• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Såg att ni nämnde EL Cangaroo...är den 3-hjulinger förutom UJ som jag tycker är snyggast! Och skillnaden i pris är ju ganska stor mellan UJ och Cangaroo.....men den är klart snyggats som sittvagn. Absolut en värdig kandidat

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-08 22:33:08 följande:
    Såg att ni nämnde EL Cangaroo...är den 3-hjulinger förutom UJ som jag tycker är snyggast! Och skillnaden i pris är ju ganska stor mellan UJ och Cangaroo.....men den är klart snyggats som sittvagn. Absolut en värdig kandidat
    Tycker jag med. Exet som blivit pappa precis sa dock att den ska vara ostabil. Men han tycker iof att Brio är de enda som är bra eftersom det inte är samma "få bebis att somna gung" i de andra. Kanske borde kolla mer på UJ?  
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-09 09:08:35 följande:
    Är ju en "urban myth" att trehjulingar har lätt för att välta. De första på marknaden hade en tendens att göra detta men det var ju ett antal år sedan och idag är dem likvärdiga med fyrhjulingarna. Man kan ju tänka på att inte lasta för tungt i skötväskan om man ska ha den på styret men det får man ju göra med alla vagnar.
    Ja jag har börjat kika på UJ också...men som sagt, sambon viker sig inte Vi får väl se...
  • Kelso

hej tjejer: Ja guud va kul att välja barnvagn!!!

Har kommit på nackdelen med avbrutet samlag...SKENGRAVID*hehe*

• Cia80

Hej tjejer!
    Det blev inga glädjetårar igår
    Trots att jag försökt intala mig att det blir -09 så blev jag så besviken. Grät mig till sömns.
    Idag känns det bättre. Nu är det ju bara att försöka komma på det positiva med -09
    Men enligt sambon ska det bli -09 oavsett om bebis dyker eller inte.

Kelso,
    Hehe, skengravid är väl trevligt att vara

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-09 10:49:29 följande:
    Hej tjejer!Det blev inga glädjetårar igår Trots att jag försökt intala mig att det blir -09 så blev jag så besviken. Grät mig till sömns.Idag känns det bättre. Nu är det ju bara att försöka komma på det positiva med -09 Men enligt sambon ska det bli -09 oavsett om bebis dyker eller inte. Kelso,Hehe, skengravid är väl trevligt att vara
    Stackars gumman! Förstår att du blir ledsen och besviken även fast du eg. kanske visste redan...finns det en liten gnutta hopp så sväljer man det med hull och hår! Är så orättvist att den enes önskan ska få väga tyngre än den andres!!
    Men man får väl försöka hitta nån "silver lining" och 2009 är ju tidigare än 2010 osv. Att inom två år så är ni man och hustru och ska leva så resten av livet, då är knappa två år inte så mycket eg *försöker tänka positivt*
  • FiL81

Cia: Stora kramar till dig!

Hm, 09 alltsa... Hur var det nu, var det i jan/februari 09 som det gällde? Isafall är det ju bara ca 1 1/2 ar kvar! Och jag kan berätta för dig att det kommer ga saaaa fort! Min man friade överraskande till mig december 04 - jag sa JA! - och vi beslöt oss da för att gifta oss sommaren 06 - alltsa just 1 1/2 ar efter frieret. Just da kändes det som om tiden fram till bröllopet skulle ga dödligt langsamt, men det gjorde den faktiskt inte! Snarare tvärtom! Nä, passa istället pa att njuta och se framemot det kommande bröllopet! Planera, dagdröm och fundera! Du har det ju framför dig!

• Cia80

lusse,
    Du har så rätt så. Förstår egentligen inte varför jag blir så besviken. Det är ju inte så att han har gjort slut med mig.
    Han har ju långsiktiga planer för oss. För ska vi kunna gifta oss -09 så måste vi ju vara tillsammans

Jag tror faktiskt det kan bli riktigt bra. För då börjar vi med bebisverkstad runt dec-08 och sen kanske det blir bebis i början på 2010.

• enlitenbitkaka

Ja gör som Fi säger, fokusera på bröllopet. Är det bara 1½år kvar kan du tom börja planera då lokaler måste bokas i tid, det finns tusen olika klänningsmodeller att prova...och sen så hinner ni ju spara extra mycket och kan unna er det där lilla extra till er speciella dag också

Och tänk om du blir grav. nästan direkt? Då kommer du ha ett pyre i magen när du gifter dig, tänk vad häftigt!

Bebislängtan har fått komma i andra hand de senaste dagarna....när man ser Fi's bilder blir man ju så attans sugen på bröllop