• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-02 22:16:20 följande:
    Lusse: Ja det gäller ju att vara ute i tid! =D Ja just ja du ville kika innan vad det är för kön på den lille. Känner din sambo likadant?
    För honom spelar det inte så stor roll....är väl mest jag som vill kunna relatera mer till pyret i min mage Som han så sött utryckte sig: "Whatever makes you happy, älskling"   Blir så glad vid tanken på att få starta en familj med honom....*ler*
    Thulan skrev 2007-05-02 22:35:43 följande:
    lusse: Åh vilka fina bebiskläder du har hittat. Ska du köpa? Blev sugen på att köpa en dress från redoute, såg att det var 25% rabatt där nu.
    Jag är riktigt sugen men får väl hejda mig....vill köpa en söt Cacharel-dress till en framtida tös...även fast jag hoppas på en pôjk
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Cia:
    Tar vi hans mammas flicknamn så får vi ett ännu mer ovanligt namn men jag gillar det. Vill inte heta Svensson, Nilsson eller liknande. Dessutom tycker jag att hans mammas namn är väldigt fint. Om jag söker på eniro på mitt efternamn får jag knappt 300 träffar, G.:s efternamn är det 2400 träffar. Om man söker på hans mammas namn är det 29 träffar och om man tar bort dubbletterna blir det 19 st.

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-05-02 23:17:31 följande:
    Kikar in å säger gonatt bara! Sov gott!
    Natti natti

Så ni pratar efternamn nu? Ja vi klurar också på det....jag heter Salomonsson och sambon Jönsson. Not so nice. Så vi funderar på att göra ett eget efternamn
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 23:27:18 följande:
    Så ni pratar efternamn nu? Ja vi klurar också på det....jag heter Salomonsson och sambon Jönsson. Not so nice. Så vi funderar på att göra ett eget efternamn
    Vi tänker som sagt antagligen ta sambons mammas flicknamn istället för något av våra. Eventuellt har jag kvar mitt också men det tror jag inte. Ska ni göra ett helt nytt eller ta någoting från era släkter? 
  • FiL81
    Yoyna skrev 2007-05-02 21:51:55 följande:
    Tycker inte det är tasktigt att ha fem år mellan barnen, då hinner man med det första ordentligt och när tvåan föds så får den nya lilla massor av ens tid eftersom den första klarar sig en del själv
    precis så har vi tänkt...eller jag då kanske - mannen vill ha tre barn direkt på varandra typ

efternamn är redan klart, då vi ju är gifta och jag har valt att ta mannens efternamn
  • Yoyna

Och godmorgon! På väg till jobbet snart, men gick upp lite tidigare för att hinna skriva lite till er! (Beroende?)

Va skönt att du bestämt dig med jobbet frila, det låter som att det blir bra! Om jag inte kommer in på min utbildning till hösten så funderar jag på att söka nytt jobb och då blir det förhoppningsvis på en gynavd., eller bb!

Önskar er alla en härlig dag!

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-03 00:03:09 följande:
    Vi tänker som sagt antagligen ta sambons mammas flicknamn istället för något av våra. Eventuellt har jag kvar mitt också men det tror jag inte. Ska ni göra ett helt nytt eller ta någoting från era släkter? 
    Nej vi vill göra ett helt nytt....kikar här inne: www.prv.se  

Nu har jag prexis lyckats klämma i mig lite frukost. Ska väl ta och göra mig respektabel och cykla iväg till skolan för att göra svenskaprov. Kommer gå åt h-vete...har knappt pluggat alls! Men bättre att göra om det sen än att inte göra alls...

Förresten? Har ni lyssnat på Paolo Nutinis album "These Streets" ??
Svar på tråden SYLTFISK