• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Lällas

Oj... råkade trycka!

Min suveräna nya doktor ringde!!! Hurra.. Älskar han!

Jo, han sa att under min senaste skopi såg min ändtarm väldigt inflammerad ut men proverna dom tog visade att den inte var en sån grov inflammation som dom trodde. Ett litet positivt besked.. Lyckliga jag! Ja, så nu ska jag ta prednisolon supp en gång om dagen och fortsätta med Pentasa supp en gång om dagen. Detta ska jag göra i 4 veckor, sen ta prednisolon varannan dag i 2 veckor sen sluta helt och bara ta 1 supp med pentasa om dagen.. Jippi. Har ny undersökning i augusti innan min operation i september.. Åh, nu är jag så glad.. Man får vara glad för det lilla.

Kram.. visst är livet underbart!

• Nallatalla

Hej alla tarmisar!
    Här skrivs det lika flitigt som vanligt ser jag
    Det är så bra att denna tråd finns.vet inte vad jag skulle göra utan er alla och alla tips och råd.
    Jag har dessvärre haft så himla mkt att göra den senaste tiden och så kommer det att vara fram till Tisdag för då är jag klar med skolan.Då kommer jag att kunna hänga med Er här hela dagarna om jag vill
    Lite svårt blir det eftersom min son kommer att vara ledig från dagis under 7 veckor framåt.

Min mage sköter sig finfint och hostan är nästintill borta.
    Skumt med en hosta som hållit i sig ända från Januari typ....

Lällas,skönt att dina nya bandage verkar funka bättre.
    Nu när jag tänker efter lite så minns jag att jag hittade några bandage i ett paket som såg lite märkliga ut i jämförelse med hur de ska se ut.
    Om man kollar på våra sensura så är de liksom räfflade runt kanten på häftan eller vad man ska kalla det för och vissa påsar saknade sådant.Jag upptäckte detta när jag skulle byta påse ocj påsen var himla krånglig att fästa.
    Kan det vara något sådant du råkat ut för?
    Hoppas att det går bra med dina nya påsar.
    Bra att testerna var bra sist och att din ändtarm inte var så inflammerad trots allt.
    I höst är det vi som blir påsfria!!!

Kram på Er alla för nu måste jag fixa mat till familjen

/ nalla

• Evve81

Nio: Jag har dåliga naglar! Precis som du beskriver!

LSS: Åk in så du får hjälp!

Ha nu en riktigt trevlig helg allihopa!

• dalkulla26

hej
    vill titta in och önska alla en trevlig helg.. har precis läst i kapp.. som sagt så är vi aktiva i denna tråd

kram på er alla

• Angelica86

Hejsan igen allesammans!

Hoppas ni har det så bra det bara går!

Glider in för att tala om att Jenny (LLS) åkte in till akuten tidigare idag. Så jag hoppas att det går bättre den här gången! Vi ska som sagt på en hel del bravader snart och hon förtjänar att vara så frisk det bara går, hon blir alltid dålig på sommaren stackarn!

Hursomhelst så ringde hon mig från en telefonautomat vid fem tiden och då hade dom precis fått komma in, har inte hört något mer sen dess men jag hoppas det går fint.

Jag uppdaterar er gärna så fort jag hört något!

Kram från Angelica

I love you for the way you never doubt me! But most of all I love you 'cause you're you..
  • MaddeK81

Lällas: Ojdå så stora påsar kanske man inte vill ha, nej! Hoppas också att det blir kul imorn, det blir en heldag! 9.05 går bussen vi ska ta för att åka och kidnappa bruden och sen kör vi till natta! Undrar hur jag ska orka...

• MaddeK81

Verkar som vi är många som hör den biologiska klockan högt i öronen... Jag ser också bebisar och magar överallt, precis som du säger Lällas PERFEKTA magar... Det kommer man ju aldrig att få.

Nån som har erfarenhet av stomi och graviditet? Blev det krångligt med bandagering när magen växte? Är det större risk för bråck i stomin när man är gravid?

Krya på er till er som mår dåligt, hoppas ni får ork tillbaka snart!!!

Kram

• Grannen

Hej alla härliga tarmisar!

Hoppar in och önskar trevlig helg!

Hälsa till Lone star när du pratar med henne angelica.

Hälsar alla nya välkomna, här inne har vi riktigt gott stöd av varandra!

Kram

• 68an

Hej på er alla vänner!

Ni har skrivit mycket sen sist så jag ska gå igenom det men först vill jag ha er HJÄLP!
    Iofs utanför ämnet men jag kör ändå *L*

På midsommarafton får vi 25 gäster, sambon fyller 40 år den dagen så jag ska bjuda på middag men en sak ha rjag inet löst än, jag ska bla ha bål och jag vill göra den på ren vodka +alkohlfria drycker i den, någon som har nåt gott förslag som kan funka med vodka/brännvin???

Jag vill inte bo vid spisen hela tiden så därför har jag försökt göra det någorlunda enkelt för mig, hur ser denna meny ut??

Förrätt: Gräslökspannacotta toppad med löjrom

Varmrätt: Kycklingrullader, hemmagjord potatissallad och en fräsch sallad till det.

Dessert: Gino...en Italiensk dessert på färska frukter, riven mandelmassa och vit choklad som gratineras i ugn och sedan serveras det till lättvispad grädde.

Dryck som jag bjuder på förutom alkoholfria alternativ är starköl och bål under hela kvällen. Måste jag bjuda på vin också?

Superglad om ni vill säga ermening!

Jo en sak till...vickning på kvälls/nattkvisten....kan jag bjuda på janssons frestelse då eller nåt så enkelt som korv med bröd?

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7