• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Lällas

En nacho tallrik och flera glas vatten senare mår jag lite bättre. Vi ska på grillfest ikväll men det starkaste jag ska dricka är saft...

Kram på er alla godingar. Lite tyst i tråden idag. Bara jag som vill umgås? ha ha.. Kraaam

• Fru U

Jag sitter bara här och väntar på att tiden ska gå. Ska strax åka

Ringde sjukhuset igår och fick reda på att jag är först på listan på måndag. Yippie!!! Alla mina farhågor kom på kant

Live and let live
  • Billy och Jag

Jag fick omeprazol... Men det kanske är som Losec?

Lällas: Åhh.. låter helkul att vara ute och festa! Det vill jag med! Men jag kan ju inte.. *snyft* kul sammanträffande Det är inte ofta man träffar på likasinnade.. Min gamla barndomsbästis har UC och min svåger Tycker jag känns som många, iaf.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fru U

LSS, japp omeprazol är Losec. Förstår egentligen inte varför de gav dig Lanzo till att börja med, den är inte lika effektiv

Hoppas du snart känner dig bättre

Live and let live
  • Billy och Jag

Fru U: Lanzo fick jag bara på akuten.. det inbillade jag mig att den funka iaf.. Sen fick jag pantoloc.. ingen verkan och nu omeprazol.. ingen verkan.. Vad gör man då när INGET funkar? För de kan väll ändå inte mena att jag ska behöva ha det så här för alltid?? Jag längtar efter att kunna äta..

• Grannen

www.rfl-lever.se/

Förra länken gick till forum för leversjuka här kommer själva startsidan-hittade den just.

Kram Malin

• Lällas

Hej på er. Har sovit en liten stund, och nu är det grillfest om en timme. Känner mig inte ett dugg sugen på fest men vi har lovat att gå. Så nu ska här sviras om och sen knalla iväg. Underbart att vi bor på promenad avstånd från dem. Det är inte allt för vanligt när man bor i Stockholm.

Lone Star State: Åh, stackars dig som inte kan äta och inte känner dig bättre. Jag har ätit den medicinen också förut och den hjälpte iallafall. Ska hålla tummarna för dig.

Mumlin: Hur mår du?

Fru U: ha så kul.

Jag har nu nya påsar och känner vilken enorm skillnad det är i kvalitet på häftplattan. Sov till och med på sidan nyss. Känns underbart.

Ska göra sallad du så måste sätta fart.
    Kram och ha en fortsatt härlig helg allihopa / Anna

• Billy och Jag

hejsan.. jag har också sovit lite... Finns inte energi till annat.. åt en rostmacka med sylt förut och två skivor falukorv vart det till middag. .Försökte äta en isglass.. Men det gjorde skit ont så jag gav upp..

Min mage skriker på mig :P jag blir jättedålig i magen av att inte äta.. jag måste fortfarande gå på toa lika ofta.. men det finns inget att skita.. så det kommer nått gult vatten som sviiiiiiider ist Suck...

• Grannen

Lällas, Idag är en riktig pissdag, har varit så himla pigg det sista och idag så är jag helt klubbad så det känns 20 ggr värre bara för att man har de positiva dagarna att jämföra med! Fast jag är så klart väldigt tacksam över de bra dagarna. Satt och illipa förut för att jag bara inte orkar må så här. Orkar inte ens med mig själv så hur ska man orka med familj. Vill bara sova och sova och sedan vakna och vara frisk. Ursäkta gnället men jag är så off. Dessutom är det potatisfestival i min gamla hemstad alingsås och min kompis har stor fest och jag hade så gärna velat sminka och klä upp mig och parta med gänget men det finns inte en chans att jag skulle orka det! Är så sugen på att dansa och ha kul men kroppen vill bara vila. Grymt jobbigt när hjärnan och hjärtat vill en sak och kroppen känns som en gammal fallfärdig pensionär.

Hoppas att du får kul på festen trots baksmälla!

Lone star: Kan du få i dig näringsdryck el nyponsoppa el ngt annt flytande? Fil kanske. Fast det är klart om isglass är svårt att äta så är väl allt det. Jobbigt.

Kram

• Grannen

Just det lone star, silonslava i tjocka lager hjälper bra mot svid när man har vattendiarre.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7