• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

jag har glömt bort hur man byter visningsbild, nån som kan påminna mig?

Ioförsig tror jag att jag bytte den när jag var PLUS-medlem så det kanske inte går nu när jag inte är plusmedlem?

• Frill

Grattis Soffy till lilla Ebba!!! Vilket fint namn!

Det är så himla intressant att höra om allas era förlossningar/snitt tycker jag. Nästan mer intressant nu än innan. Har fått sån respekt för alla som gått igenom det. Och allas upplevelser är verkligen olika.

Sole, vad skönt att han har kvicknat till lite. Har ni någon ljus plats i lägenheten där ni kan låta Viktor ligga i blöja? Vi hade Adam på en filt på vardagsrumsgolvet i dagsljus. Det snabbar på nedbrytningen av bilirubinet.

Vi har haft förmiddagsbesök av en kollega med sin sexveckorsbebis. Han var enorm i jämförelse med Adam. Ändå vägde han bara 4,5 kg Mindre än Adams kusin vägde när han kom ut. Verkar som ganska många av oss får barn strax över 3 kg och ett par cm under 50 cm.
    Nu är frågan vad vi ska fördriva resten av dagen med... Färga öggonbrynen kanske Hade också tänkt göra det innan men det hanns inte med.

• Sole

Frill
    tack för tipset! Ska pröva det!

• Zul

Halloj,

Grattis Soffy till lilla Ebba!! Vad avis jag blir på din drömförlossning!

Var på sös imorse och det var lite jobbigt. Jag hade inte öppnat mig alls och tappen var halvhård och sluten. Men de ville ändå att det ska sättas igång nu, eftersom det är en ivf (lite mer risker). Jag vill givetvis ha ut barnet NU, men det känns inte bra att kroppen inte är mogen, mer risk för komplikationer då ju. Så jag har blandade känslor. Jag sa att jag ville vänta tills imorgon, så ska ringa vid 12 dit och förhoppningsvis få en tid under eftermiddagen för igångsättning.

Usch vad det gjorde ont när gynekologen kände på tappen! Blä, han var så hårdhänt.

Jag o sambon har förberett oss för en maratonförlossning, har hyrt massa dvd-filmer att ta med, och massa tidningar... Ätit pasta... Tror det blir PG-gel och det kan ju ta ett antal dygn.

Swenglish: är ingen expert men vet att livslängden för en röd blodkropp är 3 månader, kan inte hur lång tid bildandet tar. Tror att man höjer blodvärdet mkt fortare än så, ät 2-3 niferex om dan (hemofer är för svagt), blodpudding... Ta c-vitamin till! Och vila.

Angående gråt och så: kanske känns bättre att tänka att alla känner likadant? Och att det bara kan bli bättre, och efter några veckor är det jättebra. Man ska nog vila mkt mer än man tror, i hela 6-8 veckor egentligen. Tänk på hur det var förr...

Nu hoppas jag snart att ni andra också föder, en tröst kanske kan vara att kroppen blir mer redo efter hand och det finns en vits med det...

• Sofffy

Hallå

Tack för alla gratulationer!

Såå härligt att komma hem.
    Har lagt in lite bilder nu på min lilla kanariefågel

Ja jag hade verkligen tur med att få en sån förlossning. Känner att jag har såå mkt energi nu pga det gick så fort.
    Hihi assistenten som kom med rullstol precis efter förlossningen höll på o tappa hakan när hon skulle köra mig till patienthotellet o ja bestämt sa att jag ville gå själv

Ska skriva förlossningsberättelse i bloggen så snart jag får tid. Ska lägga till lite kommentarer/rekommendationer om BB-sthlm o patienthotellet också.

Zul: Hoppas att igångsättningen går bra o att du får med dig din fina bäbis hem snart.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4