• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Men det här med svängbart styre....det är inte livsviktigt. Om man ser på ex. city crossen så är det så enkelt och smidigt att vända sittdelen att det nästan e löjligt. Så gillar man den ska man nog bortse från avsaknaden av svängbart styre och välja en sån

jag VILL ha barnen tätt men så kommer det inte bli...om vi skaffar första under utbildningen så vill jag gärna jobba lite när jag e klar innan vi börjar försöka igen.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Ja fröken, sjukt synkade hjärnor! :D Åhh idag längtar jag ngt helt enormt. Nu känns det som att vi ska börja i augusti så jag är alldeles uppspelt, men det ska vi ju inte och chansen att det ska ta sig med avbrutet är ju så minimal, kommer bara bli besviken!

• Cia80

Känns inte som att jag har så mycket att tillföra i barnvagnsdiskussionerna.
    Längtan efter bebis finns här, skulle vilja ut och shoppa bebis-saker typ spjälsäng och sånt

• Fröken85

skrutt: Ja det är väl det som är det värsta med att köra avbrutet. Den där lilla lilla chansen gör ju att man hoppas någt så enormt... För mig är det faktiskt lättare att köra med kondom tills januari å sen skita i det helt. Jag har iallafall planerat att inte köra med äl-tester å sånt i början. Ska försöka att skippa det iallafall. Men man kanske ändrar sig när det väl börjar bli dags. Men har det inte blivit något på 6 månader då tänker jag göra ALLT för att veta exakt när man borde nuppa...

• enlitenbitkaka

Blir så gnällig på sambon ang. det här med pillerstopp....och vilka förstår mer än ni?! Jag säger "Jag slutar med pillrena i augusti" han säger Okej...om jag frågar om han tycker det är en bra idé så säger han Nej utan att tveka.... *gråta*

• Fröken85

Låter ungefär som min sambo det... Gråter med dig tjejen... Men han vill väl ändå va? Fast han inte tycker du behöver sluta s tidigt eller?

Men jag orkar inte ha dåligt samvete för att jag pushar min sambo nu. Vet ju att jag måste för att någonsin få en bebis... Känner ju honom så väl att jag vet att han blir överlycklig å en jättebra pappa när vi väl är där...

• Kelso
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 21:03:45 följande:
    Blir så gnällig på sambon ang. det här med pillerstopp....och vilka förstår mer än ni?! Jag säger "Jag slutar med pillrena i augusti" han säger Okej...om jag frågar om han tycker det är en bra idé så säger han Nej utan att tveka.... *gråta*
    oj, varför vill han inte det? Kan han inte använda kondom?
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-02 21:12:31 följande:
    Låter ungefär som min sambo det... Gråter med dig tjejen... Men han vill väl ändå va? Fast han inte tycker du behöver sluta s tidigt eller?Men jag orkar inte ha dåligt samvete för att jag pushar min sambo nu. Vet ju att jag måste för att någonsin få en bebis... Känner ju honom så väl att jag vet att han blir överlycklig å en jättebra pappa när vi väl är där...
    Jadå han vill fortfarande....men han tycker det räcker att jag slutar med dem i januari....får väl kanske göra en kompromiss och köra sex kartor istället för 3st.....

Hur är din sambo då? Längtar han eller är han motvillig?
  • Skrutt 83

Fröken: Haha, förstår ditt tankesätt (det är klart, våra hjärnor är ju synkade =D) tror det är bra att bara köra på, så det inte blir någon stress, men om det inte tar sig snabbt blir det till att ta till ÄL-test! Ska nog testa med det sen när jag lagt av m pillren, så man vet om man fungerar, kan ju vara bra att ha koll på cykeln om man ska köra avbrutet, eller?! ;)

Lusse: Ja det är jobbigt när de är sådär.. Så var min sambo också förrut, sa att han absolut inte ville att jag skulle sluta. Nu sa han att han verkligen förstod att jag ville och att det är helt ok och att det löser sig. Igår så försökte jag lägga upp det lite fint så jag frågade om det är stor skillnad enligt honom med eller utan gummi och då sa han att ja det är det, och att när jag slutar så får vi försöka köra avbrutet. Blev så häpen! Sen sa jag det till honom att jag vill inte göra det om det ska bli tjafs sen om det skulle ta sig ändå men då sa han att det är helt lugnt! Blev så paff! Så du ska se att din sambo kommer ändra sig. Tycker verkligen att du ska sluta om du vill, han får skydda sig om han vill, ansvaret har ju varit ditt så länge! Sen kommer han tröttna på gummit illa kvickt tror jag, =D

Svar på tråden SYLTFISK