• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-08 21:08:25 följande:
    Jadå, don't worry Men du har ju världens guldläge som bor i Tyskland....nästan så man skull be dig kolla vad en Bugga kostar i butik där när det blir dags
    ska kolla upp det så fort jag går förbi en bebisaffär!

Yoyna: vill oxå veta vad bebisboxarna innehåller! *nyfiken*

och vad är skillnad på babyskydd och bilbarnstol? *ännu mer nyfiken och dum*
  • Yoyna

Hej lusse! *vinkar tillbaka med hela armen* Allt är bra tack, själv?

I den babyboxen vi fick fanns det några blöjor, våtservetter, en leksak, tandborste, ett paket te, lite tvättmedel och en del rabattkuponger. Kanske var det något mer oxå, minns inte riktigt. Jo, jag såg nog riktigt fånig ut, som ett barn som packar ryggsäcken inför första skoldagen typ!

• Fröken85

hallå! Nu är jag här! Har insett att jag får helt enkelt skippa att läsa boken ikväll. Jag är helt slut i både kroppen och knoppen.

Jag vill ju så gärna ha en city-cross MED svängbart styre. När man har citykorgen gör det ju inte så mycket, men man vill ju kunna vända den smidigt sen när man är ute på promeader me den som sittvagn. Men som jag har sagt så många gånger innan; man får väl se vad som finns när det är dags att införskaffa...

Vilken vecka bör man egentligen beställa vagnen i. Man vill ju knaske inte göra det före v 12... Men när är lagom egentligen?

• Yoyna

Hej fina Fi! Vet egentligen inte vilken den "riktiga" skillnaden är, men som jag har uppfattat det så är ett babyskydd mer en mindre stol, upp till max 13 kg. En sån som man kan bära runt på liksom. En bilbarnstol är ett större åbäke, som ofta sitter fast i bilen. Men man kan ha en sådan stol redan från början (vissa sorter), det har vi haft och har tyckt det gått jättebra!

• Skrutt 83

Lusse: Ja jag vet det är det jag stör mig på för det vore hemskt praktiskt! Tittat en del på garcos och sen finns en hel del andra fina. Men som sagt gillar inte EL till utseende, kanske ser bättre ut från annan vinkel och i RL?

Yoyna: Hej hej! Åhh vad kul, kommer också hålla på så. Jag är väskoman så det där m skötväska är MKT viktigt för min del. Kommer säkert packa bb väskan ett antal gånger också, samt skriva lista på vad som måste med!

• Yoyna

Åh, fröken fräken å söta skrutt är ju oxå här! Hej hej!

Lagom är väl när man känner att man vill? Innan A föddes kollade vi inte alls på vagnar, sen köpte vi en begagnad kanske sex veckor innan hon kom. Men om vi hade haft råd hade jag säkert velat köpa en ny vagn och då hade jag kanske börjat kolla runt i vecka 25 eller nått.

• Yoyna

Skrutt: En sån lista hade jag med, och väskan var packad flera veckor innan! Det var mysigt att se den stå där under sängen! Sen att jag använde kanske en tredjedel av allt som fanns däri är ju en annan sak!

• Skrutt 83

Yoyna: Oj har aldrig tänkt på att det var olika saker. Vill nog ha ett babyskydd då, smidigt om de somnar i bilen.

Fröken: Hej! Din stackare, låter som en jobbig dag. Har också en del som jag borde pluggat men inte orkat! Ja visst är den fin, man behöver nog inte ha svängbart eftersom att sitsen går att vända och det är nog inte så många gånger på en tur man behöver vända =) Ligger nog etta här hemma just nu =)

• enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-08 21:10:14 följande:
    ska kolla upp det så fort jag går förbi en bebisaffär!
    tycker jag du får göra! Runt 7000-7500:- kostar den på www.babytrader.eu
    Yoyna skrev 2007-05-08 21:12:07 följande:
    Med mig är allt fint! Totalt uttråkad bara....inte av er men av sambon *suck* Oooh vad spännande! Vill också ha en babybox
    Fröken85 skrev 2007-05-08 21:13:28 följande:
    Ta en vilokväll Fröken, så tar du ny friska tag imorgon! Många beställer väl runt v.18 är det va? Vid UL:et...men som nu så har ju de flesta som valt Emmaljunga problem då dem har semesterstängt en hel månad under sommaren och de flesta EL-vagnarna blir försenade.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

skrutt: Jo dagen har varit jobbig, men det bästa är att sånna dagar går fort, och att man är en dag närmre nyår!!! *hihi*... Näe, det är ju sant att man kanske inte behöver det, men det skulle ju onekligen vara bra om det var det vagnen. City-crossen ligger ju etta här oxå, mest för att jag tycker den är så himla fin... Men jag vill ju absolut ha city-korg!!!