• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

En lista på bebisarna tycker jag också låter bra. Men vi kanske ska vänta tills vi alla har fått...

• Vivs

Lillen - oj, vad hon gått upp i vikt! Härligt att det fungerar så otroligt bra!! Och, bra idé med listan!

Sole - du är visst en bra mamma, det är jag övertygad om! Man är bara väldigt känslig och har lätt att gråta... själv kände jag mig värdelös när min bebis bara kräktes och kräktes! Man skyller ju allt på sig själv... Hoppas det löser sig med amningen, kämpa på och ge inte upp!

• cirpen

Angelicious: Massor med grattis till tjejen!

Sole: Vilken tur att du har en sån bra man! Böla på bara, det är ju hormonerna som spökar, om ett par dagar kommer du skratta åt det! Jag är övertygad om att du är en fantastisk morsa!

Igår fyllde min kicka 1 månad! Tiden går så fort.

• Björklöv

Fortfarande samma läge, kanske lite mer värkar i natt men inget som gjort ONT... *suck* Vad ska jag hitta på idag??? Är så less på att inte kunna göra nått förutom att ligga/sitta still

• Swenglish

Hoppas hoppas det kommer igång för er snart björklöv, hellur, zul, pippl8, bianca (glömde jag nån?)

Sole- vet rpecis hur det känns. Jag känner mig emellanåt som världens sämsta mamma som får ångest varje gång jag ska amma och tänker åh nej snart kommer han vilja amma... Sen efter en stund känner jag mig stark och bra! Jag tror att det ger med sig när maningen stbiliserat sig, men just nu känns det som om tiden räknas i amningsperioder, inte i timmar och minuter! Tips för att hålla honom vaken: En BM på Sös sa att man kan hålla i hans ena hand under amningen och klämma relativt hårt (alltså inte som en smekning) när han somnar till. För oss funkade det att trycka lite lätt på huvudet men det är inte alla bebisar som gillar det. Eller att försiktigt börja dra bort bröstet (alltså inte göra det, för det gör ONT, men lite lite. Freddy somnade också hela tiden i början, åt aldrig mer än 10 minuter i sträck. Nu kan han hålla på en halvtimme. Håller med om att jag aldrig skulle klarat dethär ensam. Dels pga amningen, dels pga blodförlusten och skadorna i underlivet. jag har inte ens öppnat kylskåpet på flera dagar, mannen sköter allt och jag sitter klistrad i soffan med brösten bara...

Ett tips för såriga bröstvårtor: Köp en uppsamlingskopp på apoteket och sitt med den på ett läckande bröst. Häll sedan den mjölken på valfri sårig bröstvårta, gärna mycket. Låt torka. Upprepa i all oändlighet.

Kram på er alla, särskild styrkekram för er på övertid, jag kan inte säga det tillräckligt många gånger: jag vet hur det känns oc h jag lider med er.

• Torris

Nu har man fått internet igen. Är så lycklig!
    Vi var tvungna och dubbelkolla med dem igen, ja då hade de fortfarande inte gjort någon beställning åt oss så det skulle dröja ännu längre...men hallå? Då blev vi förbannade och ringde en massa nummer och kom tillslut fram till en kvinna som skulle försöka fixa så vi skulle kunna få internet lite tidigare.
    Och det lyckades hon med!!! Tur!! Så nu kan man ju få kontakt igen...hahaha

Härligt med flera bebisar här i tråden...Och snart blir de ännu flera, några av er är ju på gång! Misströsta inte, de kommer...

Själv har jag en kille som är en riktig SKITMASKIN!
    Herregud vad det skits!
    Det jobbigaste är att han har lagt till med att när han ligger på skötbordet, DÅ ska det bajsas och kissas lite extra...
    Och inte EN gång...nej, gärna flera gånger!
    Herregud, jag tror jag byter de där handdukarna som jag har under honom 5 gånger per dag eller nåt.
    Tuuur att det finns 5 kr handdukar på IKEA!!!!

Idag får vi besök av Farmor - det ska bli så kul att få höra om hon tycker Vilgot är lik sin far som alla i min släkt säger.
    själv ser jag INGEN likhet med någon av oss...hahahaha

Okej ni märker att jag inte fått skriva på några dagar kanske...

Må prima mina vänner!

• Hellur

God morgon tjejer!

Vet inte vad det är med mig idag men känner mig gråtfärdig. Bara jag läser om er amning får jag tårar i ögonen och vill bara tjuta rätt ut.

Björklöv - Vad trist att det inte hänt något mer. Men i natt tror jag det sätter igång på riktigt. It better

Zul - Lycka till idag! Om du vill bli igångsatt hoppas jag du blir det. Får se om vi hör mer från dig på några dagar

Håller med om det Sole skrev igår, att vi har tur som har varandra här och stöttar och supportar varandra. Känns jätte skönt att kunna skriva av sig och att alla ger varandra support och hjälp. Som sagt, är lite bölig idag, men tack för att ni finns här tjejer!

• Björklöv

Jag hoppas verkligen det Hellur. För som det är just nu är ganska långtråkigt... Jag känner mig som en fånge i mitt eget hem

• Björklöv

... så jag passar på att färga mina ögonfransar och ögonbryn

Och läser på aftonbladet.se att det föds flest barn den 22 mars!!! Konstigt att ingen här lyckades träffa av den dagen (inte ens jag själv ) eller??

• Hellur

Ja att känna sig som fånge i sitt eget hem kan inte vara roligt Bjröklöv. Men det är tur att du är så påhittig så du får tiden att gå ändå

Lite underligt att någon inte kunde pricka in den 22 mars då. Det var mitt BF datum innan ultraljudet, men vår bebbe tycks vara allmänt seg så hade inte förväntat mig den då heller

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4