• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Jo men sånt är ju kul när man är bunden till ett bolag genom någon annan... och det är "fel" =/

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

mel
    helt värdelöst är det. micke har kollat olika priset och menar på att vi i princip skulle kunna halvera elräkningen, om det inte var för hyresvärden. roligt.

• pucken

fru
    jag vet inte, vi har frågat flera gånger och vi får till svar att "det int går" för att "vi har ett fast avtal med elbolaget"

• pucken

fru
    japp, vi har en grundhyra och sen lägger de på för el. svindyr el dessutom. men vi vet exakt vad som är själva hyran och vad som går till el. vet itne om jag ska be svärmor att ringa och luska lite.

• Fru Indosaurie

puck
    men gud vad konstigt. Fast iofs är det väl inte konstigare än att kabeltv (och hos oss även stadsnätet) är inbakat i hyran oavsett om man använder det eller inte..
    Hur mkt är det i el då?

• Melisabeth

Så är det med tvn här också... men det är ju struntsummor så det kan ju kvitta.....
    Men el kan man ju påverka ganska mkt själv... =/

• Fru Indosaurie

struntsummor är det väl inte egentligen. Vårat stadsnät kostar 40 kr per månad och på ett år så blir det 480 kr för ingenting om man inte använder det. Lika med kabeltv.
    När vi jämförde elbolag så tjänade man knappast 40 kr i månaden att välja ett billigare alternativ.

• Melisabeth

Men om man skulle spara halva sin elförbrukningskostnad... skulle för oss göra 150 spänn i månaden istället för 300.. eller om vårt nu är billigt 300 istället för 600... vilket är betydligt mer än tvdelen i vår hyra =)

Men jag vill iofs ha mer än kanal 1,2 & 4 så då är det ju bra att tvn ingår =)
    Har alltså inte massa filmkanaler eller så utan bara det "vanliga" utbudet... Gahh, är så dålig på sånt, vet inte vad som är vad =/

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)