• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Va bra =)

Ohh hjälp mig... ska klippa mig imorgon... äntligen.. men vet inte om jag skall göra lugg igen eller inte.... Alltså sådan där liten åt ena sidan bara, inte rakt över lugg =)
    Eller om man skall vara praktisk och tänka att det är bättre att kunna sätta upp luggen i sama snodd som resten? =).. Hmmm tåls att tänkas på... men har beslutsångerst redan.. Dumma mig =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

mmm påskägg! nån mer som fått det idag?

• Melisabeth

inget ägg här =)
    Vi har inga påsktraditioner alls... vet att vi målande påskbrev och slängde in då gånger som vi var hos mormor på påsken.. men annars har vi inga alls =)

• pucken

vi bryr oss inte om påsken, men förra året var jag så sugen på godis att jag införde en påskäggsonsdag. och det är det idag, min alldeles egna högtid! så jag snaskar för fullt

• Fru Indosaurie

vi betalar 7000 för våran 3:a och det är ju extremt mkt pengar alltså. Man kan köpa en lgh och få samma månadskostnad..

• pucken

vi har precis fått hyrehöjning =( så nu betalar vi ca 6000 i månaden inkl el. inte för att det går nån nöd på oss, men jag skulle hellre spara

• Fru Indosaurie

vi betalar väl ungefär 7300 med el efter hyreshöjningen. Extremt mkt pengar att bo för känns det som.
    om det inte vore en massa tillval på lägenheten så vore den mkt billigare. Sen har vi ju väldigt mkt andra höga räkningar så då känns det ju mer.
    Vi tjänar för mkt för att få bostadsbidrag också, attans

• Melisabeth

Jäklar, vi som betalar 3,319 spänn för vår trea... inkl parkeringen... fast då tillkommer el också.. så blir väl 3,600 eller nått... Men beror väl till viss del på insatsen eftersom treor att hyra i omgivningen kostar minst 5000 iaf

• pucken

jag stör mig mest på att vi inte får byta elbolag, och det hyresvärden har är typ det dyraste alternativet. kunde lätt spara lite lappar i månaden med tanke på hur mycket energi akvariet drar.

• pucken

jag har förresten bestämt mig för att sy ett överdrag till nya åkpåsen! kommer ni ihåg mitt rosa tyg med bruna prickar? fatta va snygg åkpåsen kommer bli i det tyget

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)