• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Tjoho! Lycka till Bianca och J79!

Tycker det är anmärkningsvärt att man alltid fått höra att det är så ovanligt att förlossningar startar med att vattnet går. Det känns snarare som det händer väldigt många.

Swe, vad skönt att det känns bättre!

Här har vi ägnat helgen åt besök. Igår hade vi fyra kompisar plus en sjumånadersbebis här på förmiddagen och två på em, och idag kom två kompisar vid lunchtid som kompletterades med Adams faster med sambo och son en stund på eftermiddagen. Ändå har vi hunnit med en förmiddagspromenad i solen. Känns som man hinner fler saker på dagarna nu. Förmodligen för att man inte kollar så mycket på TV...

• Sole

Hej på er!

Det hnder grejer i tråden märker jag, heja för fler bebisar!

Även vi har varit på språng idag, hälsat på föräldrar, tagit promenad i solen etc. Dock känns det skönt att komma hem, skönt att inte göra något speciellt också.
    Fick även sovmprgon imorse, orkar inte krångla med brösten på natten så då blir det ersättning och pappa vaknade till vid 08 och sen kom mina två favoritkillar in och väckte mig vid halv elva, sååå mysigt!

Elpumpen och jag har blivit vänner, det pumpas för fullt och amningen går sakta men säkert framåt, nu är det faktiskt ibland som han suger och inte släpper mot förut då han aldrig tog!

Vi fick två jätteroliga bodys av en kompis igår, en med Lars jr som han hetter i magen coh en med Viktor och 070318 på

Viktor har förresten fått sitt personnummer nu, det känns stort och mamma och pappa så stolta

Numret är ju även ett mobilnummer som går till ett åkeri i Avesta, mindre viktig information dock

kram till er alla och ha en skön söndagskväll!

• Pippil8

Sole, vad skönt att höra att amningen börjar gå lite bättre! Har tänkt på dig och krånglet!

Nåt nytt från Bianca eller J79?

I morgon bitti ska vi på överburenhetskontroll på SöS, är lite nervös eftersom både Swenglish och Zul inte tyckte det var så himla roliga undersökningar. Wish me good luck!

Hellur och Björklöv, jag hoppas in i det sista på att vi ska kunna ses på BB sthlm de närmsta dagarna...

Sov gott alla mammor, bebbar och magar!

• Swenglish

Lycka till J79! Hoppas det är på G nu för dig, det låter ju verkligen så! Rapporteringsplikt dagligen nu, kom ihåg det!

Pippil8- lycka till imorgon, och hoppas du får en bättre upplevelse! Nu vet du iallfall vad som kommer att hända, och undersökningen är inte så farlig om de berättar vad de håller på med, så be om tydlig information!

Skönt med amningen Sole! Hur fick han sitt personnummer? freddy har inte fått nåt än, borde man ringa skatteverket kanske?

Idag går det inget vidare med amningen, jag skriker av smärta varje gång han tar tag... Imorgon ringer jag amningscentrum på sös, hoppas vi få komma dit och visa amningen. Allt skulle kännas så mcyket bättre om den funkade *avis på dig Lillen!* tog en liten promenad idag och åt en glass i solen, mysigt!

Freddy verkar ha fattat att natt är natt, han har varit vaken nästan hela dagen utom två timmars sömn, och nu har han sovit i över fyra timmar! Väntar på att han ska vakna så jag kan amma (AJ!!!) sen äntligen sova!

• Sole

hej och godmorgon/natt (!)

är uppe på nattlig matning och är också avis på lillen som har fungerande amning. här hemma kan viktor få för sig att äta nåt bröst då och då, så på nätterna men det betyder ju inte att man inte läcker mjölk på både bebis och inredning( hade kaskadsprut från ena bröstet igår, det ni!)

Swe
    vi fick hem papper från skattemyndigheten, så ring dem om du inte fått det på ett par dagar, F´reddy är ju ändå född före vIktor.

pippil8
    lycka till på kontrollen!

• Sofffy

hallå tjejer!

Typiskt Sole, måste missat dig precis. Sitter oxå uppe för nattamning. Haha kul det där med att bebbarnas personnr är ngns mobilnr.

Amningen funkar ganska bra för mig hittills. har fått lite sår ppå vårtorna, men det gör inte såå ont, är mest rädd att det ska komma in bakterier bara o bli förstörda. Har testat med silikonnappgrej utanpå vårtan men lillan fattar inte hur man ska göra med den. Hoppas att såren läker när det blir lite längre intervall mellan amningstillfällena. Försöker hålla 3-4 timmar emellan men på natten blir det typ 1,5 timmes mellanrum *suck. Jaja man kommer kanske in i bättre rutin framöver.

