• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • stenfalk

Då har det varit World Knit in Public Day idag. Jag har suttit i stadsparken och stickat tillsamman med några andra. Jättetrevligt. Är det fler som har stickat offentligt idag?

• MagdaA

Idag avslöjade svärmor att hon har stickat en tröja till bäbisen! har inte sett den så det får bli en överraskning. sen så sa hon att jag gärna fick leta fram nått mönster på nått mer hon kan stickan, hon ville ha nått handarbete nu när hon går på 8 veckors semester snart. Funderade på om jag skulle be henne sticka nån typ av overall som bäbisen kan ha i vagnen i höst. Nån som vet nån bra modell?

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Ingen som vet var man kan hitta mönster till en stickad overall?

• gröna hönan

Just nu är jag SUR. Jag har stickat en sjal efter det här mönstret: www.icakuriren.se/ArticlePages/200411/05/20041105123351_Icak594/20041105123351_Icak594.dbp.asp
    och den blev jättefin. (Fast jag stickade i alpacka.)
    Nu har jag stickat nästan en halv till fast i Kids Mohair och HELT plötsligt har jag gjort något allvarligt fel!!! Det stämmer inte och detta garn är snudd på omöjligt att repa upp... Jag tror att jag hittat felet, börjar sticka igen och så är det kört igen och så måste jag backa igen och så blir det konstigt och så... Jag blir galen! Jag kan ju mönstret utantill så jag blir så arg på mig själv!

Men det är nog för varmt för att sticka. Egentligen.

• Ankmor
    MagdaA skrev 2007-06-10 17:55:47 följande:
    Ingen som vet var man kan hitta mönster till en stickad overall?
    Här finns det en del...
    (hittade länkar i TS till första tråden )
    http://www.garnstudio.com/lang/se/search.php
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • MagdaA

Ankmor: där har jag redan kikat Hittade en typ av åkpåse som jag gillade.

• stenfalk

Magda: Kika här också. Finns en del. www.knittingpatterncentral.com/directory/baby_clothing.php

Gröna hönan: Ja, vad jobbigt det är när man gör fel. Tror att det rä en liten fara när man kan mönstret för bra. Man släpper lite på koncentrationen. Och värmen hjälper ju inte heller till. Men du hittar nog felet snart, så att det blir rätt! Det är verkligen en fin sjal. Bilder vill vi se

• MagdaA

stenfalk: åter dessa mönster på engelska...

• stenfalk

Magda: Ja, det är ju där allt finns Man missar så otroligt mycket om man inte ger sig på de engelska mönstrena. Och som sagt, vi finns här och hjälper till om du kör fast.

• MagdaA

stenfalk: haha, dessutom är det inte jag som ska sticka utan svärmor! tror inte hon skulle bli så näjd över ett mönster på engelska, tyvärr.

Svar på tråden Coola stickare, del 2