• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Babysugen

Nu har jag lämnat ut ansökningarna till Ica. Båda cheferna verkade okej, men det ena Ica sa direkt att de inte behövde folk. Den andra chefen verkade dock mkt positiv... Kan ju ´hoppas

• Winnertaco

Mel
    Kanske lite sent, men går det inte att be att få någon annan de sista bm-besöken?

Johanna 061223
  • Melisabeth

taco - tydligen skall jag till den andra nästa vecka..... tack och lov.

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

När du är hos henne, be att få komma till henne alla besöken som är kvar!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Fick A ta resten? Gick du bara därifrån, Mel? Cool...

Babysugen...bra att du gick dit in person, det brukar uppskattas! Hoppas det leder till liiite jobb iaf...

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Melisabeth

Malla - Ja vi hade ju gjort allt "viktigt" så vi pratade bara.. och jag blev så förbannad på henne...
    Så när hon svarade i telefon så kände jag att jag pallar inte att vara kvar längre.. det var varmt, kvavt och jag ville inte stortjuta framför henne, så jag reste mig och gick... Så Anders fick ta en ny tid och så.. men jag tror inte de sa direkt mkt mer.. iaf så har han inte sagt något.

• MallaMojs

Mel...ok Svarar hon i telefon när ni sitter där? Shiiit...

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Winnertaco

Jag vet inte vad det är med mig idag, men jag blir toookig på Andreas. Först så blev han sur när jag sa att hans mamma inte behövde göra några pannkakor till mig, jag fixade nått annat att äta hemma och nu blir han sur när jag frågar om han kan roa sig en kvart på stan efter jobbet så att J, som äntligen somnat efter att ha gnällt hela eftermiddagen, kan få sova i alla fall en halvtimme innan jag drar upp henne. Han tycker att "men du kan väl gå ut med henne i vagnen när vi kommer ut till mina föräldrar så somnar hon". Kan väl han göra i sånna fall, jag orkar inte, jag ska träna kl 18... Sen börjar han säga vad jag ska göra medans hon sover, typ "ja, men plocka ihop allt innan hon vaknar då så att ni bara kan åka sen" Nähä, det kunde jag inte komma på själv! *morr*

Johanna 061223
  • Melisabeth

Malla - ja inte hela tiden, mn typ 1 samtal per gång brukar hon ta typ.....
    Skiter väl jag i iofs, jag har inte brådis....

Men skall se nästa gång jag är hos den andra om jag kan få gå hos henne nästa gång igen.... Den jag har skall ju sluta vid månadsskiftet, så om jag har tur så hinner hon sluta tills nästa gång... vore skönt

Förresten.. vad sägs om denna eminenta mättning av SF:
    Håll måttbandet mot benet där nere
    Kör ner den andra handen rakt upp och ner längst upp i magen vid livmoderkanten, med lillfingersidan neråt
    Håll måttbandet mellan tummen och pekfingret i samma hand.
    Läs av måttet där måttbandet inte längre ligger längst med magen eftersom magen är nerknödd som en "vik"av handen som då håller måttbandet ... dvs cirkus 4 cm nedanför där livmoderkanten markeras av handen..

Låter det inte som en spännande metod?
    Tillförlitlig och dan

Bitter som fan idag uppenbarligen.....

Hur mår ni tjejer då?

• Winnertaco

Mel
    Men vad ligger ditt sf-mått på nu då enligt hennes mätningar?

Men mig är det skapligt, trött är jag! Kan inte sova när jag hör J hela tiden, så från och med inatt ska hon sova i eget rum!

Johanna 061223
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)