• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • Melle

Ärligt talat så tycker jag inte att det finns så mycket snygga "märkes-kläder" om det inte handlar om sportigare kläder.
    Kollektionerna man ser på de stora modehusens visningar är GRÄSLIGA! Sidan som TS länkar till från sitt krypin bjuder också på totalt vidriga grejer. Sånt jag aldrig skulle sätta på mig ens om jag fick betalt! Och att betala för fula grejer bara för att visa att man har pengar är inte riktigt min grej... (Om jag nu hade haft några pengar )

• 1991

Men herregud, bara för att man köper kläder på H&M, Gina tricot och dom andra affärerna du nämnde så behöver det inte betyda att man VILL se ut som alla andra och att man medvetet köper saker som många har bara av den anledningen att man vill se ut som alla andra gör.

Jag köper oftast mina kläder på H&M och Gina Tricot,
    byxor köper jag ALLTID på Weekday (av märket Cheap Monday)
    händer väll att jag köper på andra affärer också.
    Men jag köper på dom affärerna för att jag gillar deras kläder och att dom är till lagom dyrt pris, inte för att alla andra köper där.. trångsynt att tro så om folk som köper där.

• 1991

"Bonanza: För att man inte bryr sig? Alla tycker inte att mode är ett intresse (fnissar lite för mig själv när jag tänker på alla människor som faktiskt bloggar om mode. Har de inga riktiga intressen?). Jag klär mig i billiga kläder som jag tycker är fina. Det innebär nästan alltid HM eller andra "opersonliga" butiker!"

Fast jag bryr mig jättemycket om kläder och mode,
    tycker sånt är kul.. och många saker som är inne hittar man
    faktiskt på H&M och Gina Tricot. Så det så.

"soffi86: jo det är ju sant. Fast jag har hellre 1 snygg klänning än 3 som går sönder efter en tvätt."

Eh? Jag tolkar det som att du hellre köper en svindyr klänning som håller längre än 3 st billiga som går sönder efter en tvätt.
    Då kan jag säga som så att jag har ALDRIG varit med om att mina H&M, Gina Tricot och Lindex kläder gått sönder efter en tvätt..
    Och hör och häpna.. jag har t.o.m. väl använda kläder sedan 3 år tillbaka som fortfarande ser ut som nya.

• Mochride

Ska vi vända på frågan då, tänk om 90% av befolkningen bara köpte märkeskläder, då skulle ju alla se likadana ut då också, eller?

Jag har inte råd att köp dyra kläder och är inte särskilt intresserad av mode heller. Jag ser inte ut som alla andra (och får höra det nån gång då och då också) jag köper bara sånt som jag tycker om och klär mig ganska avslappnat. Jag beställer faktiskt en hel del av mina kläder från Ellos och Halens, vilket gör att jag inte alltid har kläder som alla andra har. Visst blir det en del HM, JC osv, men då har jag hittat nåt som jag gillar.
    Sen så tycker jag inte heller att dyrt nödvändigtvis måste betyda snyggt.

• Jen nifer

svarar på ts..

Jag har kläder från,HM,Gina,Vera moda

Förut handlade jag mest på carlings o andra märkes butiker.

Men mitt svar är, Att de är mycket bättre priser.
    O ja skiter i om alla har liknande kläder på sig..
    Jag köper det jag trivs i, till bra priser..

Nu är våran prinsessa här
  • soffi86

1991 - kul att du nämmner cheap monday - jag dejtade deras logistikchef för ett par månader sedan och det jag fick reda på av honom ang deras kläder, lixom det han visste om ex Gina Tricot är HELT skrämmande. Han försökte ge mig byxor från Monki och Cheap Monday men jag kunde inte med att ha på mig dem. Jag tycker det är egoistiskt av er som har billigare kläder på er - speciellt mammor - när de är gjorda av barn i tredje världen under extrema förhållanden. Att man kan med sig själv. Likaså att säga att någon har fula kläder?? Vad är det för skit? Har jag sagt ngt om era HM kläder? Nej, det har jag inte. Jag har lite mer hyffs i mig. jag tycker det är skrämmande. Likaså att lägga en hundring mer per plagg på att ha rättvisemärkta kläder. Det tycker jag är helt absurt. Men jag har fattat grejen - ohyffsade småfeta mammor utan liv skiter i barn totalt, miljön och hur man behandlar sina medmänniskor!

• Rokka Jill
    soffi86 skrev 2007-05-01 21:54:53 följande:
    1991 - kul att du nämmner cheap monday - jag dejtade deras logistikchef för ett par månader sedan och det jag fick reda på av honom ang deras kläder, lixom det han visste om ex Gina Tricot är HELT skrämmande. Han försökte ge mig byxor från Monki och Cheap Monday men jag kunde inte med att ha på mig dem. Jag tycker det är egoistiskt av er som har billigare kläder på er - speciellt mammor - när de är gjorda av barn i tredje världen under extrema förhållanden. Att man kan med sig själv. Likaså att säga att någon har fula kläder?? Vad är det för skit? Har jag sagt ngt om era HM kläder? Nej, det har jag inte. Jag har lite mer hyffs i mig. jag tycker det är skrämmande. Likaså att lägga en hundring mer per plagg på att ha rättvisemärkta kläder. Det tycker jag är helt absurt. Men jag har fattat grejen - ohyffsade småfeta mammor utan liv skiter i barn totalt, miljön och hur man behandlar sina medmänniskor!
    Ska folk äta nudlar till middag (dvs svenska barn) för att deras precious mammor ska kunna gå i kläder för flera tusen plagget?
    jesså...
  • Kanelflicka

Det är ganska roligt hur visa försöker rättfärdiga sina dyra klädinköp...

• Silverstream

TS du kanske ska skriva ett tillägg i trådstarten om att diskussionen nu även gäller rättvisemärkt och dyl, för det finns inte nämt där alls. För igt går du mycket OT i din egen tråd. Detta är inget påhopp utan en reflektion i allmänhet .

• Melle

Jag tycker att det är ganska roligt att läsa att TS tycker att hon har mer hyffs än att säga att folk har fula kläder. Att däremot säga att folk är egoistiska utan några som helst efterforskningar mer än att personen i fråga handlar kläder av ett visst märke är tydligen OK? Även att skriva rader som "Men jag har fattat grejen - ohyffsade småfeta mammor utan liv skiter i barn totalt, miljön och hur man behandlar sina medmänniskor!" är tydligen inte heller så värst farligt.
    Den här tråden handlar ju om allt möjligt nu tydligen och det måste ju vara trevligt för TS att få tala om hur mycket pengar hon har, hur berest hon är och vilka olika chefer hon dejtat... *suck*
    Det blir så pinsamt på nåt sätt...

Svar på tråden I just can't understand it...