• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Y O D A

då skulle jag vilja veta vilken kennel hon köpt i från - jag har haft från 2 olika och det inte lätt någon av gångerna.
    Om du läst mitt inlägg så skulle du förstå att - visst kampa på med en cocker du - förutsättningarna är inte samma och SKADORNA blir inte lika stora.

• amorcitajq

aa det kanske hade vart nåt galet innan då.. det vet juh kanske inte ni.. och då kan de bli aggressiva.

det var som min hund blev biten då hon var valp många av mina vänners hundar har oxå blivit det o hos vissa har det suttit kvar.. men dagen efter dess att hon blev biten fick hon gå o leka med andra hndar så att hon skulle förstå att de tinte var farligt...

• amorcitajq

om du kunde läsa lite bättre kanske så skrev jag att skadorna blir större av en pitbull eftersom deras KÄKAR LÅSER SIG!

hur ska jag veta vilken kennel hon köpte den från det vara några år sen, jag vet bara att det inte var några problem eftersom då var hon kanske 18 år bara

• Y O D A

ja, då kanske du inte ska använda det som referens när du uttalar dig om varghundskennlar.

• Jacqueline

det finns både seriösa och oseriösa uppfödare ,är man en seriös hundköpare så vänder man sig givetvis till en seriös uppfödare....svårare än så behöver det inte vara

• Filurifax

"Kamphund" eller ej - spelar ingen roll...jag kan bara inte förstå vad det är för tjusning med just den rasen och att man väljer en sådan ras när den har en fysik och ett lynne som är väldigt dominant. Självklart finns det bra sidor med dessa hundar men jag tror de blir bra hundar pga bra ägare - lite som att man kan dressera ett lejon till att bli tamt (men hur tamt är det egentligen, det ligger i djuret att ha en god fysik, kampvilja osv.)

Sedan beror min personliga åsikt på att alla dessa hundar jag träffat är aggresiva och bor hos fel ägare så tyvärr är detta min bild och erfarenhet.

MEN jag skulle gärna vilja träffa en snäll hund eftersom jag känner mig lite trångsynt och faktist är rädd för rasen.
    Behöver alltså få en positiv erfarenhet av rasen!

• amorcitajq

jag sa aldrig någon om någon kennel kära du utan jag skrev bara att hon hade köpt en varg hund utan problem!!! ännu en gång läs vad jag skriver!

• amorcitajq

ja det är juh synd att du har träffat på fel hundar och ägare då!

varför man köper dessa hundar som sagt jag köpte henne för jag blev helt kär då jag såg henne, jag kunde juh lika gärna ha sett någon annan hund som jag ville ha men så var det inte kolla hur fin hon är sj...

min hund är absolut inte det minsta kamplysten el va d heter! alla hundar kan vara aggressiva oavsett ras!

• amorcitajq

du kan juh förresten komma o träffa min hund så ska du få bra erfarenheter =) jag vet själv att många är rädda och har fördomar mot dessa hundar och folk tycker om att bråka och tjfsa om dessa hundar! många som har haft åsikter och fördomar av vad de sett och hört ändrar sin uppfattning direkt då de träffar min hund!

• Filurifax

Jag hade gärna träffat din hund om detta nu var praktist möjligt och enkelt - typ att vi bodde på samma ort!

Jag tittade på din hund och kan säga att jag blir lite rädd bara jag ser den så jag har nog problem....

Svar på tråden "kamphund"??!!