• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

Björklöv - Att du vågar färga själv. Tycker det verkar läskigt. Har en kompis som är hudterapeft som burkar färga mina ögonfrnsar ibland. Hade tänkte göra det innan förlossningen men hon har åkt på influensan två gånger så det har inte blivit av. Vågar man göra det själv tro?

• bianca2

hej tjejer! inte heller jag lyckades pricka in 22 mars. bf+8 idag. så seeegt. o jag e så trött på alla sms, telefonsamtal som undrar varför den inte vill komma ut. det är ju inte så att jag håller kvar bebben m flit heller...
    min kille e ledig idag, tror vi ska gå runt på stan o distrahera oss lite.
    zul - lycka till idag o hoppas det e på G Björklöv.

• Frill

Hejsan, instämmer i hyllningskören av tråden! Ni är super allihop. Jag vet inte hur ofta jag refererar hit.

Sole, Adam var precis som er skrutt i början, och han var ju också gul. Vi bytte blöja på honom innan matningarna och klädde av honom allt utom blöjan så han skulle kvickna till lite.

Oj nu vaknar han.

• Swenglish

tycker också alla är sånt bra stöd! och trevlia! ska bli så kul att träffas när allas bebisar dykt upp!

hur får man ut små kråkor ur lilla näsan?

hellur!- gråt på! och det låter klyschigt, men passa på och gör saker som du inte kan göra sen, typ bada, sitta i timmar framför datorn, fika med kompisar osv. snart snart kommer bebisen!

apropå fånge i sitt eget hem-å känner jag mig lite också nu. beundrar er som vågar er ut på längre expeditioner, för oss är ett bvc besök värsta strapatsen och jag orkar forfarande inte så mycket.

vivs och zul med medicinkunskaper- hur lång tid tar det ungefr för blod att återbildas?

svårt men mysigt att skriva med en bebis på armen1

ha en skön dag alla gravida och mammor!

• J79

Ingen bebis på gång här! Funderar också på att färga mina ögonfransar och ögonbryn idag. Läste igår att det alltid föds flest barn just i mars/april och att sjukhusen måste skicka runt stackars gravida. Tycker att det är konstigt att danderyd väljer att passa på och bygga om nu när det är flest som föder.

Ni på övertid hoppas att era bebisar tittar ut i helgen! Men måste erkänna att jag tycker det känns bra att inte vara kvar som ensam gravid i tråden. Bf på måndag, hoppas att den kommer då!
    Ginger hur går det för dig och blodtrycket? Är du okej, kanske redan fött?

Trevlig helg alla blivande, nyblivnamammor och helt underbara bebisar!

• Björklöv
    Hellur - Det är inga problem alls att färga själv tycker jag. Jag målar på färgen som om det vore maskara, fast kanske lite mer och att det blir klumpar gör ju inget... Dessutom försöker jag att "lägga" lite färg ovanpå fransarna oxå om du förstår hur jag menar. Man får inte blanda till för lös färg för då är det lätt att få det i ögonen och det är INTE skönt Ha gärna tops och blöta bomullsrondeller nära till hands OM olyckan skulle vara framme...
  • Lillenlillen
    Sole:

Det är svårt men man ska inte inte inte tänka att man är en dålig mamma, det är lite som att man BLIR det om man tänker så känner jag, för man minskar förutsättningarna för sig själv och blir negativ och ledsen. Man kämpar ju tillsammans, du får se det som att lillplutten väntar tålmodigt på mamma, inte att han blir besviken!!

Angående trötta bebisar så var Inez genomtrött på BB men vi hade en fantastisk amningssköterska som var på hela tiden och lyfte upp henne framför fönstret så hon vaknade till och sen sa hon åt Erik att ta en blöt trasa (lite kall) och dra den längs ryggraden så hon höll sig vaken. Kändes först hemskt men det satte fart på henne och således också på amningen. Kanske det bästa tipset vi fått för efter nåt dygn var hon som en helt annan bebis när hon åt!!

Kämpa på!! Stor kram
  • Sole

hej och godmorgon tjejer!

Först vill jag säga att jag tänker på er tappra tjejer med bebis kvar i magen! kan inte vara alltför lätt när tråden mer och mer lutar mot bebissnack.

Inatt var en ok natt, vi har nu en teori om varför bröstet inte funkar. Dels är det ju det med att det rinner till långsammare och han tröttnar. han försöker ju verkligen ta bröstet och ibland suga några tag för att sen släppa. Tröttheten har blivit MYCKET bättre (och även gulheten i ansiktet) sen vi ökade på från ca 2-30 ml i ersättning till minst 70 (han har ätit 0 m under natten och nu vid 11 80 ml)
    Vi tror att han tidigare fick alldeles för lite mat. Bm sa ju igår att för lite mat - tröttare bebisar. Nu slipper vi sitta och pilla och smeka på honom för att han ska hålla sig vaken.
    Vi får se vad de säger imorgon på BB-mottagningen.

Färga ögonfransar
    Jag brukar (när jag kommer ihåg) färga mina ögonfransar hemma oc det har funkat bra!

Promenader efter förlossning
    Swenglish jag är defenitivt ingen hurtbulle jag heller - är jättetrött och öm i kroppen och en promenad till SÖS igår var riktigt utmattande och då bor jag 500 m därifrån.
    Man får nog ge kroppen tid att hämta sig (speciellt du som opererats).
    Tycker ömhet och trötthet känns mer nu efter par dagar, men det är väl hormonerna som släpper

Kram till er!

• Sofffy

Hallå tjejer!

Ville bara kika in o säga att vi nu har kommit hem med vår underbara dotter Ebba från BB-sthlm hon föddes den 21 mars (Bf + 2) vägde 3100 g och var 48 cm.

Hon föddes 3,5 timme efter att vi kom in till BB!!!
    Hann inte med annan smärtlindring än lustgas sista halvtimmen och fick ingen bristning Hade en drömfölossning enligt barnmorskorna, fast det gjorde jävligt ont ändå, man har ju inget att jämföra med!

Ska försöka lägga in lite bilder på underverket senare, nu ska ja ta igen lite vad som har skrivits här i tråden.

Hoppas alla ni mår bra!!

• Swenglish

Grattis Soffy! Låter onekligen som en drömförlossning! Härligt! Välkomna hem till nya lägenheten, ser fram emot bilder snart! Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4