• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Vivs

Pippil8 - lycka till!!! Det kommer antagligen gå hur bra som helst! Glöm inte andningen så fixar det hela sig

Bassekatt - vad skönt att ni fick en fin begravning! Oroa dig inte för operationen, jag jobbar ju med patienter som opereras, att sövas är inga problem! Som Swe säger - det är bara att sova.. och nålarna är inte farliga, du behöver ju bara känna av ett stick så ska det räcka och narkospersonalen brukar vara otroliga stick-experter

Sole - jag hade inte tänkt på att bebisarnas personnummer är telefonnummer! Jennifer har samma som ett mob.nummer i Solna.. sjukt!

Swe - för oss dröjde det drygt en vecka innan vi fick personnumret så det kommer nog!

Nu är det snart dags för en vårprommis! Härligt underbart väder!!

• Vivs

Björklöv - skönt att det inte var någon fara med bebisen! Fy vilken oro du måste ha känt!

• Emma3

Sofffy: Ja det skulle vara underbart.

Pippil: Lycka till nu, allt kommer gå så bra. Snart har du din bebis, kul

Har inte fått något personnr till Leo ännu men det kommer väl snart, känns lite konstigt att det är som någons mobilnr

Björklöven: Skönt att allt var bra med bebisen.

Basekatt: Skönt att begravningen gick bra, starkt att du orkade sjunga måste varit fint.

Har inte varit ute med Leo ännu, men på tor ska vi till bvc så då ska vi iallafall ta oss ut. Han sover i sin säng nu är nog första gången.

Lilla Leo är här.
  • BasseKatt
    Sole: Jag kollade Emils personnummer på Eniro och hitta, men fick ingen träff. Det kanske är ledigt?!

Hade inte du BF idag förresten?! Har för mig att du hade dan före mig... Tänk vad konstigt livet blev. Inte alls som jag trodde för 7 veckor sedan...
  • Hellur

Pippil8 - Du är redan på BB, men lycka till!!! Tänker på dig. Det kommer gå jätte bra.
    Synd att vi inte ses på BB Sthlm, får hoppas på att Björklövs bebis och vår vill ut samtidigt

Björklöv - Då var det vi kvar, vi tjatar om våra träffar men de blir aldrig av Vad sägs om senare i veckan?
    Vad skönt att det inte var något fel imorse! Skulle bli jätte rädd och orolig.

Har inte tänkt på det där med mobilnummer, men de börjar ju alla med 070, får se om vår får någons nummer när den nu väljer att titta ut.

Ang. värkarna eller vad det var jag hade i natt så kan det ha varit förvärkar. Har aldrig känt så förut och de gjorde ont. Hoppas att de var det i alla fall.

• Hellur

Bassekatt - Är så imponerad över styrka och ork. Måste vara fruktansvärt jobbigt. Låter som en fin begravning. Vad skönt att du ska få opereras så ni kan gå vidare.

• Emma3

Sole: Flaskan med märket Dr Browns vart kan man köpa den? Tänkte kan ju vara bra att ha hemma ifall det krånglar om man behöver ge ersättning mitt i natten elr något.

Mamma till underbara Leo.
  • Frill

Heja Pippil8! Stort lycka till med igångsättningen.

Instämmer i hyllningskören av Medela-pumpen. Vi var på Södra BB och lämnade tillbaks vår idag, för vi har inte använt den på sista tiden. Men den var verkligen jättebra.
    Vi var också och kollade Adams hörsel, eftersom han fick underkänt på BB. Nu fick han godkänt. Skönt!

Han har förvandlats till ett matmonster. Igår maratonammade han i tre timmar. Sole, tack för upplysningen om matmängden! Vi blev lite chockade när han åt hela 140 ml på natten, men det var ju helt normalt om han var 16 dagar igår. När han ammar har man ju ingen koll på hur mycket han får i sig.

Efter besöket på SÖS promenerade vi på Söder, köpte mackor i Söderhallarna och åt i solen på Medborgarplatsen. Min man är ju hemma med oss alla måndagar från och med nu. Mycket bra årstid att vara föräldralediga på!

Bassekatt, du är min hjältinna. Skönt att höra att begravningen blev fin. Och stort lycka till med operationen.

• Frill

Björklöv, vad läskigt med rörelserna. Skönt att allt var bra. Morgonen mitt vatten gick så var magen helt stilla i ett par timmar och jag tyckte också det var väldigt otäckt. Men kanske är det ett tecken på att något är på G?

• cirpen

Annas nummer går till En dam i Helsingborg...

Emma: man kan köpa Dr Browns på Coop bla.

Även jag hyllar medelapumpen....

Frill: Tror du inte han låg och snuttade till slut? hihi jag trodde min tjej bara åt och åt, så insåg jag till slut att hon bara "tuttade" på mig...Så försökte jag ta bort tutten så sög hon några rejäla "mattag", sen började hon snutta igen, så flinade hon ungefär som om hon tänkte att hon kunde lura mamma..

Bassekatt, jag beundrar också din styrka och är glad att det blev en fin dag för er.

Min tjej börjar bli gasig i magen, hon drar ihop sig rejält och spänner sig så efter ett tag så kommer det en prutt. Lite jobbigt på kvällen för då är det som värst, då är hon inte så glad om man säger så..Hehe.. är det detta som kallas kolik!? Gaahh!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4