela dagen och igår somnade han vid 20, istället för normala 23. Sov hela natten med tre amningar och vaknade vid 7, som vanligt. Känns bra. Har sovit en del idag med. Sover nu.
    Snart kommer min bästa kompis med sin kille på första besök. Hon bor i södra Sverige och var uppe sist i påskas när vi var på BB. Ska bli roligt att träffa henne och få visa upp vår guldklimp

Vivs - Roligt att se bilder från träffen. Kul att du tagit med bebisarna.

Björklöv - Låter inte roligt! Vad skönt att det gick bättre att amma i dag på dagen. Hoppas det blir bra snart.

Bassekatt - Gör som Sole skriver, maila dem och säg att de är välkomna att titta på er guldklimp. Skulle nog också vara avvaktsamm, man vill inte tränga sig på eller stressa om någon är i sorg.

Soffy - Mums vad gott det låter med vin. Vill också ha Kanske kan ta någon klunk till middagen om W är färdigmatad.

Ha en skön lördag!

• Swenglish

Vivs- fina bilder!

Medusa- nej, ingen ersättning, säkert bara tur... men om han knorrar på natten efter ett par tre timmar har jag börjat sätta i nappen och då somnar han om så gott.

Björklöv- skönt att det kändes bättre!

amning...

• ABC08

Hinner knappt sitta vid datorn nånting, det är så mycket att fixa hela tiden. Hur ska det då bli när min pojkvän börjar jobba? Man kanske får lära sig att bli mer effektiv. Skulle vilja börja använda vår babybjörn, men bebisens nacke måste nog bli lite starkare först.

Tack för alla gratulationer!

Pippil8 - Jo förlossningen gick bra, men var ganska jobbig, med igångsättning dag BF+15. Värkarna blev otroligt starka med dropp, och jag blev väldigt trött i slutet och fick ta hjälp av sugklocka. Hoppas verkligen att det kommer igång av sig själv nästa gång.
    Känns bra att ha varit med om att föda nu, så man vet hur det går till. Lustigt med smärta och minnet, jag kommer knappt ihåg hur ont jag hade, och har redan börjat vänja mig vid tanken att skaffa ett barn till.

(Vi har inte kunnat bestämma oss vad han ska heta än, vi va så säkra på att han var en hon. )

• Lillenlillen

Hello chicks!

Synd att jag inte kunde komma till Tanto, hade varit roligt att se er igen men som vanligt går det ju fler tåg q

Idag har vi haft en mamma-pappa-barn-dag med fika i Solna centrum, promenad i solen och allmänt mys och bus. Lillan har fått ett babygym (Fisher Price Rainforest) och igår fick hon en babysitter av min chef. På sidan av babysittern satte vi vår spjälsängsmobil (vi har ju ingen spjälsäng) och hon verkar gilla det. De sakerna som satt på babysittern var så fula och tråkiga. Mobilen sitter nu fast på sidan av sittern så hon ser oss och saker som händer i rummet till vänster och mobilen till höger. Gymmet är jättefint men hon har inte provat det i vaket tillstånd än. Erik la ner henne där när hon sov men då vaknade hon med ett gallskrik (antar att intrycken blev lite för sjuka vid uppvaknandet, haha). Häromdagen fick hon dessutom en tv-fåtölj som hon kan sitta i vid ungefär något års ålder så nu har vi en hel drös med "babymöbler" som dessutom är fulla med mjukisar, speldosor och dylikt. Helt plötsligt blev vårt vita hem dekorerat med galna färder och figurer. Haha, har ni också färgglatt hemma nu?

• bianca2

medusa - yes, lite ersättning på kvällen.
    vivs - superfina bilder!!!
    har oxå haft en fin dag m killen o august. vart på stan o käkat o fikat.
    allt har varit super men nu e hanlite kvällsgnällig bara.

ha en härlig kväll. kram

• Sole

halloj!!

var såklart tvungen att kika in här på kvällen efter möhippan! min ursäkt är att jag lovade en av tjejerna att boka hennes resa till åre då de ska ut ikväll och det orkade inte jag, lite sömn behöver man ju o så längtade man ju hem till familjen

är dock lite berusad, glad, nöjd och trött efter dagen och bruden verkar heskt nöjd, det är huvudsaken!

Vi dansade bla magdans, det var jättekul!!

nu ska jag pussa på mina underbara killar (nåväl på den stora iallafall, den lilla sover) och sen lägga mig.

måste påpeka att jag blivit typisk morsa som bara handlar kläder till sitt barn, hittade en jättefin vår/sommarjacka i storlek 62 på Åhlens, själv känner jag mig för tjock att handla än - på måndag anmäler jag mig till viktklubb.se

kram o godnatt!

• Emma3
    Björklöven: Om du fått svamp på bröstvårtan kan du testa att köpa viscyvatten (elr hur det stavas) den med gul text och pensla på börstvårtan. För när bebisarna får vittbeläggning på tungan=torsk så kan man även pensla det på deras tunga. Har även hört att en salva som heter purelan från babylans ska vara bra, men det kostar nog lite.

Medusa: Vi ger lite ersättning på kvällen då Leo inte verkat nöjd och inte har gått upp så mycket i vikt. Så han sover för det mesta bra på natten, kan vara ibland när han vaknar vid3-4 för amning som han inte somnar om så lätt sen.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Björklöv

majlinsa - ja, torsk heter det. Fast jag tror inte att K har det.

bianca - jag såg dig i DN idag... för visst var det du?

Emma3 - Tack för tipsen, men efter en dag med luftning och insmorning med purelan så börjar jag betvivla min egen tolkning av vad som kan vara fel. Tror inte längre att det är svamp, men jag ska kontakta amningscentrum efter helgen och höra vad de tror. Ja, purelan kostar en del, fast det är drygt och så slipper jag utsätta K för mineraloljor

Känner mig som en helt ny människa just nu! Har fått sova gott och nattamningarna funkade jättebra!!! Är nu nyduschad och tillfixad, passade på att ta en lång dusch och nästan ett litet minispa. Har till och med blåst håret Än sover K & W så jag ska nu äta frukost nummer två

• Emma3
    Björklöv: Ja jag har själv köpt purelan då jag började bli öm på bröstvårtorna förut men sen gick det över av sig själv så jag har inte testat den. Men skönt att det känns bättre.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

Björklöv: vad sönt att det funkar bättre! och ja, det var jag. felstavat efternamn dock..
    idag har varit en grinig dag för hela familjen. grrrrr!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4