• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • pucken

fru
    nu när du säger det så får jag ett svagt minne av att du sagt det förut *funderar*

alltså, jag undrar om jag inte börjat utveckla kattallergi eller nåt. så fort skrällena ska gosa med en så sticker det i ögonen.

• Fru Indosaurie

malla
    ja usch, fk är inte att leka med, det tog ju typ 2 månader innan dom godkände min sjukskrivning, var en massa turer fram och tillbaks och inte en krona fick jag under tiden Förvånad

• Melisabeth

Malla - hur hemskt låter inte det då.. knäckt koden.. låter ju rätt förfärligt egentligen

Nuså skall vi strax iväg.... blodprov, hurra =/

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Haha, ja, det låter lite hemskt, och han skrev dit "Risk för förtidsbörd" som tydligen är det som måste stå...men vi får väl se... Har sparat en del pengar utifall att de dröjer...

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Melisabeth

Det låter ju dock som något som man borde godkänna... eftersom tvillingar ändå har en tendens att komma tidigare... så "förtid" på "normal" tvilligsgrav blir ju extra tidigt tycker man....

Jag funderar på om jag kommer ha något blod kvar till förlossningen så mkt som hon snott under dessa månader... OKej att det återbildas, men borde det inte vara bättre att få behålla det man har liksom =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Tror att det var den "vanliga" risken för förtidsbörd vid tvillingar som han menade, men han menade att man måste påtala den... Sen skrev han "onormal trötthet" och sånna saker

• Winnertaco

Morrn!

Skönt att läkaren sjukskrev dig, Malla! Ordet "onormal" är nog bra att ha med i läkarintyget eftersom fk så gärna påtalar att en normal graviditet inte är skäl för sjuksrivning!

Alla verkar vara trötta nu, och det är jag med, vi har just sovit över fl-fikat på stan

Johanna 061223
  • MallaMojs

Taco...jasså, är alla Gävle-fikare så morgonpigga?

Han sa att det måste stå onormal även fast det inte är onormalt, det är ju en tvillinggraviditet *suck*

• Winnertaco

Nja, morgonpigga vet jag inte, vi brukar säga 11 för att vi ska komma innan lunchrusningen, och så är det några som har barn som ska hämtas på dagis kl 14. Fast på senaste tiden har alla backat ur i sista stund, idag vet jag en som säkert kommer, så jag orkade fasen inte stressa heller. Irriterade tycker jag att det är när alla först säger att de kommer och sen bakar alla ur en efter en.

Johanna 061223
  • MallaMojs

Taco...ja, jag brukar iofs alltid säga att jag inte riktigt vet, och att jag får se, vilket kan vara irriterande också

Nu måste jag jag fråga FK-experten
    Hur funkar det med intyg å sånt? Alla säger olika ju... Jag måste väl imorrn, dag 8, lämna intyget till arbetsgivaren? Sen då...? Måste jag också skicka intyg till FK?

Såhär står det ju på deras hemsida:
    "Läkarintyg -

För att styrka nedsättningen av arbetsförmågan måste du senast från och med den 8:e dagen i sjukperioden lämna ett läkarintyg till Försäkringskassan."

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)