• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Lällas

Lone Star State: Vad trist att du inte blir bättre. Tycker du ska åka in ändå. Då hinner dom kanske justera medicinen eller så, och då kanske du blir frisk till bröllopsfesten och semestern. Jag drar mig också alltid för att åka in på akuten och sjukhuset om jag inte är helt däckad men jag ska lära av mina misstag och lyssna noga på kroppen. Åk in! Kram på dig.,

• jajjaB

Lällas, glömde en sak... jo vi var inne på Imurel, men läkaren ville vänta, det är sista utvägen enligt honom, för den har så många läskiga biverkningar. och så är det bara ändtarmen som det är problem med för tilfället. bra beslut av läkaren tycker jag

• jajjaB

Lss,
    jag vet nu att du inte är så förtjust i läkare och sjukvården men det blir kanske bara sämre om du inte kolla upp det!? som Lällas skrev så kanske du åtminstone blir bra om två veckor och kan vara med på bröllopet, men då kanske du måste ta och söka sjukvård redan idag för att kunna återhämta dig tills dess

• Lällas

Klockan är 14.40 och han skulle ringa mellan 14-15.. Sitter som på nålar nu..

JajjaB: Imurel skrämde mig också, hann aldrig prova det. Men provade Remicade, som tyvärr inte heller funkade
    Bra att det bara är ändtarmen. Jag hade 2/3 av tjocktarmen inflammerad när dom tog bort den. Och då var den så sårig att dom trodde att det fanns risk för att den skulle spricka.. Huvva.. Varför ringer han aldrig?? Hinner bli så nervös..

Kram

• jajjaB

jag satt och väntade på att läk skulle ringa igår kl 17.30, var skitnervös för jag var själv med tova och hon kan vara rätt gapig och gnällig när jag pratar i tlf så jag laddade upp med russin och andra nödgrejjer... gick här och vankade av och an...och så ringde han aldrig... oroade mig i onödan som vanligt! han ringde imorse istället och det var ju iofs bra nu när jag var själv

Lycka till!

• Lällas

Nu är det typ 10 min kvar.. Tror inte han ringer..

Men men, sen kan jag börja ringa igen. Nu håller jag telefonen fri för inkommande samtal.. Tittar på telefonen och ber den ringa.. men inget händer... ha ha..

Vi skulle åka på Fjäderholmarna idag men åker nästa vecka istället. hon kände sig lite risig idag..

Än så länge sitter mitt nya bandage bra iallafall.. Hoppas verkligen att det bara var fel på dom andra så att det inte är mig det är fel på..

Kram

• Nio

Då är det förmodligen bara så att just jag har dåliga naglar då. Tänkte bara kolla läget. :)

Lällas:
    Usch det förstår jag. Vet hur det är när man ska resa bort eller börja ett nytt jobb dagen därpå, då går det ju aldrig att somna. Måste vara nån liknande nervositetskänsla som du har, stackare.

I helgen får vi besök av vänner som väntar barn (i 8:e månaden ungefär) och vänner som har barn (10 månader och söt som socker), så då ska jag fanimig komma ut och umgås, ska ta alvedon ifall det blir jobbigt så att det värsta av huvudvärken ger sig (men helt hjälper det inte, inte ens med två stycken). Men det ska bli så skönt att träffa lite folk igen, känner mig så isolerad här hemma. :(

Hoppas ni kan vara ute och ha det bra allihopa. :)

• Lällas

Nio: Thats the spirit.. Åh, vad härligt med bebisar.. Jag skulle vilja ha en också.. Trodde inte riktigt på att den biologiska klockan. Trodde jag alltid skulle vilja känna mig fri och obunden och kunna resa när som helst och göra vad jag vill. Nu är jag 29 år och min biologiska klocka klämtar högt ska ni veta. Helt plötsligt ser jag barn överallt och gravida med perfekta magar.. Jag VILL!

Nu ringer det!

• jajjaB

Nio, hoppas du blir piggare tills de kommer, man kan ju alltid hoppas

nu ska jag iväg och hämta mitt lilla troll på dagis

hoppas dagen blir bra för er alla! och Lällas, lycka till!

Kram jajja

• Nio

Lällas:

Jag känner precis likadant, klockan klämtar för oss... :D

Oh, hoppas du får goda besked i telefonen, håller tummarna!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7