• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka

Jag måste bara varna er. Köp INTE den nya vaniljyoghurten från Lindahls (ni vet samma tillverkare som gör den turkiska yoghurten) på 1l hink. Ni kommer aldrig kunna sluta äta den. Det är för sent för mig, men rädda er själva medan ni kan!

Det har kommit jordgubbsyoghurt samtidigt, och jag tror att samma varning gäller för den.

• Kalinka

Hoho! Här ekar det!

Kan avslöja att jag nästan var med i den nya sjukhussåpan idag. En av våra handledare idag är en av huvudpersonerna i Ackissåpan, och de filmade medan några av mina kursare övade akutsjukvård. Två av dem blev sedan intervjuade. De går tydligen ut stenhårt med den här serien. Ska enligt uppgift gå flera gånger i veckan. Måste skaffa trean (eller var det femman) till i höst!

• Kalinka
    SysterHedvig skrev 2007-05-30 19:39:43 följande:
    Kalinka - så man kan se din rock fladdra förbi?www.coolstuff.se/p686/Chokladfontan.htmlNågot till fikarummet?
    Nej tyvärr inte. Jag var borta i en annan del av sjukhuset och opererade på en gris. Men om de hade filmat på em hade jag kanske varit med. Vi är inte så många som läser den kursen jag läser nu, eftersom den är valfri.

Var dock evigt tacksam att de inte filmade mig. Där kom jag cyklandes till sjukhuset, hade slängt på mig några kläder jag hade igår och inget smink (jag skulle ju bara träffa mina kursare och inga patienter, och dessutom dra på mig opkläder och skära gris), svettig efter cykelturen som man bara kan bli efter att ha cyklat i regn. Intet ont anandes kommer man där, och DÅ berättar de att det ska filmas.

Jag och maken har tittat på chokladfontänen förut, men kom fram till att den antagligen var så jobbig att diska att det inte var värt det. Vi har en raclettegrill, använd två gånger. Vi såg vartåt det barkade.
  • LubbDubb

Tassar lite försiktigt in... Har mest tjuvlyssnat hittills. Ej varit medlem förrän nu.

Är läkarstudent mitt i utbildningen - sommarlov idag! - som har fått en tanke i huvudet och nu vill den inte förvinna... Många av er är väl partiska, men: är det galet att tänka på barn under utbildningen?!

Hur gjorde ni när ni planerade barn? Planerade ni barn alls? Ekonomi t.ex?

Är ju egentligen som upplagt: lägenhet, älskling, tid, högfertil. Det enda som fattas är pengar - och vad är väl det?

(Liten komplimang)Förövrigt verkar ni sjukt roliga - och det bådar ju gott. Både för kommande arbetsliv och föräldraskap...

• SysterHedvig

hihihih LubbDubb

jag planerade och skaffade barn mitt i utbildningen - mellan termin 7 & 8 faktiskt. Kändes rätt, vi har en hyfsad ekonomi (fästmannen arbetar) och jag ville verkligen ha en paus efter 4½ år på universitetet.

Det går väl att vara två studenter - kanske. Men så vet jag inte om du och din man är det välkommen till tråden!

• Jalapeno

hej LubbDubb
    jag gjorde som många andra och skaffade barn under ST men tycker egentligen att det hade varit smartast under AT - enbart av föräldrapenningsskäl. Om man fixar att leva utan pengar - då är barn under utbildningar en bra idé tror jag. Den optimala tidpunkten att få barn, den finns inte

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2