• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Fru Indosaurie

Själv har jag fika hos mig idag igen.
    Tänkte göra en kladdkaka igår men eftersom att jag somnade vi 21 så blev det en choklakaka idag.
    Måste nog gå och klä på mig nu, dom kommer kl 11.

• Winnertaco

Malla
    Nej, det ska väl vara din srbetsgivare som sköter kontaktern med fk, men ring och fråga kanske för säkerhets skull. Jag tror att 8:e dagen tiull fk gäller om man inte har nått jobb som betalar sjuklön!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Taco...aha Jag skrev just ett mejl till FK, får se om de svarar. Ska ringa chefen också *laddar*

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Winnertaco

Angående fikat så ändrade vi tiden pga en tjej idag och så nu poå morgonen säger hon att hon inte kommer, jag blir bara helt lack nör alla kommer i sista sekunden och säger att dom inte kommer...

Andreas ringde nyss, och ett ljus i mörkret angående hans jobb är i alla fall att han troligtvis har 6 månaders uppsägningstid, och att om man bli uppsagd nu så får man gå hem med betalning under uppsägningstiden. Klart att det är bättre att ha kvar jobbet, men 6 månader hemma med betalning får väl duga om man blir uppsagd! Fatta hur mycket fp vi kommer att spara!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Taco...men har han inte fast jobb då? Eller vet ni att han kommer få kicken?

Ska du inte på fikat då? Skynda skynda...

Jag tog mig just i kragen å ringde skolan, så är han inte där idag, chefen

• Babysugen

Är verkligen ledsen idag. Min sambo tyckte vi skulle fortsätta med pillrena ett bra tag till. Han säger att vi inte ska skaffa barn bara för att skaffa.... Sant så sant. Men jag vill verkligen ha ett syskon till Zakarias och jag vill inte ha det så långt emellan. Men men nu blir det till att vänta, vänta och vänta......
    Han tyckte också att jag skulle fixa ett jobb. Men jag har ju faktiskt 2 år kvar på lärarutbildningen, jag kan inte börja jobba förrän efter det. Då sa han, då klarar vi oss inte... Han har rätt, vi får leva snålt. Men vi har ju klarat det hittills. Aja då blir det till att läsa klart två år. Klar till sommaren 09, sedan jobba ett år, sedan barn igen..
    Jag är verkligen lessen, någon som vet vad jag kan säga till honom?? Han har ju rätt, men blir ju så långt glapp mellan småttingarna.

• Winnertaco

Malla
    Jo, han har fast jobb, men typ 100 st får gå i år för att fk fått mindre pengar från regeringen. Det var tydligen klart vilka som skulle få gå igår, men ingen har blivit informerad än.
    Nä, jag ska inte på fikat, är för less på att alla bara velar och inte kommer!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Babysugen...hmm, ett klassiskt problem som jag tyvärr inte har någon lösning på... Min sambo kom i efterhand nu innan jag fick viket på skolan och sa att hmm, vi kanske skulle väntat...haha, ja, det kanske vi skulle men det är lite sent nu va?!! Hihi...

Jag vet faktiskt inte vad man gör med sånna hopplösa män, även fast han har rätt på ett sätt...

Taco...hihi, du försov dig ju?

• Babysugen

MallaMojs: Ja det som händer nu är väl att jag fortsätter käka piller helt enkelt... försöker glömma bort barntänket, och kanske fokuserat på något annat, typ min bowling.. Nu blir det satsning på den istället, och det innebär också mycket pengar och att jag inte kommer finnas tillgänglig all time

• MallaMojs

Babysugen...fast ni har ju redan ett barn, men jag förstår att man vill ha syskon iaf lite halvtätt... Jobbigt!!

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)