• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Gammy

och nej...deras käkar låser sig inte!! heregud..det är en hund, ingen robot! hahahaha! men jämför gärna en PBs käkmuskler mot tex schäfer, sen lägger du till envisheten alla terriers sitter på

• Y O D A

Gammy
    det som är intressant att veta är hur stora skadorna blev. Angrepp är lite luddigt, det säger egentligen inte så mkt.
    Säger inte det för att smutskasta kamphundarna utan är ärligt nyfiken.

• amorcitajq

som sagt det är många av dess hundar som kommer i fel händer den huden som bet hjälp en hund kan juh inte ha mått bra men det kunde juh lika gåärna ha varit en annan ras!

tack gammy!

• antisocialbitch

den där statistiken handlar om BETT och inte om ANGREPP .. jag tolkar iaf de två orden olika...

• Gammy

båda mina har blivit bitna av både PB och amstaff... inga större skador. Värre var det när min hane blev biten av en schäfer som satte sig så illa i örat men visst...det är starka hundar och man ska ha respekt för som precis som alla andra hundar!!
    Ägaren gör hunden!

• enbacken

amorcitajq: Nej det gör de inte. Gå in på www.pitbull.se tror jag de är och läs om myter.
    där får du svart på vitt och sen kan du ju ringa vetten om du fortfarande inte tror på det.

Jag tycker absolut att det borde vara hårdare med att ha hund oavsett ras. Tycker att man idag får allt för många varningar, han skulle ha blivit av med hunden tidigare än vad han blev innan det gått så långt. Tyvärr så är det lätt att försöra en hund oavsett ras men som jag sa tidigare de är födda till familjehundar och man måste lära de att kampa och alla som gör det borde bli av med hunden väldigt fort.

• Y O D A

amorcitajq
    jag har inte varit ett dugg spydig mot dig, jag har bara uttryckt min åsikt och du är väldigt defensiv och med det så tycker jag att saken är uttagerad.

• Vilja00

tror jag sett statsen innan - kommer de från sjukvården - antal hundbitna som sökt vård för bett? iså fall finns jag där med min näve - bitaren ? tja den egna schäferhunden :)

• enbacken

Gammy: du har så rätt. Ägaren gör hunden.
    Visst blir skadorna värre när en sk kamphund attakerar än en pudel tex men det är bara att inse att det har blivit en populär hund i fel kretsar så det kanske skulle till någon slags licens för att få äga dessa så man fick bort problemet och inte rasen.
    Det är så tråkigt att dessa människor svärtar ner en hel drös med hundraser som i rätt händer är världens finsaste gosigaste hund

Svar på tråden "kamphund"??!!