Lycka till nu ni eftersläntrare
    Låter som att det är riktigt nära nu för Bianca o J79.

Bianca: Blev ju inte så mkt övertid för dig trots allt, du hade väl räknat med igångsättning vad jag förstår. Såå det va ju kanon att det satte igång av sig själv nu. Hoppas att förlossningen går galant!!

J79: Hoppas allt går bra för dig också.
    Längtar tills din bäbis kommer o ni känner er redo för promenix med mig o Ebba på Kungsholmen

Idag har vi haft fullt upp. Igår natt va lillan uppe nästan hela natten. Hon va schysst o lät morsan sova iaf mellan 8 o 11:30, sen har vi haft 2 besök och sedan va vi ute på promenix bort till farmor o farfar som bor i Vasastan vid 5 o åt middag där, sen ringde alla kompisar som inte vågat ringa förrän nu så man blev sittandes i tfnen ända till 23:30.

Tiden och dagarna går verkligen superfort med den lilla. De bara flyger i väg. Känns jättetråkigt att Tobbe redan i nästa vecka ska gå tillbaka till jobbet, vi har det ju såå mysigt hemma tillsammans. Kommer inte bli lika kul o vara själv. Vi kommer gå o längta ihjäl oss hela dagarna tills pappa ska komma hem

Hihi, lillan är ju så plutteliten så tom minsta storleken (50) är alldeles för stor. Hittade min gamla docka som mormor sydde åt mig när ja va liten o hon är exakt lika stor som Ebba, så ja fick en fixidé att Ebba skulle prova hennes klänning o den satt perfekt. Har lagt upp en bild på lilla dockan i galleriet

Nä nu har hon ätit klart här, så ja ska försöka få lite sömn. Kikar in i morgon o kollar hur det går för eftersläntrarna. Aldrig ngnsin har vattenavgångar o slemproppar varit så intressant

• Hellur

God morgon! eller natt för de flesta av er...

Har missat Sole, men Soffy är fortfarande grön. Var inne och kollade på lilla Ebba i dockklänningen, så söt

Har legat och vridit och vänt mig sedan tre tiden. Har drömt att jag har värkar och sovit väldigt oroligt. Där får man för att man skrytit för alla att jag sovit så otroligt bra de sista nätterna...
    Har haft riktigt ont i vissa delar av magen några gånger i natt, trodde först att det var värkar som kom. Men har nu insett att det nog är min mage som spökar igen. Fast den blir bara värre och värre, måste ju vara ett tecken på att kroppen verkligen förbereder sig...? Har den inte förberett sig klart snart?

Pippil8 - Lycka till idag! Se undersökningen som något positivt, du får veta hur ditt barn mår och dessutom har jag hört att gyn undersökningen kan trigga igång det om du är mogen. Det hände min kompis.
    Juste present från maken förresten, inte helt fel med en inspelningsbar DVD med hårddisk. Har en sån. De är jätte bra!

• Emma3

Bianca: Hoppas du är inne och föder nu.

Hoppas det är på g för dig oxå j79.

Sofffy: Håller med dig ser inte alls framemot att karln ska börja jobba nästan vecka, så mysigt att vara hemma alla tre. Har oxå fått mata Leo oftare på nätterna men nu i natt ammade jag två gånger 10 min sen sov han till 8 då jag vöckte honom för amning. Så hoppas amningen kommit igång nu ordentligt.

Leo är som mest grinig vid 10-01 då vi tycker att han kan somna men icke.

Lilla Leo är här.
  • Sofffy

Emma

Ja eller hur är det tråkigt att dom ska börja jobba. Åhh hade varit himmelriket om vi båda kunde vara hemma hela sommaren o bara mysa, men någon måste ju finansiera italienresan i sommar och mammans nya exklusiva garderob till hösten

Hade en drömnatt med Ebba inatt (jämfört med tidigare) hon sov från 00-04 och 05-08, så morsan e riktigt på alerten idag. Har så förbaskat ont i vårtorna bara.

Nu ska vi iväg på Pku-test kl 11, sen ska vi köpa badbalja till lilla kräkmonstret.

Ha en härlig vårdag!

ps. Emma: Det är våra bebbar som tog våren med sig, de föddes ju på vårdagsjämningen

• Swenglish

ajajaj i swenglish vårtor! såren har blivit mycket värre... ska till amningscentrum idag och mannen är iväg och köper ersättning nu. känns så trist att det inte funkar! annars sov han som en stock mellan 19 och 02, sen en helvetesamning och sen sov han vidare till halv sju!

kan inte skriva mer nu, men tack och lov att den här tråden finns! tänker fortfarnde på er övertidare, hoppas ni kan njuta av solen idag!

hoppas det löser sig för er andra med amning, sömn osv!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4