• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

emma
    du har fått svar om dr brown ser jag och den finns även att köpa på Babyland etc

en helt sjuk grej hände idag;
    vi gick upp till Mosebacke för att fika och på vägen dit såg vi en vespa + bil som krockade i korsningen götgatan/folkungagatan (sorry för små bokstäver, bebis i famnen) oxh sen på vägen hem, typ en timme senare var det en ny krock i samma korsning med cykel+bil!!
    Blev helt chockad o började storgråta, världen känns så skrämmande för min bebis.
    SEn ringde jag för att berätta det för min syrra och hon sa "jag vet jag var där, det var den med rullstolen va?" detta betyder 3 krockar samma dag på samma ställe!!

• Sole

bassekatt
    jepp idag har jag BF! skönt för min omgivning att jag inte gick över tiden, alla tror att jag hade blivit sjukt sur

tänk att det var sju veckor sedan Emil och Linus kom, tiden går så fort!!

• Frill

Cirpen, ja han äter inte hela tiden direkt Men det är inte snuttande utan snarare så att han somnar, släpper taget och så tar man bort honom. Sen vaknar han fem sekunder senare, är urarg och skriker sina matskrik, äter glupskt ett tag, somnar osv... Vi tom. testade hans hunger, eftersom vi inte trodde det var sant, och gav honom en slurk utpumpad mjölk med kopp, och den drack han glatt upp och ville sen ha mer. Jag som har så mycket mjölk blev helt nojig och trodde inte att han fick nåt till sist. Men sen sov han å andra sidan som en stock halva natten, så han får gärna äta mycket på kvällarna för mig

Sole, läskigt med krockarna. Usch, man får inte tänka på allt som kan hända, då blir man ju knäpp.

En nackdel när man får avlösning med en nattmatning är att brösten inte fattar det och så vaknar man i en pöl på madrassen med ett dyngsurt linne på sig. Ska man behöva sova med bh och amningsinlägg?

• Vivs

Frill - exakt så där gör min tjej också! Hade du någon bra lösning på det? Du kanske har skrivit det förut? Har varit lite slarvig att läsa på sista tiden..

Sole - låter ju helsjukt med krockarna! Den korsningen får man ju akta sig för...

Cirpen - här är det också gasigt i magen. Fick en liten broschyr från BVC om magknipsmassage så nu har jag börjat med det varje kväll..sol och måne och vattenhjul Får se om det fungerar! Ska även hoppa över att äta gasbildande saker. Och rapa har jag börjat vara mer ordentlig med också!

• BasseKatt
    Frill: För mig funkar det bra att inte pumpa alls på natten, men jag tror inte min produktion är särskillt enorm just nu. Däremot har jag sovit med BH och inlägg enda sedan BB. Tjoho! ;-D

Idag har vi ätit årets första glass i vårvädret - HÄRLIGT!

Undrar hur många nya bebbor det kommit i tråden nu... Nån som hört av Zul ännu? Hoppas det går bra för Bianca och Pippil8. Nån mer som är inne?
  • Lillenlillen

Är det alltså bara jag som inte får Medelapumpen att funka? Inte för att jag behövt pumpa men jag testade och det hände ingenting på typ fem minuter och sen kom det typ en droppe var tionde sekund. Så ska det väl inte vaaa?

• Swenglish

Spännande, nu ligger Pippil8 kanske och föder!

idag kom freddys personnummer!
    Här har vi haft en skrikkväll... Cirkus med sova 10 minuter, skrika en lång stund, somna av utmattning osv osv. Var på amningscentrum idag och nu ska jag vila brösten, pumpa ur och mata med flaska. Gav ett par mål ersättning innan jag hann pumpa ur och nu verkar han ha fått ont i magen av det. AAAARRRRGGGGHHH!!!! Blir galen på denna amnign! nån mer som ger ersättning, kommer inte ihåg vilka som sagt att de gör det... frill, ger du bara utpumpad mjölk på natten?

lillen- vi har aventpumpen, men det kanske är lika: det ska kännas ordentligt när den tar tag, det blir vakuum i tratten. då borde det komma. men om du inte behöver pumpa är det ju onödigt att plåga sig?

• BasseKatt
    LillenLillen: Under "stimuleringsfasen" (då det är droppar i displayfönstret) brukar det inte komma så mycket för mig heller, men när den går över och verkligen börjar pumpa efter ca 2 min skvalar det på bra. På BBkörde jag alltid med högsta styrkan, men det fixar jag inte längre. Gör alldeles för ont. Men amningen verkar ju funka så himla bra för dig att du kanske inte behöver pumpa som vi andra... Själv sitter jag och leker kossa just nu medan jag skriver - MUUUU!
  • BasseKatt

Swenglish: Här har vi efter en hemsk natt med mycket skrik haft en ovanligt lugn dag och Emil har kunnat ligga själv i sängen och sova långa stunder! Hoppas att det inte betyder att han är jättepigg nu i natt och håller oss vakna en natt till för det klarar jag nog inte...

Vi provade med lite BabySemp nu ikväll. Tidigare har vi gett ersättningen Enfalac för för tidigt födda som vi fick från BB, men efter att han satt i halsen och fått läskiga kväljningar förra veckan av den får han ingen mer sån. Annars har vi klarat oss nästan hela tiden sista veckorna utan ersättning och har varvat utpumpat från flaska och amning. Men nu när jag ska in och opereras på torsdag kommer jag inte få amma på 24h pga narkosen (antar jag) och då lär det behövas en hel del ersättning. Jag tror inte att jag ska kunna få ihop den halvliter som behövs för ett dygn i ihopsparad mjölk...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4