• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • antisocialbitch

Oj ..sorry skrev i fel tråd ;) förlåt förlåt =)

• Y O D A

amorcitajq skrev:
    jag sa aldrig någon om någon kennel kära du utan jag skrev bara att hon hade köpt en varg hund utan problem!!! ännu en gång läs vad jag skriver!

Varför är du så spydig? Var det inte ens någon kennel? Då förstår du väl själv att det inte är någon seriös uppfödare?

Om du startar en tråd så får du väl tåla andras åsikter.
    Allt som media skriver är inte bullshit - för några veckor sedan blev en annan hund ihjälbiten här i Oxelösund av en pittbull. Folk fick ringa polisen för att hunden flängde runt inne i centrum och innan de kom så anföll den den andra hunden som var kopplad och ute med ägarna. Den andra hunden hade så svåra skador att den senare avlivades hos veterinären.

• enbacken

Nu blir jag lite less på att en som faktiskt har en pitbull inte vet om att de inte kan låsa käkarna de är bara väldigt envisa och släpper inte.

Jag har en staffis själv och vi är på väg att köpa en renrasig pitbull och att man kan lära de att bli bra familjehundar är fel.

DE ÄR BRA FAMILJEHUNDAR från början och man kan lära de att kampa.
    Det är den vägen det ska va.
    Sk kamphundar älskar människor och barn det är helt medfött hos de och de har ett enormt tålamod. Min hund leker med alla slags hundar och även alla kön. Hon har blivit biten och inte gjort något tillbaka bara tjafsat tillbaka men absolut inge annat.
    Om ni visste hur dessa hundar behandlas för att bli kamphundar så skulle ni förstå.
    De blir drogade, slagna, de får ingen kärlek, de är till för att tjäna stora pengar åt sin ägare, de bor oftast under odrägliga förhållanden, de får tänderna slipade utan bedövning mm och ändå så gör de inte människor något ont.
    Polisen i usa säger till och med att dessa hundar som borde hata människot kommer och slickar de i ansiktet när de omhändertar de men det finns några som det tilltat på.
    Så det ska mycket till och sen är det vissa sk "pitbulls" som har lite andra raser i sig som kan göra att det tilltar också. Kolla upp hur många renrasiga pitbulls det är som har attakerat människor.

• Vilja00

Problemet är inte rasen/blandrasen. Det är den som håller i snöret. Om det sen är bett från en hund som är avlad för kort stubin i ett slagsmål och minimala signaler så självklart är det svårare att hantera men det är fortfarande människan bakom som är problemet.

Kan berätta om pitbullen Tekla. Tekla och husse Jonas flyttade in ovan på oss när vi hyrde bottenvångingen i en kåk på landet. Vi träffades, hundarna lärde känna varandra. Jonas berättar att han flyttat från större stad pga fel umgänge o problem. Fine, vi hade aldrig några problem så vi tipsade in Jonas på ett jobb. På dagarna rastade jag Tekla två ggr/dag. Ibland ensam o ibland ihop med mina. Aldrig några problem. En glad vovve släppte glatt in mig i sitt hem varje gång.

Jonas flyttar, strular till det på jobbet, mister det... Efter 7 månader blir jag uppringd av en hysterisk Jonas som står med Polisen utanför dörren - dom ska ta hunden för avlivning. Jag får prata med ansvarigt befäl som berättar vad som hänt o hunden tas för avlivning. Tekla gick (pga huss) från en trevlig famlije hund till en fullfjädrad kamphund med enda mål i livet att slåss med allt som rörde sig på 3 månader. Jonas blev varnad efter första bettet, belades med vite efter andra o efter 7 hundar bitna (2 döda) hämtades hunden. Det enda rätta för hon var farlig men det tragiska är att den som var allra farligast fick inget annat än böter dvs Jonas... hade Tekla varit en retriver, en vallhund, en jakthund hade det troligen inte gått så fort, inte blivit så stora skador o det hade troligen funnits en chans till rehabilitering in i samhället.
    Felet var dock inte Teklas - felet var Jonas men det hjälper ju inte dom som misste sina hundar pågrund av Tekla.

Stramare regler för hundägare? JA TACK!
    Förstår jag att folk är skeptiska när de möter staffar, pits etc? JA självklart, det händer på tok för mycket o det enda dessa ägare kan göra är att föregå med gottexempel 24/7 -365 dagar om året. Desssa ägare slåss mot fördommar varje dag men man ändrar bara på dessa fördommar genom att visa trevliga, bra hundar med god lydnad o kontroll.

Räkna till 10 varje gång folk kläcker dumheter, sätt er över det o visa att ni kan hantera era hundar o att just din hund är en bra hund! Ni som sköter är i majoritet tyvärr syns drägget mer.

• Vilja00

jösses va långt det blev, sorry, lite av ett ämne man brinner för - ewa rodnar lite... :)

• amorcitajq

deras käkar låser sig visst!

• Gammy

Kronobergs län
    Angrepp av kamp-hund: 1
    Angrepp av annan hundras: 8

Gävleborgs län
    Angrepp av annan hundras: 20

Östergötlands län
    Angrepp av kamp-hund: 2
    Angrepp av annan hundras: 33

Västmanland
    Angrepp av kamp-hund: 9
    Angrepp av annan hundras: 79

Kalmar län
    Angrepp av annan hundras: 34

Blekinge
    Angrepp av kamp-hund: 2
    Angrepp av annan hundras: 23

Stockholms län
    Angrepp av kamp-hund: 54
    Angrepp av annan hundras: 416

Dalarnas län
    Angrepp av kamp-hund: 8
    Angrepp av annan hundras: 65

Värmlands län
    Angrepp av kamp-hund: 3
    Angrepp av annan hundras: 15

Hallands län
    Angrepp av annan hundras: 37

Örebro län

Västernorrlands län
    Angrepp av annan hundras: 49

Västra Götaland
    Angrepp av kamp-hund: 14
    Angrepp av annan hundras: 109

Södra Lappland
    Angrepp av kamp-hund: 3

Norrbotten
    Angrepp av annan hundras: 27

Södermanlands län
    Angrepp av kamp-hund: 4
    Angrepp av annan hundras: 65

Gotlands län
    Angrepp av kamp-hund: 0
    Angrepp av annan hundras: 1

Uppsala län

Jönköpings län
    Angrepp av kamp-hund: 6

Jämtlands län
    Angrepp av annan hundras: 18

Skåne län
    Angrepp av kamp-hund: 24
    Angrepp av annan hundras: 192

Totalt 2006:
    Angrepp av kamp-hund: 136
    Angrepp av annan hundras: 1287

• amorcitajq

yoda det är klart att jag tål andras åsikter jag tål kritik oxå annars skulle jag inte starta en tråd!

men det är skillnad på att skriva vad man tycker och tänker och skillnad på att ha en jäkla spydig attityd då man skriver till någon.. jag tycker att du är spydig liksom inte jag!

• antisocialbitch

Men .. hur stora blev skadorna? många hundar kan naffsa till eller bita sen räcker det ... det är väl väsentligt att räkna med hur stora skadorna blev? tycker iaf jag ... min hund Rossi naffsar mig på näsan ibland .. =)

Svar på tråden "kamphund"??!!