• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

Frila: Ja, man kan ju tycka att det borde finnas barnomsorg för oss med abekväma arbetstider på de flesta ställen. Jag menar, sjukvården, polis, brandkår oav ska vara tillgänligt dygnet runt, men våra barn då?

Min mamma jobbar mycket hon med, men när vi kommer kan hon inte låta bli att vara med A även om hon har mycket att göra! Kanske blir likadant med din mamma? Annars får man hitta bra barnvakter! Jag hade turen att lära känna två tjejer med ett och två barn i ungefär samma ålder som A så några gånger när det kört ihop sig för oss har de haft alla fyra barnen och varit här hemma hos oss. Så gulligt av dom!

• Frila2

Det är säkert så, hon kommer inte kunna låta bli och därför lägga undan jobbet. Problemet är att hon då kommer få det ännu jävligare senare. Hon gör just nu 3 personers jobb och utöver det är hos vise ordförande i en riksförening. Och utöver allt det så måste hon gång på gång kämpa för min systers rättigheter gentemot kommunen. Min syster har autism och har väntat på ett boende i 7 år nu så det är mycket kämpande med det också.

Hoppas att man träffar någon med barn som kan ställa upp ibland när barnet är lite större. har tyvärr ingen familj utöver mina föräldrar som kan hjälpa till och sambon är ju inte här irfån så de flesta av hans kompisar bor inte i samma stad. Men det får ordna sig sedan. Kanske får börja jobba på en 5 dygnsavdelning eller en mottagning sedan istället.

• Yoyna

Oj, ja då förstår jag att din mamma har fullt upp! Va tråkigt att ni fått kämpa så för att din syster ska få det hon har rätt till!

Drömmen för framtiden för min del är nog att jobba nånstans där man slipper helger, fasar annars för splittrade jular osv.

Klart du kommer lära känna många med barn i samma ålder som ert framtida barn. FL är ju super för sånt! Jag var med i en tråd när jag väntade A, och vi är nio stycken som fortfarande ses då och då och skriver till varandra nästan dagligen!

• Frila2

Åh, vad kul med en sådan gemenskap. Hoppas, hoppas att det blir så. Det är det ju redan här till viss del - förrutom att jag inte är gravid och ni inte bor i gbg

Riktigt jobbigt att behöva strida för någonting som egentligen är en självklarhet och dessutom en rättighet enligt LSS. Men tyvärr finns det för få gruppboende i gbg och när de hittar en plats att bygga på och kommunen planerat in boende och personal så överklagar grannarna eftersom de inte vill ha ett boende på "sin" gata eller i "sitt" område. Tyvärr har de också fått rätt många gånger. Ska på info möte med grannarna till ett planerat boende nästa vecka och vi får väl se vad de ska skylla på nu. Nu får de inte skylla på att villpriserna går ner längre, de skyllde de på förrutom. Sedan skyller de på att det blir så mycket spring i området, så mycket bilar eftersom de har färdtjänst och någon gång för att det skulle bli så mycket störande ljud då folk skriker så mycket (vilket de inte gör alls) etc.

Tänk att jobba på mottagning. 8-17, mån-fre som alla andra människor. Har bestämt mig för att sluta på natten när jag blir gravid iaf. Tänker inte utsätta mig eller barnet för någonting i onödan. Ska bara få ett annat jobb också. Söker massa jobb redan nu så vi får väl se.  

• Frila2

Nu är sambon hemma. Ska ungås lite med honom.
    Ha det bra, hörs en annan dag (eller så kikar jag in igen senare).

• Yoyna

Alltid tråkigt med trångsynta människor, snåla kommuner och tröga biståndshandläggare som tänker mest på ekonomin...!
    Hoppas det ordnar sig för din syster! Bor hon hemma nu? Har han något avlastningsboende?

Mottagning vore guld! Jag är oxå sugen på nytt jobb, såg ett häromdagen som jag var sååå sugen på att söka. BB/eftervård, de sökte ssk med barnmorskedrömmar. Det ÄR ju jag! Om jag inte kommer in på min utbildning till hösten tror jag att jag ska kolla runt lite efter alternativ faktist.

Att inte jobba natt när du blir gravid tycker jag låter klokt, onödigt att göra nått som inte känns helt okej.

• enlitenbitkaka

Hej på er!

E jättetrött så jag orkar inte läsa igenom dagens inlägg....ska uppdatera mig själv imorgon! Har precís kommit hem efter en god middag på uteservering med sambon och mamma! *gott* Mellan 11-16 var vi på valpträff....skitkul att träffa alla "syskonen" och den nya valpkullen på 7v.

Mne som sagt, ska läsa igenom allt imorgon
    Kram på er.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Har inte hunnit vara inne så mkt senaste tiden.. Såg att ni disskuterat detta m p-medel. Kommer inte ihåg vem som frågade om personan men det finns info här: www.persona.info/se/Koppersona.cfm Tycker den verkar toppen kommer att använda den sen om kroppen blir regelbunden. Den har en stor fördel att man kan använda den tvärtom dvs när man vill bli gravid, då kör man järnet de röda dagarna =)

Fi: Hoppas halsen är bättre!

Lusse: Så det blir redan i slutet av sommaren du slutar? Jag har också 4 kartor kvar. Min sambo sa också att det var upp till mig, men precis som du sa så har jag skyddat oss i alla år, nu är det upp till honom!

Inatt drömde jag för första gången att jag var gravid.. Fick reda på det i vecka 6 och fick se på VUL hur ett litet hjärta pickade för fullt. Jag var världens lyckligaste.. När jag vaknade och insåg att det var en dröm kände jag mig helt tom, den känslan har suttit kvar hela dagen.. Fick känna min kompis lilla bebbe sparka idag, gjorde inte längtan bättre, jag längtar tills det är i min mage det sprattlar!

• Skrutt 83

Lusse: Vad kul att du trivs på jobbet! Vilken härlig dag du verkar haft, själv har jag jobbat..

• Skrutt 83

Nu ska jag och sambon se lite på 24. Kikar in efter jobbet imorgon! Ha det så bra tjejer! Kram på er!

Svar på tråden SYLTFISK