• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • amorcitajq

förstå kan jag säkert men jag tror inte att det är så.. jag tycker juh fortfarande att man kan få vilken hund som helst aggressiv el "kamplysten" (negativt sätt)

• Jen nifer

Skulle ALDRIG blanda amstaff o Golden såklart..

HELT olika hundar, som är avlade till helt olika saker..Me dolika sorts psyken..

Nu är våran prinsessa här
  • Jen nifer

Absolut du har helt rätt  amorcitajq..ALLA hundar kan blir Aggresiva..självklart..
    Mycket hänger ju på ägaren.

Men om vi ska prata om hunden, så har en blandras som fötts upp av okunniga oseriösa människor mellan hundar med olika psyken större risk att få ett dåligt psyke..

• amorcitajq

jaaa det va baara ett ex... vi tänker inte likadant helt enkelt jag tycker att ägaren har mycket i det hela att göra och att man kan "kampa" vikken hund som helst.. för annars skulle juh min hund vara aggressiv eftersom det ska finnas "i" henne.. men hon visar inte alls nåt sånt.. men jag skulle kunna få henne aggressiv om jag höll på o slå på hennes och tränade henne till att vara aggressiv... men det skulle jag nog kunna göra med en golden oxå...

• Jen nifer

Förstår inte heller varför man sk ablanda..

Det finns MASSOR av fina hundraser..

Jag jag är helt säker på att de redan finns en ras som passar någon..
    Alltså helt onödigt att blanda o äventyra hundens välmående..

Ända skillnaden ä ratt en blandras är billigare, o är man inte berädd att betala för en renrasig hund då ska man nog inte ha hund om de är av den anledningen..

Sen är de bara posetiva sake rmed renrasiga hundar, som allt de vi nämnt tidigare, Som röntgen,ögonlysta,mentaltestade,stamtavlor m,m

• enbacken

Det finns inget i dessa hundar som finns medfött. de ska inte vara aggressiva från början.

• Jen nifer

Ja jag säger ju det..
    SJÄLVKLART kan ALLA hundar bli aggresiva..

O jag tycker inte renrasiga pittbullar, rottweiler, amstaffar m,m är kamphundar.
    Inte om man inte gör dom till det...
    Dom är jätte fina hundar, missförstå mig inte..

MEN håller man på o blanda dom här fina hundarna på ett oseriöst sätt så kan dom absolut få dåligt psyke till följd av det, som kan leda till aggresivitet tex..

• Jen nifer

( alla sorters hundraser kan få dåligt psyke, inte bra dom här hundraserna såklart)
    Men nu är de ju "kamphundarna" vi pratar om

• Jen nifer

alla sorsters hundar i blandrasavel kan få dåligt psyke
    Så skulle det stå..

O andra defekter med såklart kroppsmässigt

Men det går inte att komma ifrån att blandras avel är en chansning
    Renrasigt avel är det inte då det finns långa stamtavlor,röntgen,mentaltest o oftast mycket kunniga personer bakom.

Svar på tråden "kamphund"??!!