få se, när jag var på kardiologen var det ju en övervikt av män som jobbade där, och jag kan lugnt säga att de få kvinnliga läkare jag sett där var de mest stressade jag någonsin sett. Det var (i mina ögon) en ganska grabbig attityd doktorerna emellan och kvinnorna fick kämpa som djur för att passa in socialt och svänga sig med rätt uttryck. Jag svor att aldrig ge mig in i den specialiteten eftersom jag förutsätter att det även ett tag framöver kommer vara manlig dominans.
Den enda diskriminering jag drabbats av handlade om att jag hade en läpp-piercing då det begav sig för ett par år sedan, och inte för att jag var kvinna. Det var mest kvinnor på det laboratoriet jag gjorde ett 5 v arbete på och vi var tre studenter som då gick t3. Mina medstudenter var, i ärlighetens namn, inte de vassaste knivarna i lådan, men ändå när en annan laboratoriepersonals PCRmaskin mystiskt stängdes av mitt i körningen så var det till mig personalen kom springande, arg som ett bi och skällde ut mig. Jag kände mig mycket utpekad och fick höra gliringar, så det slutade med att jag tog ur smycket. Självklart vet jag att det inte är möjligt att ha sådant när man jobbar eller går på avdelning, men det hade jag inte heller.
Äsch