• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2
    Yoyna skrev 2007-04-28 22:02:35 följande:
    Alltid tråkigt med trångsynta människor, snåla kommuner och tröga biståndshandläggare som tänker mest på ekonomin...! Hoppas det ordnar sig för din syster! Bor hon hemma nu? Har han något avlastningsboende?Mottagning vore guld! Jag är oxå sugen på nytt jobb, såg ett häromdagen som jag var sååå sugen på att söka. BB/eftervård, de sökte ssk med barnmorskedrömmar. Det ÄR ju jag! Om jag inte kommer in på min utbildning till hösten tror jag att jag ska kolla runt lite efter alternativ faktist.Att inte jobba natt när du blir gravid tycker jag låter klokt, onödigt att göra nått som inte känns helt okej.
    Tyvärr har min syster inte haft en regelbundet korttidsavlastning på många år. Det som hon hade och trivdes med lades ner då de tyckte att en ensam pojke med två assistenter behövde fyran med handikappanpassad toa bättre en en ledare och fyra tjejer varav en i rullstol. De tyckte att dessa tjejer skulle ha en tre utan handikappanpassad toa istället. Tjejen i rullstol skulle helt enkelt inte gå på toa på helgerna. De insåg sitt misstag och la ner alltihop i stället. Nu har hon avlastning en helg per månad ungefär förrutom dec-mars då det inte är någonting.
    Hon bor hemma fortfarande, hon är nu 27 - snart 28 år och har velat flytta sedan drygt 5 år tillbaka. Hoppas verkligen att de kan skaka fram ett boende snart, som faktiskt är anpassat till hennes problematik. De har erbjudit boenden under de 7 åren hon varit i kö men ingenting av dessa har varit ok för henne. Hon behöver mycket socialt liv runt sig och är mycket flickig. Gillar rosa och glitter och klarar inte ljud och förändringar (typiskt autistisk). Kommunen tycker att hon ska bo ihop med antingen medelålders män eller döv-stumma eller aggressiva och/eller skrikande personer etc. Det har helt enkelt inte funnits någon möjlighet annat än att tacka nej tidigare. Nej, nu hoppas vi att det ordnar sig för det är inte lätt att ha småbarn i 28 år i sträck.

BB/eftervård men bm-drömmar! Skojar du? Vill flytta till sthlm. Det hade varit skoj. Man kanske ska plugga till BM och jobba på ungdomsmottagning? *drömmer* 
  • Cia80

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er.
    Jag har fullt upp med jobb och att umgås med sambon.
    Är så tråkigt när hela helgen går åt till jobb, det blir inte så mycket tid över. Men igår kväll var vi och bowlade, det var riktigt kul!

• Skrutt 83

Godmorgon tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er och att ni har en härlig söndag framför er! Själv ska jag åka till jobbet om tio minuter känns DÖ trist.

Cia: Ja jag håller med, det är inte kul. Min helg har också endast gått ut på jobb. Vad roligt med bowling, gick det bra?

Vad ska ni göra denna dag då?

• Cia80

Skrutt,
    När är du ledig nästa gång? Jag är ledig på tisdag så imorgon eftermiddag åker vi till mina föräldrar. Har inte träffat dem på länge så det ska bli skoj.

Bowlingen gick bra, vann över sambon

• Skrutt 83

Cia: Hehe, det var bra, grattis till vinsten! Jag går i skolan på mån och tors men är ledig övriga dagar. Måste dock plugga en hel del men jag är hemma då iallafall så det är rätt skönt. Vad mysigt att komma iväg och träffa familjen!

Nu måste jag tyvärr åka till jobbet.. Tittar in igen när jag kommer hem! Ha en bra dag alla bebistokiga tjejer! Kram på er!

• Yoyna

Frila: Precis så ser min ultimata yrkesframtid ut! Jobba på förlossing å BB några år, sen kombinera MVC med ungdomsmottagning. Ja, flytta till Stockholm så kan vi plugga ihop!

Jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för din syster och er familj!

Va trevligt för dig att få träffa dina föräldrar Cia! Nu bor jag ju nära mina föräldrar men åren efter gymnasoet och de åren jag pluggade till ssk så var det en bit mellan oss och jag tyclte det var ganska tråkigt! Nu ses vi nästan varje dag, ska grilla hos min pappa ikväll t.ex. Och nu är vi hos min mamma, hon och A är ute och planterar blommor!

Hoppas jobbet var ok Skrutt!

Idag var ingen bra dag för mig å sambon, allt blev bara fel... Kände inte alls för att skaffa fler barn faktist! Han jobbar så mycket och nästan aldrig hemma känns det som. Jag jobbar ju oxå, men bar halvtid så det blir ju jag som tar mest ansvar. Sen är jag den av oss som planerar mest (självpåtaget, jag vet!) och det stör mig! Jag vill oxå bara kunna tänka på mig själv ibland!!! Fast sen vet jag ju att jag är orättvis, min sambo är ju inte borta när han inte jobbar, och jag vet att han tänker på oss och längtar efter oss när han inte är hemma. Vet inte vad jag ville säga med det här, men jag känner efter att ha skrivit det att jag är en dum och otacksam människa...

• Thulan

Hej tjejer! Nu är jag äntligen tillbaka! Har saknat er Har haft en jätte trevlig helg i Sthlm, blev lite shopping, lite party, lite god mat, underbart hotell. Är mycket nöjd med min helg. Igår var det krogen som gällde, Idol-Markus var ju här, men jag var inte på något party humör efter fredagens bravader så vi gick hem redan vid 1- tiden. Idag är det storstädning som gäller.

Vad har ni haft för er hela helgen? Jag trodde att jag skulle ha hur mycket som helst att läsa ikapp men det var inte många sidor alls skrivna här

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!
    Sitter här och skrattar så jag kiknar....och det har lugnat ner sig lite nu men ändå.... Skulle gå bort till garderoberna i sovrummet och så vips låg jag där på golvet! Halkade på nåt konstigt vis så jag föll handlöst framlänges rakt ner i golvet...*ajaj* Knäpp som jag e kunde jag inte hålla mig skratt trost smärtan i knäna! Hur tusan kan man ramla när man barfota går runt sin säng?!

Håller på och pysslar här hemma...mamma+morbror kom hit med mormors gamla kökssoffa som ska målas vit! Fast just nu håller jag på att renovera mormors gamla Leksandstolar....blir vita och fina Men det e tufft att göra sådana dyra stolar fina, ett visst ansvar.

Gör ni idag då girls?

Thulan:
    Låte som en prefekt helg! Min helg var som sagt en vovve helg....had valpträff där vi körde personspår och apporterade lite dummies! Och tjatade och skrattade....är så fint bränd och röd i ansiktet idag så

Yoyna:
    Va tråkigt attt ni har en "sån" dag... Man kan inte ligga på topp jämt, känner också så ibland. Är ibland "enklare" när sambon aldrig e hemma pga kompisar, fester osv. När h*n inte är hemma pga jobb och att tjäna pengar till sin familj....då "får" man inte bli arg och besviken fastän man vil.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Ingen syltfisk som är ute å simmar å har fastnat i/på nätet ikväll?

• Frila2

Vad har hänt med syltfiskarna? Har alla haft bättre saker för sig i helgen än att sitta här?

Svar på tråden SYLTFISK