• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-09 15:21:51 följande:
    Cia: förstår att du är besviken. Finns det bara en liten, liten möjlighet så hoppas man ju. Det låter ändå som att du redan nu fokuserar på det viktiga - ni ska ju gifta er. Vill också prova klänning men jag inser att jag måste sy upp en om det blir aktuellt. Finns inte så mycket snyggt (inga) i min storlek tyvärr. Inte med min kroppsform.Jag skull hälsat på en kompis idag men eftersom jag inte somnade i går förrän efter 04 och skulle upp kl 7 insåg jag att det inte funkade. Om jag hade åkt hade jag varit hemma vid kanske 16 och då behövt slänga mig i säng för att kunna sova innan jobbet. Funkar inte. Så nu har jag sovit ytterligare 3 timmar och vill sova någon timme i kväll så det ska funka. Väntar på att sambon ska komma hem med mat, vegetarisk sushi idag också. 
    Men Frila då....klart du ska ha en fin brudklänning! Ex. Nixa har ju alla sina klänningar i alla storlekar från 32-64 och kan även göra större eller mindre vid behov.

Men nu måste ja fråga....Sushi....hur smakar det eg.? Jag som är en "konsistensmänniska" som klöker mig direkt om konsistensen är funky...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-09 15:27:15 följande:
    Men Frila då....klart du ska ha en fin brudklänning! Ex. Nixa har ju alla sina klänningar i alla storlekar från 32-64 och kan även göra större eller mindre vid behov. Men nu måste ja fråga....Sushi....hur smakar det eg.? Jag som är en "konsistensmänniska" som klöker mig direkt om konsistensen är funky...
    Första gången jag åt sushi gillade jag det inte alls. Men det blir bättre och bättre och har nu hittat den vegetariska som är jättegod. Om du inte gillar ris är det inte att prova. Tänk dig riset på en kinarsturang = lite klibbigt men kallt. Inuti ligger en liten bit med antingen lax eller annan fisk eller avogado och gurka och sånt. Konsistensen är.. lite bitmotstånd (kommer inte på ett bättre ord ) ganska torrt om man inte har soya till. Hoppas du fårstår, inser att det inte är den bästa förklaringen.

Vill ha en fin brudklänning men alla klänningar i större storlekar innebär en jättehylla och jag har nästan inga bröst. Försöker kombinera stl 48 på rumpan men a-kupa. Det går nästan inte. Alltig blir alldeles för stort upptill och ser inte klokt ut. 
  • enlitenbitkaka

Hmm...man kankse skulle prova sig på sushi....men just råååå fisk får mig att må illa Men man måste ju prova!

Som jag fattat så är många brudklänningar ofta stora i storleken...finns ju många fina ! Men om du köper kjol och top separat då? En topp med snörning i ryggen borde ju funka.

www.nixa.se

• Frila2

Nu ska jag kolla på klänningar *dräggel*
    En korsett-liknande topp hade ju inte varit fel.

Köp vegetarisk sushi så slipper du den råa fisken. Förra gången köpte vi en sort med avokado, gurka, ägg (en pyttebit) och något mer. Supergått. Idag blir det bara veg eftersom vi båda tycker att det är godare.  

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-09 15:48:23 följande:
    Nu ska jag kolla på klänningar *dräggel*En korsett-liknande topp hade ju inte varit fel. Köp vegetarisk sushi så slipper du den råa fisken. Förra gången köpte vi en sort med avokado, gurka, ägg (en pyttebit) och något mer. Supergått. Idag blir det bara veg eftersom vi båda tycker att det är godare.  
    Ja gör det, det finns alltid lösningar Nixa verkar ha fattat att alla inte är stöpta i samma form!

Hmm...får nog prova sushi någon dag! Fast just nu kör vi på diet....och till helgen på vår gotteri-dag ska jag laga Fi's goda lasagne
  • Frila2

Prova du sushi någon dag, supergott. Magert också och därför ok att äta, om man inte äter efter någon diet där inte ris är ok.
    Lasagnen är jättegod.

Ska ha kvar Nixa-sidan uppe så sambon råååkaar se den. Även om vi kommer gifta oss borgligt vill jag ha en fin klänning.

• enlitenbitkaka

Nej det e klart...sushi är nog inte den maträtt som svämmar över av fett Och ris är OK i min diet.

Hihi ja....hinta honom lite! *ler*

Vad gör ni ikväll Sytfiskar? Inte har ni väl tappat bebissuget

• FiL81

Cia: INte är det tabu att börja planera redan nu!! Tänk, hade det varit så att du skulle ha bröllopet hemma i Sverige så hade det verkligen varit dags att börja titta på festlokal och kyrka (om man vill gifta sig i kyrkan)

När det gäller löften så kan man ju välja hur man vill ha det. Antingen (vanligast) kan man läsa de traditionella efter prästen, eller så kan man skriva dem själv. Så här var mitt löfte till min man:

Björn

Det började med en trasig fönsterruta
    ?och ett trasigt knä
    ?och en trasig tjej

Glasmästaren lagade fönstret
    Läkaren lagade knät
    Och du lagade tjejen

Jag, tar dig idag till min man

Jag vill dela mitt liv med dig
    Dela sorg och glädje
    Dela natt och dag

Jag vill alltid vara dig trogen
    Jag vill att det alltid ska vara vi två,
    av hela mitt hjärta, av hela min själ, av hela mitt förstånd
    till livets slut.

Du och jag Björn

Jag älskar dig

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-09 12:58:24 följande:
    Ja ska nog dra med en kompis och prova lite En vän till familjen sydde upp min balklänning så jag har ALDRIG provat fina klänningar så...Hmm...sambon kom nyss hem och kläcker "Kan vi inte gifta oss nästa midsommar"....Eeh, vad har flugit i grabben?! Han som nyss var livrädd för att binda upp sig...
    Jaaa! bröllop nästa midsommar - det vore väl nått

Du ska se, snart börjar han böna och be om att ni ska börja tidigare med bebisverkstaden :)