• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Vi flyttar in diskussionen från starta-tråden hit igen. Va ju ändå bara vi gamla som tjatade.

Iallafall; den här vagnen vill jag ha:

*Smidig men stabil vagn, som inte är för tung
    *4 lika stora hjul
    *Gärna sittvagn med fullt liggläge så man kan ha en mjuklift i
    *Svängbart handtag
    *Gärna modell liknande ELs vagnar

Ropa gärna när ni har hittat den!

• Yoyna

Skrutt, den är på 60 poäng, läser man helfart så är det alltså ett och ett halvt år. Känns lagom!

• Skrutt 83

Fröken: Tycker det låter som bra kriterier, jag ska hojta om jag hittar den, hihi! Låter ju som en cango på beskrivningen! Men du vill ha kombi eller?

Yoyna: Vad skönt att det inte var så lång utb! Hehe då kanske du är klar lagom tills det är dags för 2:an, man kanske springer på dig på bb då!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-02 20:25:26 följande:
    Vi flyttar in diskussionen från starta-tråden hit igen. Va ju ändå bara vi gamla som tjatade.Iallafall; den här vagnen vill jag ha:*Smidig men stabil vagn, som inte är för tung*4 lika stora hjul*Gärna sittvagn med fullt liggläge så man kan ha en mjuklift i*Svängbart handtag*Gärna modell liknande ELs vagnarRopa gärna när ni har hittat den!
    Låter ju solklart som en Cango Nizza Förutom att den inte är så lik EL-vagnarna....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

skrutt: Jag tycker egentligen att det är snyggare med en riktig liggvagn (el duo edge) men mina vänners små bebisar har legat i den några månader å sen har de inte velat ligga ner längre utan de har tagit bort liggdelen. Å då har man en ganska klumpig sittvagn istället... Jag velar så fram å tillbaka. Vet nog inte riktigt vad jag vill ha egentligen.

Jo, en lättvikts EL edge duo combi på ca 10 kilo...

• Fröken85

Jo cangon ha alla de funktionerna jag vill ha men gillar ju ELs design å tycker de är sååå snygga!

Gillar tanken på att gå med en liten i en fin citykorg...

• Skrutt 83

Ja eller hur! Min kompis velade också, hon gillade duo edge men tyckte den var klumpig, det är den ju också. Ja cango är inte alls lika fin som EL. Duon är mkt snyggare, det är den... Men så smart m kombi, ja citykorgen är så fin! Jag det är inte lätt, jag velar som en galning!

• Yoyna

Skrutt: Tvåan för er eller för mig? Jag hoppas ju vara färdig bm innan nästa brn (önsketänkande förmodligen!). Men när det är dags för nummer två för er så kanske jag jobbar på bb eller förlossning, vem vet? Och kanske har jag praktik när det är dags för ettan? Hoppas!

Hur vill ni ha det allihopa? Tätt eller långt mellan barnen? Hur många? Jag vill gärna ha många, men inte tätt, så vi får väl se hur många vi hinner med!

• Skrutt 83

Yoyna: Ja eller hur! Har du nått speciellt sjukhus du vill jobba på? Jag hoppas på ca 3-4 år mellan barnen. Vill gärna ha 2 barn, kanske 3!

• Fröken85

känns som det kunde varit jag själv som skrev inlägg 627.. haha.. synkade hjärnor, redan efter 2 månader!

Jag skulle gentligen vilja ha 2 barn tätt eftersom där vi kommer bo finns inga andra barn. Så de har någon att leka med iallafall. Sen beror det väl lite på när ettan kommer och hur jag ligger till med mitt pluggande. Skulle ju oxå vilja hinna jobba ihop en ordentlig fp innan 2an. Kommer nog inte ha råd annars... Vi får väl se!

Svar på tråden SYLTFISK