• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Gammy

jag utövar en sport med mina hundar som heter weightpull. SWBA heter organisationen som driver det. Vi har många pitbulls, pb-blandningar, amstaff mm.... här är lite info om alla de BRA hundägarna till dessa raser!

www.nt.se/nyheter/artikel.aspx

www.nt.se/nyheter/artikel.aspx&autoplayid=333286&autoplay=true#video_333286

artikel efter hundattack :

www.folkbladet.se/GEN_Sok.asp&ArticleOutputTemplateID=23&mode=SEARCH&BoolFlag=AND&PubDate=1900-01-01&FreeText=tyzon&Category=

Motartikel :

www.folkbladet.se/GEN_Sok.asp&ArticleOutputTemplateID=23&mode=SEARCH&BoolFlag=AND&PubDate=&FreeText=turbo&Category=

Bitstatistiken..fick den av en vän, om jag inte minns fel så gav aftonbladet ut den i samarbete med jordbruksverker och polisen...men är inte 100%...kommer ej ihåg.

• amorcitajq

visst de kanske e envisa.. men jag har själv sätt hur det låser sig och det har behövst att man har fårr sparka på hundarnas käkar så att de ska släppa...

• enbacken

skitsnack de kan inte låsa sig. ge dig och inse att du har fel.
    De har starka käkar och är envisa men de kan inte låsa sig. Jag såg en dokumentär om hundkamp och där fick de bända upp munnen för att de skulle släppa men de låser sig inte.
    Ta reda på fakta du fick ju en länk av mig

• Gammy

man brukar använda en breakstick för vår kraft kan inte jämföras med en PB! Sen sparkar man inte på en hund som satt sig på en annan!! Det hetsar hunden ännu mer! Jag blir lite skrämd över att du som har en PB inte vet mer om din ras!

Är det en renras du har? Vart kommer din hund från, vart är den reggad samt stamtavla?

• amorcitajq

det verkar vara du som inte riktigt har koll kära du!!!!

• amorcitajq

va fan e det för fel på folk?? tycke rni om och tjfsa elller? tror ni att det var därför jag startade en tråd? jätte mogna människor!! om ni inte har nått vettigt att skriva så skriv inte! kritisera gärna det skite rjag i men förvänta er iget bättre tillbaka!!

• Rottis77

amorcitajq: Tycker att du har en väldigt vacker hund Skrattande

Yoda: Tycker du att vi ska förbjuda dessa underbara raser som folk kallar "kamphundar"??? Tror du inte att folk som vill ha dessa hundar för att vara tuffa hittar en ny ras att förstöra?? Inse att det är inte hunden det är fel på utan ägaren!! Jag jobbar som djursjukvårdare och jag sätter ju betydligt oftare på en sk "familjehund" en munkorg, pga att ägarna till typ Golden tycker att dom har skaffat sig en söt lite familjehund, men det visar sig kanske att dom fått en stor stark dominat hund. Dom säger ofta "Nä, vi får inte titta på såret på tassen, det tycker han/hon inte om!!! Va händer då när deras lilla barn råkar ta på såret på tassen???? Jo, det kanske bits och sen hamnar den hos hos för avlivnig!! Är detta då hundens fel?? Den har ju inte blivit rätt uppfostrad, hunden har fått bestämma hela tiden! Helt klart ägarens fel här oxå!

När jag va 18 år skaffade jag min första Rottweiler, och då va det bla den rasen som va så "farlig". Rottisen jag skaffade då hade inte det typiskt trubbiga rottis huvudet, uatn det lite mer smala labbe huvudet, fast lite grövre benstomme, många kunde komma fram och klappa den söta vovven, men när dom frågade va det va för ras backade dom 10 m!!!!
    När man då frågade " E du rädd för han" svarade dom ofta " bits inte såna????"

• Lola Jämtland

Vad jag vet så låser sig inte käkarna.....

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • Nickname

amorcitajq

Ingen hund kan låsa sina käkar, det är en myt som jag hoppades att alla ägare av pitbull och liknande raser hjälpte till att avliva.
    Det handlar om en anvishet i bettet som gör att de inte släpper, ingen låsning alls.

På samma sätt är det en myt att pitbull och andra kamphundsraser (ja, jag säger kamphundsraser eftersom jag är stark motståndare till att man ska framställa kamplust som något negativt) inte skulle känna smärta eftersom de "låser" hjärnan under ett slagsmål med en annan hund.
    Det är alltså en myt, det är tåliga hundar, men de känner naturligtivs smärta som alla andra hundar.

Jag jobbar med just dessa frågor för SKK's räkning och har själv en Staffordshire bullterrier.
    Jag har läst hund i tre år, och inriktat mig på just kamphund i två år.

Ingen hund låser käkarna.
    Punkt.

Svar på tråden "kamphund"??!!