• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Frila,
    Självklart är det ok med -09, bara jag får gifta mig med honom så är jag nöjd

Vi får väl se när vi sätter igång verkstaden. Det får bli när vi känner oss redo.
    Fast man har ju ändå bröllopet i baktankarna. T.ex så kan jag ju inte vara höggravid, för då kan jag inte flyga och det är väl heller inte bra om bebis är för liten.
    Men jag tänker som så att hinner vi få bebis innan så blir det nog ett bröllop i Sverige.

Nu ska jag göra iordning mig för jobb.
    Ha det så bra så hörs vi.

• Thulan

Hej tjejer! Vart håller ni hus?

Har precis vart ute och gått en timme, så himla skönt. Sen gick jag förbi biblioteket och bläddrade i mamma/gravid/förälder-tidningar Blev såååå sugen på en liten! På vägen hem såg jag en som hade en UJ-vagn, shit vad snygg den var! Jag som i stort sett har bestämt mig för en Bugaboo, men nu blev jag osäker. Om bara det hade gått att vända handtaget på UJ:n så hade jag inte tvekat en sekund, det är det som förstör hela vagnen.

Vad har ni haft för er idag?

• Cia80

Thulan,
    Jag har jobbat hela dagen. Kom hem för en stund sen.
    Var jobbigt psykiskt idag. Satt hos en person som var döende. Sen kom dottern så då smög jag ut. Men tårarna rann för fullt.

• Thulan

Cia: Usch då, ja det förstår jag att det är jobbigt. Jag har jätte svårt att jobba med folk som är döende, jag är alldeles för känslig. Jag klarar inte av det alls, det väcker så många frågor hos mig och jag blir helt förstörd. Jag hoppas att det är något som man lär sig tackla med tiden.

Vad har du för planer för resten av dagen då?

• Cia80

Thulan,
    Det är jobbigt, det går inte att komma ifrån. Det är såna här dagar jag önskar att sambon kom hem efter jobbet. Men jag får snällt vänta till imorgon.

Funderar på att lägga mig och sova ett tag. Tar på krafterna och gråta.
    Sen ikväll hamnar jag väl här eller framför tv:n.

Vad ska du hitta på?

• Thulan

Cia: Ja visst tar det på krafterna att gråta, jag behöver alltid gå och lägga mig en stund efter att jag har vart ledsen.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska hitta på, funderar på att lägga mig och läsa en bok. Sen ska jag försöka få sambon att följa med mig och köpa växter och krukor till balkongen.

Lägg dig och vila en stund du så känns det bättre sen

• Cia80

Thulan,
    Jag ska göra det nu. Hoppas att vi hörs senare.
    Ta hand om dig och kärleken.
    Kram

• Frila2

Låter som en jobbig dag Cia. Det är aldrid kul att sitta vak. Bra att dotterna kom så du fick lite andrum. Om man är mer personal kan man försöka byta av regelbundet så man kan hämta andan, ta lite luft och göra/tänka på någonting annat en stund.

Thulan: Man vänjer sig. Jag lovar. Efter två år inom cancervården har jag varit med om dödsfall och vak väldigt många gånger och man vänjer sig. Man har inte heller samma relation med den döende eller anhöriga. Vissa är det jättetufft att vaka för och andra inte lika jobbigt. Finns patienter som jag tänker på fortfarande trots att det är över ett år sedan de dog. Det viktiga är att man kan bli avlöst från vakandet för det tar mycket på krafterna.

• Cia80

Frila,
    Men jag ville sitta hos henne. Hon var så gullig. Hon sa att hon blev så glad när hon såg mig på morgonen. Sånt värmer verkligen.

Jösses, jag var nog lite trött. Sov i tre timmar

Ska ni se Schlager-kvalet som är ikväll?
    Jag funderar på det.

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Frila: Ja tack det känns så kul! Hoppas din sambo får jobb snart så att ni kan dra igång verkstaden med lite tjuvstart!

Cia: Oj, gud vad jobbigt... Måste vara så tungt när man fäster sig för patienterna.

Vad har ni för planer för kvällen då? Själv är jag lite deppig.. Hade veterinären ute idag och kollade på hästen, var inte så bra tyvärr så nu väntar klinikbesök för att kunna utreda med UL vad som är fel..