• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • MallaMojs

Vad är det du spanat in då?

Tvillingtjejjer **vecka 25**
  • Melisabeth

Inget direkt "spännande".. men hittat body och byxor i samma som skulle vara söta som första kläder.. och mjuka och goa =)
    Har iofs ett par sparkbyxor som vi hade tänkt ha.. men det här såg så mysigt ut =)
    Fick vision av det.. så nu är bilden omöjlig att få ur skallen =/

Lyxproblem antagligen =)
    Men jag är ju "skraj" också att hon blir stor.. så att strl 50 inte är lagom.. och då är det dumt att köpa det.. samtidigt så vill jag itne kränga på henne för stora kläder i början heller, utan vill "se hela henne" så att säga.. inte insnärjd i upprullat och flaxande kläder typ =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Tror du att 50 är för litet??? Jag har ju noll koll på det där... Klart hon ska ha fina kläder på sig, men det är ju svårt att veta exakt hur hon kommer se ut när hon kommer...

• Melisabeth

Nej jag tror inte att 50 är för litet.. men det kan ju vara det.... har ju ingen aning om hur stor/liten hon är =)
    Anders hade 56 när han föddes och jag hade det när jag var 2 månader.. så det kan ju vara precis hur som helst... En del kan ju ha 50 i typ 2 dagar, och en del i 2 månader om man skall tro vad som sägs =)

Just det som är frusterande.. är ingen summa egentligen, men om man inte borde så får man ju ågren om man köper det iaf =)

Vad är det för lägenhet ni/du har span på då? stort/litet och vart? =)

• MallaMojs

Aha, jag tänkte iaf inte köpa något mindre än 50 - då får drunkna

Det är en trea på 83 kvadrat, i ett nyare hus än det vi bor i nu (säkert byggt på 90-talet, det nya ) haha... Men hyran är på 7200 så det blir lite saftigt mot våra 4000 nu Men det är HISS!!!

• Melisabeth

Hiss låter bra, speciellt med tvillingar, om det inte är bottenvåning =)
    Och stort och rymligt lät det ju... Hade gärna haft 10 kvm extra och fördelat här.. speciellt på hall, bad och kök =)

Nytt är också trevligt =)

• MallaMojs

Vi bor ju i en tvåa på andra våningen nu på 54 kvm, byggd på 50-talet och skiiit-dålig planlösning, två små hallar och superlitet kök. Det får ju lov å funka om vi inte får den nya, men Magnus tycker att vi behöver mer pengar till "övrigt" och inte en större lgh *suck*

Jaja, vi får väl se hur det blir
    Nu ska jag börja dra mig mot stan, kanske fönstershoppa lite innan fikadejten...

• MallaMojs

Hmm, BM ringde nyss och hon hade pratat med doktorn om mitt SF-mått - han har nu skickat en remiss för ett extra UL så snart som möjligt! Ujuj, nu blev jag ju orolig...

• pucken

jag är hemma! tjoho! smet en timme innan vi slutade så jag kunde möta fru och hämta mina grejer supernöjd, så klart.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)