• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • amorcitajq

aa hehe...

aa men då kanske det är du som har problem.. inget illa menat!

• ElinaNikki

Det står i alla böcker att just pitbull är bra med barn. Har själv Schäfer och det får man åxå en massa skit för kan jag säja.

• amorcitajq

exakt tack tack =)

det är så skönt att det finns vettiga människor =) glad jag blir!

• Filurifax

precis som jag just skrev ja...

Kommer ändå tyckaoch tro saker om dessa hundar tills motsatsen bevisas...

Tack o hej

• Lola Jämtland

Våran söta "kamphund":

Så söt!

Dock bara en Staffordshire bullterrier men han blir ändå utpekad som kamphund......

Jag tillhör de som helt ärligt trodde på medias bild av dessa blodtörstiga bestar!
    Jag trodde att de högg åt allt o alla utan anledning!

Sen lärde jag känna våran Kim o alla mina idiotiska fördomar försvann!
    Denna ras är underbar!

O jag svär inte längre högt om jag ser nån av de andra raserna som blir utpekade som kamphundar/mördarhundar.
    Jag är så glad att jag kom till insikt!

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • amorcitajq

du måste juh vara ganska trångsynt i så fall!

• amorcitajq

va roligt =) det är just för att folk media gör så stor grej av det hela och folk som sprider rykten och snackar gör juh inte saken bättre =)

• amorcitajq

(filurifax) det va du jag tyckte va lite trångsynt...

• antisocialbitch

Lola Jämtland skrev 2007-05-08 10:56:07 följande:

Våran söta "kamphund": Dock bara en Staffordshire bullterrier men han blir ändå utpekad som kamphund...... Jag tillhör de som helt ärligt trodde på medias bild av dessa blodtörstiga bestar! Jag trodde att de högg åt allt o alla utan anledning! Sen lärde jag känna våran Kim o alla mina idiotiska fördomar försvann! Denna ras är underbar! O jag svär inte längre högt om jag ser nån av de andra raserna som blir utpekade som kamphundar/mördarhundar. Jag är så glad att jag kom till insikt!
    Som sagt jag gillar sk kamphundar .. men nog fan blir det skriverier när dessa kommer lösa och hoppar på ett barn - oavsett om den bits eller inte... mina spanska doggs som många har fördomar mot oxå ..har ingen chans att komma lösa och hoppa på folk eftersom jag inser mitt ägaransvar! .. Men har man en sk kamphund så får man ju räkna med folks tyckande ..de har ju en dålig stämpel på sig ..främst pga av folks attityd! Terror på en sån hund gör ju inte saken bättre och inte TS attityd heller ...

Klart som fan att familjen är upprörda även efter 25 minuter!!! Duh!
  • antisocialbitch

dessutom med en pojkvän som flippar!!!!?

Svar på tråden "kamphund"??!!