• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

Skönt att vara ledig, det är jag imorn. Men min sambo jobbar oxå, så det blir ju inte nån "hemma-och-mysa-med-varandra-helg". Nackdelen med att vi båda jobbbar inom vården!

Vi bor ute på landet, men har inga får själva. En granne däremot har, och lammen är så små å söta!

• Frila2

Älskar lamm men får åka ca 40 minuter om jag ska komma fram till "landet".

Vet precis hur det är. Vi jobbar också inom vården båda två. Tur att ni jobbar samma helg iaf. Jag jobbade förra helgen, G jobbar denna och jag jobbar nästa. Kul.

• Yoyna

Nu kom mormor å A, så då ska vi åka hem. Men tittar säkert in senare! Kram!

• Yoyna

Tillbaka igen! Hemma nu, och A har somnat som en stock. En timme tills sambon kommer hem. Var jobbar din sambo Frila? Oxå ssk?

Nån som såg nya serien på ettan "Vänta barn" tror jag den hette?

• Frila2

Funderade på om jag skulle se den nya serien men det blev inte så
    Sambon jobbar som habliteringspersonal på ett gruppboende, vilket innebär varannan helg. Jag gör två av fem helger så vissa månader har vi samma helger men inte nu.
    Är sin sambon också ssk?

• Yoyna

Frila, min sambo är oxå ssk. Han jobbar på HIA, men hoppas på att komma in på ambulansvubben till hösten. Har för mig att han jobba två helger på fem som du, men det känns som mer! Jag har ju inget bestämt schema eftersom jag är timanställd (får göra upp till 50%). Men om jag tar helgpass så blir det ju när min sambo är hemma, för A:s skull.

• Frila2

Ja ok, HIA verkar spännande men ambulansen måste vara jätteskoj. Hoppas att han kommer in. Det är klart, när man har barn så blir det ju svårt att jobba samma helger. Finns det speciellt dagis då eller måste man ha tur och ha mormor/farmor i samma stad? 

• Yoyna

Frila: Vet att det finns en del kommuner med barnomsorg på kvällar, nätter och helger, men här finns det inte. Men vi har tur och har både mormor, morfar och famor och farfar ganska nära. Det är verkilgen lyx!

• Frila2

JA, det var ju bra. Mina föräldrar bor nära oss men mamma jobbar jämt, är hon hemma så jobbar hon då också och pappa, ja han kanske kan passa en liten. Han är nog bra med barn, kanske inte spändbarn men med lite äldre. G:s pappa och fru bor i linköping så det är lite långt att åka dit på helgerna 

Borde ju finnas sådan barnomsorg här i gbg tycker jag.

Svar på tråden SYLTFISK