• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Men Fi......nu börjar jag ju nästan gråta! Gud vad sött Vet inte om jag vågar skriva egna löften *feg*

FiL81 skrev 2007-05-09 19:52:28 följande:
    Jaaa! bröllop nästa midsommar - det vore väl nått Du ska se, snart börjar han böna och be om att ni ska börja tidigare med bebisverkstaden :)
    Hmm ja....som när han kom hem och sa "Jag vill att vi skaffar barn nu direkt".....ser någon några barn?! Nej något bröllop -08 blir det nog inte men vi kan ju alltid hoppas på -09
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • FiL81

lusse: men ni har ju iaf redan tagit det första steget och planerar en förlovning! var det på midsommarafton som ni skulle förlova er?

• enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-09 20:05:33 följande:
    lusse: men ni har ju iaf redan tagit det första steget och planerar en förlovning! var det på midsommarafton som ni skulle förlova er?
    Ja det blir nog på midsommarafton Sambon ville det så han får väl bestämma....jag fick ju mer eller mindre välja vilka ringar jag ville att vi skulle ha så. Blir inget fancy bara han och jag någonstans.

Var ute och gick en promenad med vovven förut och då började han prata om bröllop (helt frivilligt!) Tydligen är inte bröllop närapå lika skrämmande som att skaffa barn och han sa att har vi råd så gör vi det -08 men det har vi nog inte....vill inte snåla allt för mycket!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Hej tjejer!

Cia: Vad synd att det blir till att vänta lite längre på bröllopet än vad du hoppats på men precis som de andra sagt så har du ju nu en massa tid på dig att planera det mest perfekta bröllopet!

Fi: Åhh vilket fint bröllopslöfte!! Önskar att vi också kommer skriva våra själva!

Lusse: Men vad kul att han sa så!! Bröllop -08 vad häftigt det vore, då kanske bebben blir en liten smekmånadsbebbe? Du ska se att han nog drar in på väntetiden för bebbe också!

Igår kväll blev jag nog världens lyckligaste! Efter lite disskusion med älsklingen kom det fram att han är så gott som redo! Vi pratade om barn och han sa om ett år kanske, när jag då frågade om det skulle göra så stor skillnad på ett halvår dvs i augusti, han sa då att det kanske det inte skulle. Så vi har bestämmt att om allt känns rätt i augusti så skjuter vi skarpt från början och annars blir det avbrutet!!! Åhhh jag är så otroligt lycklig just nu!! Trodde aldrig denna dag skulle komma!!

• Skrutt 83

Måste sova nu ska upp tidigt imorgon, kikar in imorgon igen! Ville bara berätta den glada nyheten för er! =)

Sov så gott tjejer, och tack för att ni finns! Kram

• Cia80

Hej tjejer!
    Börjar mer och mer förlika mig på tanken att bröllopet blir 2009 och som ni säger så är det ju bara mer tid till planering

Fi,
    Åh, så fint löfte. Undrar om jag kan få till nåt sånt.

Skrutt,
    Vad härligt att ni ska börja på riktigt i augusti, då är det ju inte alls lång tid kvar, bara några månader.

• Skrutt 83

Lusse: Ja tack det är en helt otrolig känsla! Blev så chockad när han sa det. Har gått med ett fånigt leende på läpparna hela dagen! Nu är det bara att hoppas på att han inte får kalla fötter! Du ska se att din sambo kommer korta ner er tid också! Trodde aldrig att min sambo skulle vika en tumm, men det hände!

• Kelso

Grattis skrutt!!! Då börjar bebisverkstaden i augusti i år då eller?

Vi får se när vi startar...jag har också tjatat lite så vi får se hur det blir...
    Jag vill börja i oktober i år, men oavsett när det blir så kommer jag vara sååå nervös.

• Skrutt 83

Cia: Tack! Ja helt otroligt, hoppas bara att han inte får kalla fötter! Vi kör ju bara skarpt om det känns helt rätt för båda men det lutar åt det iallafall och det räcker för att jag ska bli aldelles varm inombords vid bara tanken!

Åhh jag som skulle lägga mig, inte så lätt när ni finns att prata bebis å annat kul med! =)