• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Usch vad jag saknar sambon.
    Har ju haft honom hemma sen i fredags så jag har vant mig vid hans närvaro.
    Det är tur att det snart är fredag.

• enlitenbitkaka

Så ni har redan valt ut Vart ni ska gå? Me too....ska gå hit om dem har plats då: http://www.praktikertjanst.se/templates/PageStartExternal____7042.aspx

Sen står det på deras hemsida att dem inte gör Köns-UL så då vet jag inte vart jag ska gå...ska ju ner till GBG och klämma på Buggan så man kanske skulla passa in att boka in ett UL där? http://www.barnmorskegruppen.se/

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Oj, vad ni skriver. Kollat på greys och då har det blivit fyra sidor till helt plötsligt!

Cia: usch, det måste vara jättejobbigt att inte kunna träffas när man vill.

Yoyna: Man kan ju jobba på bb även som sjukskötersk så om det just är BB och inte förlossningen man vill jobba på så behöver man ju inte plugga till BM. Jag fick mitt första jobb som sjuksköterska på BB när jag vet helt nyutexaminerad. Tyvärr jobbade jag aldrig där eftersom jag flyttade till göteborg då istället. 

Jag vill ha ett eller två barn tror jag. Vill nog ha kanske tre år mellan barnen, två blöjbarn kan inte vara enkelt.

Nu har jag nästan bestämt mig för att ta jobbet på grannavdelningen. Har funderat fram och tillbaka och det är fler och tyngre fördelar med det jobbet:
    Bara dag och kvällspass, inga nätter = mer socialt liv, möjlighet att göra någonting efter jobbet, träna, fika, bara umgås.  
    Jobbar endast var sjunde helg istället för varannan eller två av fem. Eftersom sambon jobbar varannan helg så kommer vi träffas mer. 
    Men bara detta att mina kompisar kommer våga ringa till mig, som det är nu så ringer de aldrig eftersom de är oroliga att de ska väcka mig och jag måste alltid ta kontakt. Sedan kan man ju aldrig göra någonting eftersom jag sover hela dagarna.  

• Skrutt 83

Lusse: Ja det gäller ju att vara ute i tid! =D Ja just ja du ville kika innan vad det är för kön på den lille. Känner din sambo likadant?

• Skrutt 83

Frila: Skönt att du kommit fram till hur du vill göra! När du blir gravid är det bara att du ber att bli omflyttad! Förstår att du vill kunna umgås med dina vänner på din fritid!

• Skrutt 83

Nää nu måste jag krypa i säng! Ska vara på gymmet kl 07.10 imorgon! Sov gott vänner, vi "ses" imorgon! Kram på er allesammans!

• Cia80

Frila,
    Just nu känns det riktigt jobbigt, men det går väl över snart och hux flux är det ju fredag igen.

Åh, bebislängtan och bröllopslängtan börjar bli starkare.
    Hur ska man få sambon att vilja tidigare?

• Frila2

Cia: Ja, veckorna går ju fortare om man har något att se fram emot.

Ett tips är väl att låta honom fundera lite utan att prata om det. Låta honom inse att det inte är så farligt att bli vuxen och stadga sig. Men det är en svår gräns. Pratar man för mycket backar de, pratar man för lite så kanske de tror att man "kommit på bättre tankar". Svårt att hålla rätt nivå.

Vi har diskuterat efternamn lite. Vi har ganska så ovanliga efternamn, hans är mer vanligt. Jag vill inte ta hans namn om vi gifter oss och han vill inte ta mitt. Men vi vill ändå ha gemensamt namn. Vi funderar på att ta hans mammas flicknamn men vi har inte kommit så långt i planeringen ännu.

• Cia80

Frila,
    Jag tog upp det lite försiktigt förut på telefon, men han sa bara att inget har ändrats.
    Så det är väl bara att ge upp gissar jag.

Hehe, vi har också pratat efternamn. Han har ett vanligt och jag ett ovanligt. Vill helst bli av med mitt. Så vi har också funderat på om vi ska ta hans mors flicknamn
    Men vi får väl se.

• Thulan

lusse: Åh vilka fina bebiskläder du har hittat. Ska du köpa? Blev sugen på att köpa en dress från redoute, såg att det var 25% rabatt där nu.

Svar på tråden SYLTFISK