Villain: Ja, visst är den läcker! När det gäller färgerna så tycker jag själv nog att juniper passar mönstret allra bäst, men att bluberry, som är mycket mer blågrå i verkligheten än på bilden, är den absolut vackraste färgen och den som passar mig bäst. Men det är ju så svårt att välja...
Peacock-mönstret verkar vara väldigt välskrivet, vilket ju alltid underlättar. Men det är inget lätt mönster. Nog inte jättesvårt heller. Inget att rekommendera som första spetsprojekt tror jag, men har man stickat en del spets innan så borde det inte vara några problem. Tror jag. Men jag återkommer i frågan när jag har börjat sticka också...
Just det här garnet har jag inte hittat att få tag på någonstans i Sverige, så det beställer jag från USA. På www.sarahsyarns.com/ har de det riktigt billigt. Beställde färgkartor och lite prov-garn därifrån, och vilken service!
Annars har jag mest handlat garn i butik i Göteborg. Där finns ju rätt så mycket trevligt. Kampes ullspinneri har också trevliga garner, som är väldigt billiga (300kr/kg). Har dock aldrig beställt direkt av dem, men funderar på det. Annars vill jag helst klämma och känna innan jag handlar, och se färgerna i verkligheten. Färger på bildskärm är ju rena gissningsleken. Sen finns ju de två relativt nystartade nätbutikerna Garnhärvan och Garnkorgen, ocm har en del roliga garner från USA tex, som kan vara svåra att få tag på. De har även Östergötlands ullspinneris garner, som är väldigt trevliga.
Skönt att du fått mönstret rättat Villain. Är så irriterande när det är fel ju!