• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Jalapeno

mmm men har du en aktiv fritid visar det på din höga kapacitet. Det är inte helt fel. jag vet en ortoped som är elitidrottare, fortfarande, det har definitivt varit bra för hans karriär. Symfoniorkester eller övervintring i spex ligger iofs inte under denna kategori Däremot att vara bra på att köra motorcykel på bana, jaga, golf osv - det är definitivt lyckat för en kirurgisk karriär.  

• Kalinka

Om man är ortoped ska man tydligen spela innebandy. I uppsala är det motsvarigheten till kirurgernas golf.

Huvudsaken med det man gör på sin fritid är att det får inte vara något som är enbart avkopplande. Det måste ligga prestation i det. Coolt: Spela fiol i stor föreställning på operan i Stockholm. Inte coolt: spela elgitarr i amatörband bara för att det är skoj.

• SysterHedvig

I min klass hade vi minst en student som extraknäckte som fotomodell. Där har ni standard! Undrar om han tänker bli gynekolog.. undrar om han behöver patienter...

• KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-06-27 13:19:39 följande:
    I min klass hade vi minst en student som extraknäckte som fotomodell. Där har ni standard! Undrar om han tänker bli gynekolog.. undrar om han behöver patienter...
    *S*
    Du vet väl att alla gynekologer är SÅ vackra
    Vi extraknäcker hela tiden som modeller- idag har jag t.ex gjort reklam för någon obskyrglass i klädd en heltäckande dräkt föreställande en mjukglass
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • white cheese

Morula:
    Om du var seriös så är det bäst att du lägger in en bild snarast!
    Annars kanske det kan vara ett tips för att minska nervositeten hos patienterna? Att dyka upp utklädd till mjukglass... Berättade just för en kompis att jag hade en kursare som dök upp på en föreläsning, målad helt i grönt och med några skumma linser i ögonen (typ kattögon). För att se hur folk reagerade... Kompisen undrade om alla läkare var lika underliga...

• SysterHedvig

white cheese - jag har en 2 meter lång tomteluva som jag hade på mig hela december första året. Det var också lite festligt. Sedan dess är jag stämplad

Morula - oh mjukglass, inledd inte en viktväktare i frestelse!

• white cheese

Hedvig:
    Äh, kom igen när du kör tomteluvan i maj. Helst ute på kliniken också...
    Samma kille plockade för övrigt helt iskallt upp en prästkrage (klädesplagget alltså, inte blomman) och satte på sig under en PBL-session. För att se om någon märkte det. Det gjorde inte jag... :-/ (fick det återberättat efteråt)

• KickStart

Hehehe Näe så roligt ska vi inte ha det
    Och tack och lov var det ett skämt
    Vete gudarna hur jag skulle te mig som mjukglass kanske vore värt ett försök *S*

Appropå trådar mina kära kollegor och blivande sådana.
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m20614405.html

Nu är denna tråden levande igen- och vet ni t.om 12 veckor gamla foster kan leva utanför livmodern för det har man sagt här på FL

• KickStart

Uscha den där coolhetsstegen. Cool
    Just nu befinner jag mig nog på pinne ett. Jag är "ledig", dricker kaffe med mjölk i och äter min lunch i godan ro.

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2