• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Jalapeno

min kompis emailadress : listeria. hur bra som helst. ALLA kommer ihåg den men som nick på fl fungerar den inte riktigt. Skulle skapa hyfsat mkt hysteri

bästa nicken på fl är gavagai. Bra begrepp och enormt exkluderande

• Auris

LubbDubb: Välkommen i tråden!
    Jag skaffade barn under ST. Egentligen hade jag tänkt att det skulle bli under AT men barn kommer inte alltid på beställning Under utbildningen var inte aktuellt eftersom jag inte träffade min man förrän jag gick t10 och vi ville lära känna varandra först .

Ärligt talat tror jag att det hade gått nog så bra att skaffa barn under utbildningen. Du styr ju över din tid lite mer när du pluggar och du har inte lika mycket jourer. Haken är ju pengarna. Ett tips kan vara att göra som en av mina kursare - hon blev gravid på sommaren när hon jobbade och sedan fortsatte hon på vick fram tills förlossningen. På så vis fick hon i vart fall föräldrapennig.

• erika86

Tyras föräldrar: Varför är AT bättre än ST av fp skäl?

• SysterHedvig

Åsa - fast är det inte numera så att fp baseras på förväntad inkomst under nästkommande halvår och inte som det var förut, halvåret innan barnet kom?

• white cheese

Tyras föräldrar:
    Nu vart jag ju tvungen att googla gavagai, men jag kan inte påstå att jag blev så mycket klokare... Enligt Wikipedia ett exempel på "indeterminacy of translation". Jahaa...? *korkad*

• Jalapeno
    erika86 skrev 2007-06-01 19:09:05 följande:
    Tyras föräldrar: Varför är AT bättre än ST av fp skäl?
    sorry, mitt syftningsfel. Skälet att få barn under utbildning eller AT är att ingen riktigt räknar med en. Man kan gå på mental eller faktiskt halvfart utan att det gör så mkt. Detta funkar inte under ST, iallafall inte lika bra. Skillnaden mellan att få barn under studier och AT är just föräldrapenningen. AT är bästa tiden av ytterligare ett skäl - det är bästa tiden att jobba deltid, i synnerhet på vårdcentral.
  • Jalapeno
    white cheese skrev 2007-06-01 19:52:21 följande:
    Tyras föräldrar:Nu vart jag ju tvungen att googla gavagai, men jag kan inte påstå att jag blev så mycket klokare... Enligt Wikipedia ett exempel på "indeterminacy of translation". Jahaa...? *korkad*
    gavagai=kanskekanin. Typ. Hedvigs länk var jättebra. Visst är det ett bra nätnamn? Quine var en strålade filosof.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2