• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Fi,
    Det blir troligtvis feb -09.
    Det går säkert fort, är väl bara nu som det känns som en halv evighet

Jag ska försöka njuta nu och dagdrömma :)

lusse,
    Vi kommer dock inte behöva boka lokal eftersom vi kommer gifta oss i Thailand. Prova klänning kan man ju allid göra, fast jag tror jag kommer vänta lite, ialla fall till nästa år. Annars tror de väl att jag är knäpp

Det ekonomiska kommer ju lösa sig ialla fall. Sen får man väl börja spara lite till bebis

Ja, tänk om jag blir gravid direkt...det vore nåt
    Uj uj uj

• FiL81
    Cia80 skrev 2007-05-09 11:10:46 följande:
    Prova klänning kan man ju allid göra, fast jag tror jag kommer vänta lite, ialla fall till nästa år. Annars tror de väl att jag är knäpp
    Klart du kan börja redan nu att prova klänning!

Hehe, vet en kompis som ibland gar och provar klänningar, trots att hon inte alls har nagra planer pa giftermal ännu

Vad mer?

Löften - har ni funderat pa det? Vi hade egna löften - tokmysigt Men det tog laaaang tid att fa ner alla sina känslor pa papper, sa det kan du isf redan nu börja fundera pa.

Blommor, har, smink - hur vill du ha det?

Musik under vigseln?

ahhh, bara själva planeringen och dagdrömmandet är ju en stooor del av bröllopet!
  • Cia80

Åh, önskar att någon av er bodde närmare så nån kunde följa med mig

Löften har vi nog inte tänkt på. Det låter svårt. Kan du ge nåt exempel?

Blommor, make up och frisör står de för. Så det känns riktigt skönt att inte behöva boka sånt. Men nu när jag tänker efter så har jag ingen aning om hur jag vill ha det, men det hoppas jag att den som ska göra det kan se hur jag ska ha det.
    Fast jag tror jag vill ha lockar i håret...inte så strikt uppsättning.

Musik är också nåt vi måste tänka över. De har en trubadur så man kan föreslå musik eller så kan man ha med cd-skiva om det är någon avancerad låt.

Uj, nu har ni verkligen fått igång mig på planerandet...fast det känns så långt bort...känns nästan lite tabu.

• Cia80

lusse,
    Det är klart att du ska göra det, det gjorde jag

• Cia80

Dags för jobb. Hoppas att vi hörs ikväll.
    Ha en fortsatt bra dag.

• enlitenbitkaka

Ja ska nog dra med en kompis och prova lite En vän till familjen sydde upp min balklänning så jag har ALDRIG provat fina klänningar så...

Hmm...sambon kom nyss hem och kläcker "Kan vi inte gifta oss nästa midsommar"....Eeh, vad har flugit i grabben?! Han som nyss var livrädd för att binda upp sig...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Thulan

Hej tjejer! Har så fullt upp med skolan nu så jag känner att jag aldrig hinner vara med i era diskussioner. Idag kom min lundmyrfilt som jag har beställt, helt underbar! Längtar tills man kan svepa om filten runt en liten bebis

Vad har ni för er? Har ni några roliga planer för dagen?

• Frila2

Cia: förstår att du är besviken. Finns det bara en liten, liten möjlighet så hoppas man ju. Det låter ändå som att du redan nu fokuserar på det viktiga - ni ska ju gifta er. Vill också prova klänning men jag inser att jag måste sy upp en om det blir aktuellt. Finns inte så mycket snyggt (inga) i min storlek tyvärr. Inte med min kroppsform.

Jag skull hälsat på en kompis idag men eftersom jag inte somnade i går förrän efter 04 och skulle upp kl 7 insåg jag att det inte funkade. Om jag hade åkt hade jag varit hemma vid kanske 16 och då behövt slänga mig i säng för att kunna sova innan jobbet. Funkar inte. Så nu har jag sovit ytterligare 3 timmar och vill sova någon timme i kväll så det ska funka. 
    Väntar på att sambon ska komma hem med mat, vegetarisk sushi idag också.