• soffi86

I just can't understand it...

Jag fattar verkligen inte VARFÖR typ 90%av svenska befolkningen skall envisas med att ha likadana kläder! HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... Gaaaahhh!!
    varför VILL alla se likadana ut?? Varför blandar man inte lite och vidgar vyerna bortanför HMs Skyltfönster?

HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus...HM, Lindex, Gina Tricot, Cubus... and so it goes around!

Eller har jag fel?
    Vart köper du dina kläder?

• Svar på tråden I just can't understand it...
  • foten

Jag har mycket hellre än äkta HM-klänning än en fejk Marc Jacobs.

• Skarpa
    soffi86 skrev 2007-05-03 00:21:46 följande:
    Glas - relativt välskrivet men tyvärr utan att ha läst inläggen jag skrivit ordentligt. samt de andra medlemmarnas inlägg i denna underbara tråd. det gör mig inte upprörd, bara en liten anmärkning där min sköna!
    Nu har jag läst igenom hela tråden två gånger till, och jag kan inte se vad jag har missuppfattat. Kanske du vill vara snäll och upplysa mig om vad du anser att jag missat när jag skrev mitt förra inlägg?

Tills vidare håller jag fast vid min poäng: du har ingen rätt att döma mammor eller andra som inte lägger ut extra pengar på de kläder du anser vara bättre (för barnarbetare eller miljön) förrän du:

- kan sätta dig in i dessa människors (som handlar de kläder du anser vara "oetiskt" producerade) situation

- sopar rent framför din egen dörr (innan du anklagar andra för att inte göra så mycket de kan för miljön eller världens barn, måste du ju själv göra allt du kan... annars dyker lätt associationer om stenar och glashus upp...)

För övrigt vill jag be dig att inte kalla mig för "min sköna". Jag är inte "din sköna", så Glas eller ett enkelt "du" räcker bra!
    Ooook!
  • 1991

"Soffi86: jo förresten om det inte framkom tydligt nog i mitt förra inlägg - jag är offantligt rik.

jag har otroligt snygga kläder - annars skulle jag inte kunna vara det.

jag älskar kläder och belive it or not - jag har andra intressen också: jag spelar golf, rider och seglar. När jag inte simmar mina 1000 m varannan dag. Och får en lucka mellan jobbet, festandet, vännerna och shoppingrundorna."

Intresseklubben antecknar för fullt.
    Jättetrevligt att du är rik och har råd med ekologiska kläder
    (heter det så?), har man råd och tycker kläderna är snygga så ja.. varför inte? Men nu råkar jag vara en av dom som INTE har råd.

"Soffi86: 91:an och kanelflickan - i love you! Jag har nog aldrig skrivit i en tråd med två så otroligt enastående kvinnor, med sådant bred bildning samt sådana kunskaper. Jag menar Marie Curie - släng dig i väggen!"

Jag förmodar att det där var ironi?
    Inte för att använda det som ursäkt,
    men jag är 15 bast så ja.. i still continue learning.
    Men allmänbildad eller ej, jag tycker fortfarande att H&M och company borde informerat om ifall deras kläder var gjorda på fel sett.. om dom gjort det så har jag isåfall missat det.
    Whatever, jag gillar deras kläder ändå så..

• 1991

TEDDEN

Men varför är det så himla viktigt att sticka ut, bara för att?
    Jag ger blanka fan i om jag sticker ut eller inte,
    jag traskar in i en affär och köper det som JAG tycker om.
    Sen om 10 miljoner andra har likadana eller om den är ekologisk det skiter jag i!

• Minikatt

Håller för övrigt med 1991 i hennes senaste inlägg. Jag använder det jag gillar helt enkelt.

• Kanelflicka

Det finns olika sätt att sticka ut på och vi väljer det som passar oss bäst: viss koncentrerar sig på sitt yttre, satsar på utseendet, skapar en personlig stil. Andra kanske väljer att sticka ut genom att skaffa sig udda intressen, andra genom att framhäva visa delar av sitt beteende. Alla sätt är ok, enligt mig.
    Däremot om man själv har valt ut ett sätt betyder det inte att alla andra måste vara likadana.
    Vissa har intresset för kläder, mode, stil och visar det genom ha trendiga kläder på sig. Fine! men man kan ju inte förvänta sig att alla vill sticka ut på samma sätt.

• minili

Jag köper dyra kläder för att jag gillar kvaliteten, designen och för att min ekonomi tillåter det. Jag bor i Stockholms innerstad och här finns ett hyffsat stort utbud med butiker av sådana slag. Jag förstår inte varför TS bryr sig om vad andra väljer att klä sina kroppar med. Det är ju fullständigt ointressant, det är upp till var och en hur man vill se ut och som så många andra i tråden har poängterat så är det förmodligen en ekonomisk fråga. Och TS, namedropping av dyrare designers/märken du har och hur mycket pengar du tjänar, det är väldigt mycket "nya" pengar över det, genant.

• reserverad

Instammer med minili. Nyrikt sa det skriker om det. Och vad har golf, simning och vanner att gora med klader?

Jag vill fortfarande veta vad det ar ts vill ha sagt med den har traden egentligen...

• frajsing

Tragiskt. Förstår inte hur TS kunde ha tid att störa sig på alla andra när hon har så mycket för sig som hon hävdar.

Svar på tråden I just can't understand it...