• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Småtokig

Mel

Albin hade 56 när han föddes och vi plockade undan det mesta för någon vecka sedan, byxorna kan han fortfarande ha..

• Melisabeth

Tokig - Jo 56 verkar vara en "bra" storlek =)
    Gångbar eller vad man skall kalla den.....

Man får väl se om det blir 56 eller 62 som man får på de saker som man ev får då.. var en bekant som tyckte att 62 skall man inte alls köpa för det köper alla andra.. så man får väl se =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Småtokig

För en trea på 68 kvm..

Mel
    Alla köpte 62 till oss och ärligt talat så har vi knappt hunnit använda allt än.. Fick 68 i några kläder som vi fått de senaste veckorna.. 56 är en väldigt gångbar storlek, det var lite stort till Albin de första veckorna men det växte han i.. Vågade inte köpa några kläder i 50 eftersom jag var så lång när jag föddes..

• Melisabeth

Tokig - ahh då stämmer det då med 62.. kanske lika så bra, det blir ju framåt höstkanten det.. i sommar kanske hon inte behöver mest med kläder iaf =)

JA det där skall ju bli så spännande, se vem hon brås på... Jag var liten och A var stor...
    Men å andra sidan var min syster inte mkt större än mig, och hennes karl är ju typ 2 meter så man skulle ju kunna ana att han inte var så himla liten när han föddes heller.. och deras barn var ju inte jättestora vid födseln så =)

De blir vad det blir =)

• Fru Indosaurie

alltså halva sin elförbrukning kan man knappast spara in.
    När vi kollade runt så var det som sagt inte ens 40 kr per månad man kunde spara.
    Och det är inte ens någon idé att jämföra så för då skulle man kunna säga att om man bodde hemma hos sina föräldrar så skulle man slippa hyran helt och då skulle man ju spara allra mest pengar..
    Bara för att man sparar mer på nåt annat så betyder inte det att onödiga utgifter är kul.
    För dom som varken använder tvn eller stadsnätet är det ju trots allt 80 kr i månaden för något som man inte får nåt för.
    Som att bli tvingad att betala en parkering trots att man inte har nån bil.

• Melisabeth

JA absolut - jag har absolut ingen aning på vad det är för skillnad på kostnaden åp elen.. tyckte bara pucken skrev något om halverad utgift, men jag kanske såg i synet - fullt möjligt och föga förvånande =)

Och självklart är det ingen struntsumma i längden oavsett.. Jag tänkte mer utifrån eget perspektiv.. eftersom tvn ingår här i hyran, samt är något som vi vill ha så "kvittar" det ju för vår del... Om man sedan inte vill ha det, ja då klart att det spelar roll... absolut

*gäsp*
    Blä vad trött jag är.. kanske man skulle sova lite..

• pucken

inte en själ vaken förutom jag? jag som satt uppe till ett nästan!

• MallaMojs

Fru I...men då skulle vi ha samma hyreskostnad som er - att låna och köpa något är ju inte aktuellt förrän jag fått jobb, så det är ju bara tillfälligt, men visst är det lite dyrt.

Jag hade en supertrevlig kväll med fika och prat igår kväll, sen kom man hem till en tjurig sambo (som vanligt!!!) *suck* Jag är sååå trött på hans humör... Å så är jag lite orlig för det där extra UL:et, men det går säkert bra...

Tvillingtjejjer **vecka 25**
  • pucken

malla
    när har du extra ul? och varför?

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)